Gå til innhold
Hundesonen.no

Stooooor stasjonsvogn med plass til hund og unger..


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har i svart lang model, og let's be honest- Det er en container på hjul jo

Denne er da ikke stygg! (stakkars lillegullet til mor, tenk å si noe sånt noe )

Jeg har sett på touran, men varebil. Som typen også kan bruke til å ha syklene i når han skal bort. Men da må vi ha ut buret for å ha sykkel baki. Touran 5(?) seter blir for liten altså. - Bikkj

touran? :D diger og god plass i. eller så er det jo mange stasjonsvogner du får dobbeltbur ++ inni,

Touranen har ikke nok plass. Vi har Opel Zafira, som er litt større, og vi har ikke plass til unger og barnevogn når vi skal på tur, for å si det slik.

Chrysler Voyager er nok den eneste stasjonsvognen som har i nærheten av nok plass, ellers må man nok opp i varebil. På den andre siden finner man stadig flere "små", greie varebiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier også caravelle!

Min onkel og tante hadde det med to unger. De bor på gård og har alltid mye ting med seg. De hadde en stor mynde før, og det var enkelt plass til hund, vogner, og mye bagasje. Caravellen deres ble ødelagt i et krasj, men de ser nå etter en ny en, fordi de var så fornøyd med den :)

(OT: Hvorfor dobbelbarnevogn?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du ikke vil ha caravelle og lignende biler.

Æsj altså. :x

Men med de kravene du har med tanke på lasteplass, så kan du vel bare glemme andre biltyper.

Vi hadde Chrysler Voyager mens vår datter var lita.

Kombiutgaven.

Suverent stort lasterom, der vi på sommerferien kjørte med diiigert hundebur, bagasje til 3 og 3 sykler uten problem.

Men nå finnes det jo ikke kombibiler, om man ikke går på en gammel modell.

Og da kjøper man seg en bil man sannsyneligvis må ha mye på verksted.

Har vel aldri hatt en bil med så mye feil som Voyageren, og vi hadde 3 forskjellige modeller.

Som stasjonsvogn går jo mye av plassen bort til et langt bedre baksete enn kombiutgaven hadde.

Det er jammen ikke enkelt å finne seg en bil når man har både hund, barn og andre ting man skal ha med seg.

Så i den perioden i livet må man kanskje svelge noen kameler og kjøpe en større bil.

Eller man må la hundene bli hjemme... :w00t:

Vi er jo over babystyret for maaaange år siden med en datter på 20 år, og kan dermed velge kvalitet og kjørekomfort framfor størst mulig bagasjerom, og det føles i grunnen helt greit selv om hundene har overtatt hele bagasjerommet i bilen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du preeggis?? Eller bare ekstrem på å planlegge? :lol:

Forøvrig går det ikke med stasjonsvogn,ikke med bare et bur og barnevogn en gang. Hett tips: dropp vogna..

Jeg har stort sett aldri trengt den når vi er på turer, selv ikke når A var liten. Skal man være borte i over en ukes tid så er det kanskje praktisk, men stort sett har det vært mer praktisk å la vogna bli igjen hjemme og heller bære...

Nå som han er 'stor' går han endel selv, eller så bruker vi trehjulsykkelen hans eller akebrett alt etter som. Her hjemme bruker jeg vogna endel, fordi den står liksom her, men jeg tror faktisk aldri jeg har tatt den med på reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touran er ikke stor nok til en vogn, eller mye bagasje med to hunder og bakseter.

Da må du nesten justere opp til Caravelle ( :heart: ) evt crysler. Har du sett på Caddy life? Den er jo høy så man evt kan legge barnevogn og annet oppå buret.

