Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

heiiii dere!

trenger litt hjelp her !

er det noe jeg bør redigere på denne talen?

Kjære emomboblola!

No e d 13 år sia vi møttes først gongen, å sia d ha vi vorre vænna.

Vænnskape mellom mæ å d tru æ å håpe æ alder tar slutt !

Vi har kjæmpemyttji goe minnja sammen .

Allj gongan vi har vorre på setra sammen , lastebilturannj, når vi har stått opp på kjælklia å lata som vi dreiv eget firma å hadd kontor på kantina, å allj vaffelstækinga som ha foregått oppå der , når æ va me dæ hit ifjor , røros turannj, allj anlæggsmæssanj å transportmæssanj ha vorre , dæm sekkert 100 gångannj du har lågge over t mæ , ifjor når vi satt opp sænga i høtta, å sist men ikke minst når vi va i kypros , d e sekkert myttji mær å men kjæm itj på alljt!

Men allj sa tingern her har ført t myttji krangling å da!

Som feks. Vi va på setra å onkel ola hadda kjøpt to forskjellie bla å gjømt dæm å vi skullja finnj dæm , å når vi hadd foinnje kvart sett bla va vi hælt sekker på att dennj ainnjern hadd ett myttji kular bla , men å byttja . D skullja vi itj nei!

Å når du låg over t mæ på klakken va d krangling om kæm som skullja ligga innjerst i dobbeltsænga , for d , d va dennj bæste plassn .

..

på rommet mett ha d foregått myttji ferskjelli , bla. Allsang , for å syng d like du !

Æn av dæm mæst søngte sangannj e væll the climb !

The struggles I'm facing

The chances I'm taking

Sometimes might knock me down

But no, I'm not breaking !

...

Årannj går å d kjæm æn vår,

d e no i 2012 ,d skjer!

At du innj i dæm voksnes rækka trår.

Nyt dan i dag å tia som kjæm tænk positivt å sjå framover , bærre levva live rætt å slætt!

Æ ønske dæ lykke t på turn t å bli gammel å grå !

Å husk d . æ e her for dæ forallti..

træng du støtte å hjælp så e æ her for dæ å d håpe æ du væt?

Hilsen lolisosbobetothoh!

Skrevet

og til de som kommer til og grine på nesen siden jeg skriver dialekt- deal with it!

Det er ikke lov å skrive på dialekt på dette forumet, les retningslinjene ;)

Edit:

§1.3

Forumets skriftspråk er norsk bokmål og nynorsk, svensk, dansk og engelsk. Bruk av sms-språk og dialekt fører til advarsel og sletting av post

Skrevet

Bortsett fra det syntes jeg det hørtes ut som en fin tale :) De fleste taler blir bra taler så lenge man bruker litt tid på å lære dem utenat slik at man er sikker på seg selv mens man holder den :) LYkke til!

Skrevet

Jeg datt også av etter den første linjen desverre.... Ikke vondt ment altså, men enkelte dialeketer synes jeg det er vanskelig å lese/forstå... :hmm: