Gå til innhold
Hundesonen.no

One.com


Stine
 Share

Recommended Posts

ok, da har jeg skaffet meg et domenenavn eller hva det nå enn er. Men WTF?? Alle sier one.com er dritsimpelt, jeg skjønner absolutt nada :frantics: Jeg har på en måte klart å lage meg en forside, med et bilde og en overskirft + norsk engelsk (med trykkbar sak på norsk) så lang har jeg kommet, og for det første skjønner jeg ikke hvordan man får lagt sia ut på nett (når jeg søker på domenenavnet mitt kommer jeg til noe latinsk noe, tror det er en forsidemal av one.com) Også vil jeg ha bakgrunnsbilde, ikke bare de dølle fargene man kan velge mellom, også også..... I'm stupid, så jeg trenger å få putta ting inn med teskje...

Skjønner ikke helt hva jeg spør om hjelp om, men jeg trenger da alså hjelp med alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ihvertfall at jeg styra' enormt med å få den ut på nett.. Men det var da tåpelig enkelt - bare gi den navnet index.html (små bokstaver og ingenting annet)

Ang. bakgrunnsbilder etc, vet jeg ikke. Jeg, som har litt dårlig PC selv, ville ikke ha noen tunge greier eller store bilder på index-siden, da jeg selv bare dropper sånne sider som tar flere sekunder å laste ned..

Det er såklart ikke noe profft webdesign-opplegg der, men enkelt og "greit nok" når man får tak i det.Også kan man visstnok laste opp andre html-sider hvis man faktisk HAR et bedre program for sånn redigering.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din var jo fin! Men hvordan får du bildet ved siden av teksten? Når jeg prøver så blir bildet liksom på en linje, og teksten over og under :getlost:

Tror ikke jeg skal prøve meg på andre html sider enda, veit ikke engang hva det er :icon_redface::lol:

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din var jo fin! Men hvordan får du bildet ved siden av teksten? Når jeg prøver så blir bildet liksom på en linje, og teksten over og under :getlost:

Tror ikke jeg skal prøve meg på andre html sider enda, veit ikke engang hva det er :icon_redface::lol:

Takk for svar!

Sette opp en tabell?

Jeg bruker mye tabell når jeg setter opp hjemmesiden min.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hvordan jeg lager den :icon_confused: Ikke veit jeg hva Joomla er heller, har aldri lagd noe word dokument heller... :cry:

Herregud jeg er håpløs :gaah:

Er hjemmesiden din lagd i one.com Djervekvinnen? Den var jo driiitfin! Hvordan får du forskjellig farge øverst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har klart å lage forside så veit hvordan sånn ca jeg gjør det. Men det med bildet ved siden av tekst får jeg bare ikke til! Er det noe mulighet for å "skru" av de derre linje greiene (hvor du kan velge om linjene skal være på høyre, venstre eller i midten)? Hvis jeg bare får av dem så burde jeg få det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve malen er litt vanskelig å endre på, da må du gå inn i kodene og endre det, og sånnt er jeg selv ikke så god på. Men å sette inn bilde bør ikke være noe problem, så lenge det er plass til bildet, og at bildet et lagret som Jpg. fil. Er den lagret som noe annet, går det ikke an å sette inn. Da går du bare på Sett inn- bilde fra fil og laster opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kunne jo ha sagt at det fantes ferdig maler :lol: Jeg så dem hadde det, men ja som sagt jeg er ikke den kjappeste traktoren på jordet. Jeg trodde nemlig at de måtte se ut som på eksempla :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken logo? Jeg mener at man kan endre på alt der, enten på selve malen, eller via html- kodingen. Jeg brukte Fotball-malen til hundeklubben sin side, og den øverste fotball banneren satt liksom fast i malen. Kunne legge ett bilde oppå der da, men jeg klarte å fjerne hele banneren via html- kodene. Her er den siden: jeg lagde www.steigenhundeklubb.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...