Men så lenge du velger å ikke ha Caravelle e.l. så må man nok beregne skiboks når man skal ha endel ting med seg på reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med mercedes stasjonsvogn når jeg hadde en hund. Når barn nr 1 kom holdt det enda, men med barn nr 2 var det slutt. Da kjøpte jeg først en mercedes vito, men bytta raskt til caravelle. Og jeg kan ikke skjønne hva jeg gjorde før jeg fikk den?! ALT får plass i caravellen! Du kan pakke til flere uker på veien, men enda ha plass til gode. Om du setter et dobbelbur nærmest skilleveggen, får du glatt plass til en ikke sammenslått barnevogn bak burene. Og så har du masse plass foran baksetene.

Jeg hadde en ganske gammel caravelle, men kjørekomforten var det ingenting og si på! Vi har familie et godt stykke unna, og dro på danmarkstur med bilen :)

Nå som ungene er store og jeg har bare en hund har jeg valgt og gå ned på størrelse og valgte touran. Jeg har en sju-seter, med de to bakerste setene lagt ned. Jeg får plass til et Large Variocage og litt baggasje ved siden av. Det er god plass og sitte i baksetene, men ikke så veldig mye plass til annen baggasje. Vi har tenkt oss på ferie nordover til sommeren, men regner med at vi slenger på en liten tilhenger for å få plass til alt vi skal ha med oss. Ja, vi har takboks, men jeg synes de er upraktiske og komme til i. En henger med låsbar topp er mye bedre ;) Men det kan man jo ikke kjøre rundt med til daglig ;)

Så blås i motforestillingene dine, og gå for en kassebil. Du vil ikke angre!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka på S-MAX og den andre Ford-modellen (husker ikke navnet).

Kjenner en oppdretter som har en av dem (99% sikker på at den er S-max'en) som har 2 barn, vogn og hunder med seg i allefall :) + at de er 2 voksne pers

S-MAX er mindre enn Touran og Zafira, så garantert for liten. Ford Galaxy er litt større, og jeg kjenner en trebarnsfamilie som har det, men de har ikke hund. Litt avhengig av størrelse på hunden så kan det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsken- eller tvillingvogn er gigantisk. Vilt svære altså. Vogna vi har nå er diger, riktignok en sportsvogn med fast forhjul (og det vil du ha om du skal gå tur i skog med barn!), men vi må ta av forhjulet for å få plass til en hund og vogn i vår stasjonsvogn.

Skal du ha barna så tett at du trenger vogn til begge? Bæresele (ikke BabyBjörn, men f.eks Ergo) er et mye bedre alternativ enn vogn.

Om du skal ha barn så tett så husk også at bakovervendte barneseter tar ENORMT mye plass, og barn bør være bakovervendt til de er rundt fire.

Om du tror to hunder tar mye plass så er du inn for en overraskelse når du får deg barn. :lol: Bare baggasje når man er ute på helgetur... Puh! :sweat:

Personlig hadde jeg kjøpt meg Hi-Ace. Vi tar sikte på en Superb neste gang vi skal kjøpe vil. Vi har en Octavia nå, og vi har lite med plass når alle skal være med. Og den som sitter i passasjersetet har knærne så og si oppover dæsjbordet pga av barnesetet bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Er du preeggis?? Eller bare ekstrem på å planlegge? :lol:

Forøvrig går det ikke med stasjonsvogn,ikke med bare et bur og barnevogn en gang. Hett tips: dropp vogna..

Jeg har stort sett aldri trengt den når vi er på turer, selv ikke når A var liten. Skal man være borte i over en ukes tid så er det kanskje praktisk, men stort sett har det vært mer praktisk å la vogna bli igjen hjemme og heller bære...

Nå som han er 'stor' går han endel selv, eller så bruker vi trehjulsykkelen hans eller akebrett alt etter som. Her hjemme bruker jeg vogna endel, fordi den står liksom her, men jeg tror faktisk aldri jeg har tatt den med på reise.

Du har ikke vært mye på tur med barn tror jeg ikke - i alle fall ikke på stevner og sånt - da er det nemlig ett MUST med vogn man kan tjore galskapen i (les ungen).

