Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hvis jeg ikke tar helt feil betyr det at det er båndtvang fra feks 23 feb-20 mars itilegg til den ordinære båndtvangen..

Dumt ordvalg ser jeg,men håper du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Ok, så da er det fortsatt ikke båndtvang i perioden 1. september til 22. februar?

Forøvrig, noen som bor på Hadeland her? Vi flytter til Lunner eller Gran i august.

Skrevet

Ok, så da er det fortsatt ikke båndtvang i perioden 1. september til 22. februar?

Forøvrig, noen som bor på Hadeland her? Vi flytter til Lunner eller Gran i august.

Det bestemmer hver enkelt kommune. Det pleier å stå på kommunens hjemmeside. Ekstraordinær båndtvang kan variere fra år til år.

Skrevet

Det bestemmer hver enkelt kommune. Det pleier å stå på kommunens hjemmeside. Ekstraordinær båndtvang kan variere fra år til år.

Ok, jeg skulle sjekke opp i reglene for kommunen, nemlig, og eneste jeg fant var et skriv fra i fjor om umiddelbar ekstraordinær båndtvang. Jeg kunne ikke finne at dato var spesifisert for dette. Dette skulle gjelde for alle Hadeland-kommunene.

Guest lijenta
Skrevet

Ser på Lovdata.no at det ser ut til at Hadeland har generell bandtvang. Du finner alle de forskjelige bandtvangene med å gå på Lovdata.no Lokale Forskrifter og skrive hund inn i søkerfeltet

Edit: Ekstraordinærbandtvang bruker å være en fra dato og bruker å opphøre senest siste dato i mars. Fordi den ordinære intreffer 1. april

Skrevet

Ok, jeg skulle sjekke opp i reglene for kommunen, nemlig, og eneste jeg fant var et skriv fra i fjor om umiddelbar ekstraordinær båndtvang. Jeg kunne ikke finne at dato var spesifisert for dette. Dette skulle gjelde for alle Hadeland-kommunene.

Det gjelder isåfall ikke lengre. Det var nok på grunn av snømengdene i fjor.

Skrevet

Ja, det var ikke uvanlig for Oslo kommune heller. I min erfaring er det de årene snøen bruker lang tid på å forsvinne, og viltet trenger litt ekstra beskyttelse. Jeg vil tro kommunen informerer når båndtvangen oppheves. Jeg er usikker på rutinene i de enkelte kommuner.

Skrevet

Ok, i så fall var det jo ikke ille, bare å følge med hver vinter i tilfellet det innføres ekstraordinær båndtvang.

Flytter fra Bergen? Hvorfor? :)

Min samboer har fått jobb... og jeg... flytter etter.

• Like 1
Skrevet

ekstraordinær båndtvang innføres om forholdene krever det. feks ved mye snø. Det er for å ta vare på viltet.

på lunner kommune sine hjemmeside, eller gran kommune, vil slikt stå- Det vil også annonseres i avisen Hadeland.

Skrevet

Jeg er bergenser bosatt på Hadeland :D Riktignok ikke på Gran eller Lunner, men på Jevnaker :) Velkommen skal dere være :D Er trivelig å bo her, synes jeg i hvert fall... :D