Stasjonsvogn er ikke egna til folk med hund med mindre bikkja er under knehøyde, alternativt man synes det er greit at stakkars hunden ligger bretta dobbelt i hundebur, hvilket jeg synes er litt over gjennomsnittlig slemt når man eventuelt skal kjøre 45 mil.

Caravelle er en ok bil, den er god å kjøre og ikke så værst å kjøre langt i om man som voksen sitter foran. Baksetene er ett h.... de er smale, men funker for unger. Chrysler er supergod å kjøre langt i og det er utrolig med plass i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vært mye på tur med barn tror jeg ikke - i alle fall ikke på stevner og sånt - da er det nemlig ett MUST med vogn man kan tjore galskapen i (les ungen).

Man kan vel gå med bæresele vel? Man må jo være to om man skal delta uansett. Jeg personlig hadde droppet barnevogna. Den er bare mer i veien med en unge som ikke er spesielt fornøyd med å sitte i den i lengre perioder av gangen. Med bæresele har jeg frie hender også, det er alltid handy både med eller uten hund.

Men det er sikkert mye personlig preferanse inn i bildet. Jeg vet iallfall at på de fleste turer vi har vært på har Ergoen blitt brukt mer enn vogna.

Baksetene er ett h.... de er smale, men funker for unger.

Lite med beinplass, er det det du mener? Gode barneseter plassert for best sikkerhet tar mye beinplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vært mye på tur med barn tror jeg ikke - i alle fall ikke på stevner og sånt - da er det nemlig ett MUST med vogn man kan tjore galskapen i (les ungen).

Har hatt han en 18 mnd tid, så vi har da vært litt rundtom :P

Nå har jeg en unge som aldri har roet seg noe særlig i vogna. Det er for kjedelig rett og slett. Da lærer man seg teknikker og alternative løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en unge som aldri har roet seg noe særlig i vogna. Det er for kjedelig rett og slett.

Jess. Tror det er normen mer enn unntaket. Ergoen vår er det mest brukte babyutstyret vi kjøpte oss. Den er absolutt helt genial, og vi kan fortsatt bruke den i lang tid framover. Han dupper fint i den også. Snakker vi spedbarn er slynge flott, de første 2-3 månedene var det eneste måten jeg fikk gått tur på.

Heller en unge på magen eller på bakken, enn en unge som hyler og ormer seg, og er drit forbanna i vogna. Det siste er plagsomt for både foreldre og alle andre rundt.

Vi skal på langhelgtur om ikke så lenge, og vi er veldig i tvil på om vi skal ha med vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess. Tror det er normen mer enn unntaket. Ergoen vår er det mest brukte babyutstyret vi kjøpte oss. Den er absolutt helt genial, og vi kan fortsatt bruke den i lang tid framover. Han dupper fint i den også. Snakker vi spedbarn er slynge flott, de første 2-3 månedene var det eneste måten jeg fikk gått tur på.

Heller en unge på magen eller på bakken, enn en unge som hyler og ormer seg, og er drit forbanna i vogna. Det siste er plagsomt for både foreldre og alle andre rundt.

Vi skal på langhelgtur om ikke så lenge, og vi er veldig i tvil på om vi skal ha med vogn.

La oss si det sånn.. Jeg har alltid synes andres barn er så mye roligere i vogna enn min. Han blir fly forbannet han, godt å høre at H er lik :lol:

Jeg husker med gru julegavehandlingen lille julaften 2010 på OsloS.

Gavene havnet i vogna, den bittelille babyen skulle bæres, så det så... Ligge der i vogna og kjede seg var overhodet ikke et alternativ..

Edit: vi har vært en uke i Nesbyen hvor vi var i bjørneparken og på langedrag + fjellturer uten å ta med vogn. Gadd heller ikke ta med vogna når vi dro en langhelg til Sverige. Savnet den ikke et sekund. Mye mer plass til bagasje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Man kan vel gå med bæresele vel? Man må jo være to om man skal delta uansett. Jeg personlig hadde droppet barnevogna. Den er bare mer i veien med en unge som ikke er spesielt fornøyd med å sitte i den i lengre perioder av gangen. Med bæresele har jeg frie hender også, det er alltid handy både med eller uten hund.

Men det er sikkert mye personlig preferanse inn i bildet. Jeg vet iallfall at på de fleste turer vi har vært på har Ergoen blitt brukt mer enn vogna.

Lite med beinplass, er det det du mener? Gode barneseter plassert for best sikkerhet tar mye beinplass.

Bæresele er skikkelig upraktisk om du skal starte bruks eller lydighet (alternativt stille ut), og skal man ha folk til å se etter ungen så er det en fordel at den er tjora fast i vogn. Enkelt og greit. En ting er å ha ungen med på tur, en annen ting er om mamma skal gjøre andre ting enn å bære ungen rundt *ler*.

Jeg har ikke barn jeg, men jeg er såpass praktisk anlagt at jeg aldri ville dratt på stevne eller noe UTEN å ha noe å tjore barnet fast i om jeg selv skulle være aktiv. Og ha den rallende løs mens andre skulle passe på hadde jeg heller ikke vurdert - hunder er hunder, barn er barn osv. *ler*

Baksetet på Caravellen er smalt, voksenrumper får ikke så god plass kan du si så sittekomforten er ikke den beste. Beinplass mangler det ikke på.

Har hatt han en 18 mnd tid, så vi har da vært litt rundtom :P

Nå har jeg en unge som aldri har roet seg noe særlig i vogna. Det er for kjedelig rett og slett. Da lærer man seg teknikker og alternative løsninger.

Igjen - forskjell på å ha med seg rundt og å selv være aktiv liksom - som tilskuer er du selv barnevakt - som aktiv, dvs. utøver - så er det utrolig upraktisk å bare slippe ungen laus mens du selv er inne å konkurrerer liksom.

Det var den biten jeg kanskje tenkte litt mer på - skal man passe ungen sjæl og bare være tilskuer så velger man det som er mest prakstisk for seg i den settingen liksom. Hvor man selv kan passe på - men om man må parkere ungen ett sted mens man selv er aktiv med noe så er vogn skrekkelig praktiskt tenker jeg.

Men - klart, jeg har ikke barn - så jeg vet jo ikke, jeg vet bare at jeg ikke er på stevner og utstilling for å gå å bære andres unger mens barnets eier er å konkurrerer - jeg kan imidlertid godt underholde en unge eller to i vogn mens "eier" gjør andre ting. Men jeg gjeter den ikke rundt *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresele er skikkelig upraktisk om du skal starte bruks eller lydighet (alternativt stille ut),

Uenig. Vogn er mer upraktisk. Med bæresele har du to hender fri, og krever mye mindre plass. Den er lett å ta av og på for andre også, når det er din tur i ringen.

Og ha den rallende løs mens andre skulle passe på hadde jeg heller ikke vurdert - hunder er hunder, barn er barn osv. *ler*

Alternativet er selvsagt ikke å sette ungen på bakken og la den surre for eget godtbefinnende altså. Hehe. :D

Baksetet på Caravellen er smalt, voksenrumper får ikke så god plass kan du si så sittekomforten er ikke den beste. Beinplass mangler det ikke på.

Ah. Det blir noe annet ja. :)

Igjen - forskjell på å ha med seg rundt og å selv være aktiv liksom - som tilskuer er du selv barnevakt - som aktiv, dvs. utøver - så er det utrolig upraktisk å bare slippe ungen laus mens du selv er inne å konkurrerer liksom.

Som sagt, man må være to eller ha barnevakt i en slik situasjon. Med eller uten vogn.

jeg kan imidlertid godt underholde en unge eller to i vogn mens "eier" gjør andre ting. Men jeg gjeter den ikke rundt *ler*

Det er selvsagt helt greit om barnet sitter der pent og fornøyd og ser rundt seg. De færreste barn gjør det en hel stevnedag.

Min hadde protestert kraftig for å si det sånn, og det er ikke unormalt. Tror trivselsfaktoren for både deg og ungen hadde vært høyere uten vogna. :)

Men som sagt, mye er personlig preferanse. Jeg bare sier at barnevogn ikke er noen universiell løsning for alle, og om plass i bilen er greia så finnes det andre og like gode løsninger man heller kan velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg måtte ha tydd til kassebil får å få nok plass. Jeg har dog ikke barn, men har planer om en til hund og har ønske om å ha begge i bur. Har kjørt de nyeste WV caddy bilene (ekstra long) og det er ganske stor plass i dem. (særlig hvis man tar ut bakseter) Sprek bil også og fin å kjøre. Og en av de fineste utseendemessig av disse varebilene. Men masse plast og dritdeler som irriterer. (er ofte slik i rimeligere bilder)

Drømmer litt om de store chevvy bilene, men de er jo dritdyre og dyre i drift.

Nei må nok bare ta til takke med en kassebil for å få plassen man trenger. Er ikke stor fan, men de er ok. har selv erfaring med Hiace da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si det sånn.. Jeg har alltid synes andres barn er så mye roligere i vogna enn min. Han blir fly forbannet han, godt å høre at H er lik :lol:

Det går til og fra barnehagen, som er en fem minutters gåtur. :D Ellers brukes vogna ganske sjelden.

Jeg er ikke så komfortabel med å blåtvinge en sprellende og hylende unge inn i vognselen om jeg absolutt ikke nei. Tror absolutt ikke det er noe unormalt. Barn generelt er aktive og vil være med på det som skjer rundt dem. Passiv vognsitting tipper jeg sjeldent rager høyt på favorittlista. :)

Jeg husker med gru julegavehandlingen lille julaften 2010 på OsloS.

Gavene havnet i vogna, den bittelille babyen skulle bæres, så det så... Ligge der i vogna og kjede seg var overhodet ikke et alternativ..

Ugh.. Og finnes det noe mer knotete enn å styre med vogn og ha barn på arma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresele er skikkelig upraktisk om du skal starte bruks eller lydighet (alternativt stille ut), og skal man ha folk til å se etter ungen så er det en fordel at den er tjora fast i vogn. Enkelt og greit. En ting er å ha ungen med på tur, en annen ting er om mamma skal gjøre andre ting enn å bære ungen rundt *ler*.

Jeg har ikke barn jeg, men jeg er såpass praktisk anlagt at jeg aldri ville dratt på stevne eller noe UTEN å ha noe å tjore barnet fast i om jeg selv skulle være aktiv. Og ha den rallende løs mens andre skulle passe på hadde jeg heller ikke vurdert - hunder er hunder, barn er barn osv. *ler*

Baksetet på Caravellen er smalt, voksenrumper får ikke så god plass kan du si så sittekomforten er ikke den beste. Beinplass mangler det ikke på.

Igjen - forskjell på å ha med seg rundt og å selv være aktiv liksom - som tilskuer er du selv barnevakt - som aktiv, dvs. utøver - så er det utrolig upraktisk å bare slippe ungen laus mens du selv er inne å konkurrerer liksom.

Det var den biten jeg kanskje tenkte litt mer på - skal man passe ungen sjæl og bare være tilskuer så velger man det som er mest prakstisk for seg i den settingen liksom. Hvor man selv kan passe på - men om man må parkere ungen ett sted mens man selv er aktiv med noe så er vogn skrekkelig praktiskt tenker jeg.

Men - klart, jeg har ikke barn - så jeg vet jo ikke, jeg vet bare at jeg ikke er på stevner og utstilling for å gå å bære andres unger mens barnets eier er å konkurrerer - jeg kan imidlertid godt underholde en unge eller to i vogn mens "eier" gjør andre ting. Men jeg gjeter den ikke rundt *ler*

Jeg er nok veldig enig med Belgerpia, og man må jo huske at ingen unger er like... Jeg hadde ei som likte å sove i vognen som liten, og jeg hadde -aldri- klart meg uten om jeg skulle ha vært aktiv når hun var nyfødt uten vogn. Kom på trening 30 min før, trillet henne i søvn, så la jeg henne et sted med skygge med babycall'n. Samme med utstilling når hun var bitteliten bebis.

Vi har brukt bæretøy VELDIG aktivt på tur, men på stevner, treninger, utstillinger osv hadde vogna vært uunværlig. Min likte også å sove ute i vogna i frisk luft så vogna var selvsagt da med på langturer.

Også spørs det hva man gjerne ser for seg man ønsker... Men som Mari sier- Søsken/dobbelvognene er GIGANTISKE og 2Xbakovervendtseter tar så sykt mye plass at dere bør tenke på at den som kjører må ha noe plass til føttene/sittestilling, for uten det så blir det ikke noe særlig til langturer uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Uenig. Vogn er mer upraktisk. Med bæresele har du to hender fri, og krever mye mindre plass. Den er lett å ta av og på for andre også, når det er din tur i ringen.

Alternativet er selvsagt ikke å sette ungen på bakken og la den surre for eget godtbefinnende altså. Hehe. :D

Ah. Det blir noe annet ja. :)

Som sagt, man må være to eller ha barnevakt i en slik situasjon. Med eller uten vogn.

Det er selvsagt helt greit om barnet sitter der pent og fornøyd og ser rundt seg. De færreste barn gjør det en hel stevnedag.

Min hadde protestert kraftig for å si det sånn, og det er ikke unormalt. Tror trivselsfaktoren for både deg og ungen hadde vært høyere uten vogna. :)

Men som sagt, mye er personlig preferanse. Jeg bare sier at barnevogn ikke er noen universiell løsning for alle, og om plass i bilen er greia så finnes det andre og like gode løsninger man heller kan velge.

*ler* Dårlig oppdragelse damen - hundefolk har unger som sitter pent å smiler i vogn til de er gamle nok til å klare seg rundt på utstillingsplassen på egen hånd. Det er det der med preging he he he he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok veldig enig med Belgerpia, og man må jo huske at ingen unger er like... Jeg hadde ei som likte å sove i vognen som liten, og jeg hadde -aldri- klart meg uten om jeg skulle ha vært aktiv når hun var nyfødt uten vogn. Kom på trening 30 min før, trillet henne i søvn, så la jeg henne et sted med skygge med babycall'n. Samme med utstilling når hun var bitteliten bebis.

Vi har brukt bæretøy VELDIG aktivt på tur, men på stevner, treninger, utstillinger osv hadde vogna vært uunværlig. Min likte også å sove ute i vogna i frisk luft så vogna var selvsagt da med på langturer.

Også spørs det hva man gjerne ser for seg man ønsker... Men som Mari sier- Søsken/dobbelvognene er GIGANTISKE og 2Xbakovervendtseter tar så sykt mye plass at dere bør tenke på at den som kjører må ha noe plass til føttene/sittestilling, for uten det så blir det ikke noe særlig til langturer uansett...

Kiomy trener med O sovende i bæresjal henne, sett det selv, funket fett :P

A hadde aldri i hele verden avfunnet seg med å sitte i vogna og se på at jeg trener M.. Derfor er det også uaktuelt å ta han med, siden han neppe ville avfunnet seg med å bli passet av andre i mens jeg ga hans elskede Mozza godbiter heller *sukk*

Han er rett og slett ikke veldig medgjørlig på sånne ting, han hater å gå glipp av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...