Gå til innhold
Hundesonen.no

Towadas Ozzy of Emil.


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Ista satt jeg ute i sola litt og hørte noe som enten måtte være et esel eller en ku. Siden jeg er nyskjerrigheten selv så måtte jeg bare finn det ut, så da gikk jeg på leit etter ku/esel.

Fant de ganske fort, og det viste seg å være kuer. Skjønte først ikke hvorfor det var kuer på fuglereservatet, men det sto forklart der. Det har grodd igjen der, så fuglene har reist sin vei. Så da har de satt masse kuer der for å spise opp alt, så fuglene kommer tilbake! :)

Ozzy har møtt kuer før, og syntes de er litt rare. Når de lagde lyd var de dødsrare.

20130716_175502_zps2a4113b3.jpg

20130716_175506_zps5efc661b.jpg

20130716_175737_zps35cb724b.jpg

20130716_175618_zps3c51c27b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har jeg vært den lykkelige (og frustrerte ) eier av Ozzy i 5 år! Tiden flyr syntes jeg, virker ikke som om det er såå lenge siden jeg reiste å hentet han.

Han er det! Idag fyller kjekken sjøl 6år! Og man må selvfølgelig pynte seg på bursdagen sin!

Vært på stranda i dag! *plopp* Riste seg Tørke seg Kjempe rein! Leken er dum og ligger i vannet så da prøver vi å "labbe" de

Posted Images

Hehe, morsomt - Ozu traff nettopp selv bjellesau og en vær for første gang, og ble helt satt ut. Jeg tok flere bilder og tenkte å legge dem ut her, men har ikke kommet så langt. :P

Hehe, han har møtt de meste dyr, men ku er noe rare greier syntes han :lol:

Får ta en tur ned i morgen også, så kan jeg ha med litt godis også. Er jo litt søte også syntes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Idag har Ozzy vært hos dyrlegen for å sjekke en kul. Endte med at den ble fjernet da det var en bindevevs-svulst/underhuds-svulst. Godartet, men siden den ville blitt større og større med tiden anbefalte veterinæren å ta den pga plasseringen og fordi jo større den er, jo verre er det å fjerne. Så da ble den skjært bort. Ozzy syntes jeg er dum og teit som tar han med til den slemme dyrlegen, men han syntes nok jeg er enda kjipere når han kvikner til og han hverken kan få ordentlig tur, eller leke og herje på ei uke. :lol:

Har det litt kjipt stakkars.

post-10791-0-14821200-1376561029.jpg

Men litt frisk luft så er det mindre kjipt!

post-10791-0-72986500-1376561035.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw, stakkars liten!

Sent from my C6603 using Tapatalk 4

God bedring Ozzy :hug:

Takk :) Han er i bedre form nå, litt mindre pjusk og er seg selv. Som egentlig er en dum ting siden han ikke kan hoppe og sprette så voldsomt siden stingene kan gå opp. :P

Men ikke noe vondt i hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det går fint! Så er det å lære ham det vanskeligste man kan lære en hund: tålmodighet. :P

Ja, han har jo vært inaktiv en del tidligere pga alle operasjonene i fremlabben, men det var litt enklere mtp at han hadde gips ogsånt. Nå har han ingenting, og har ikke vondt eller noe så han skjønner jo ikke hvorfor jeg maser så voldsomt.

Bare det at han vil sparke fra når han har tissa blir jo stress ettersom hvor stingene er. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å være pasient! Kanskje du kan aktivisere ham med frossen kong, oksehale eller annet godt som tar litt tid å få ned? Eller godbitsøk i hagen? :)

Sent from my C6603 using Tapatalk 4

Kong gir han opp men skal kjøpe med litt godis til han på jobb idag så han har noe å pusle med. Disse er veldig fine, han bruker ganske lang tid på å rive av kjøttet :) De stinker da :lol:

tx31412.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var hos dyrlegen i dag og fjernet stingene og på bussen hjem gikk jeg av før jeg skulle så vi kunne tusle hjem i sola i stedet for å busse. Han får lov til å gå tur igjen også nå, så det er deilig :)

Gikk forbi kuene igjen, var ikke så rart nå. Men de var lenge unna og han var mer opptatt av å tisse. :lol:

20130826_120745_zps395b9a9e.jpg

20130826_121922_zps57375a0d.jpg

20130826_122839_zpsdc7e5849.jpg

20130826_123327_zps28f8bcbc.jpg

20130826_124009_zps0931c32a.jpg

20130826_124115_zps7e0800f2.jpg

20130826_124118_zps97251b4c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig for ham å få beveget seg skikkelig igjen! Og for en lettelse det må være for deg at de nye kulene var helt ufarlige. :)

Så han trengte ikke å bedøves for å ta stingene?

(Rar observasjon, men jeg synes japanere har så utrolig søte bakhoder med all pelsen og de myke ørene!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig for ham å få beveget seg skikkelig igjen! Og for en lettelse det må være for deg at de nye kulene var helt ufarlige. :)

Så han trengte ikke å bedøves for å ta stingene?

(Rar observasjon, men jeg synes japanere har så utrolig søte bakhoder med all pelsen og de myke ørene!)

Ja, veldig lettet over det! :D :D Føler meg hundre kilo lettere. Men som han sa, det er ikke usannsynlig at det kommer flere senere så jeg bør følge litt med.

Nei, gikk fint å ta stingene :) Han sto bare og lener seg inntil meg og søker trøst, også står en veterinær og koser/klar til å holde mens en annen klipper stingene. Kjempeflink var han, for han hater veterinærer.

Han måtte dopes ned en gang for å ta noe sting etter en operasjon, men da var han livredd og det var ikke forsvarlig å ha han våken. Men det vil man jo unngå så lenge det lar seg gjøre, spesielt med han som har vært dopa såpass mye opp igjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp på FB-gruppen for japanere at en del av de kan være plaget med betennelse i hårsekken, noe som kan lage slike byller. Helt ufarlige. Kan det være noe slik han har fått?

Nei gudene veit hva det er, husker ikke hva han sa. Men det var bare irriterende, ikke noe farlig! :)

Men det er ikke enda en svulst, og det er det viktigste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Idag har vi hatt besøk av Heidi, Dennis og Kajsa. Var i Esso-skogen i en to timers tid og tok bilder og rusla rundt. Det syntes Ozzy var kos! Han er veldig glad i alle tre også, spesielt etter han var hos dem en uke når jeg var på Madeira i februar.

DSC_0033ndashKopi_zps6bd61387.jpg

DSC_0050ndashKopi_zps41216835.jpg

DSC_0096ndashKopi_zps4135e1f3.jpg

DSC_0135ndashKopi_zpse91b5c6c.jpg

DSC_0148ndashKopi_zpsc66ea651.jpg

DSC_0163ndashKopi_zps5130b07d.jpg

Dennis var veldig flink til sitte i veien. :P

DSC_0173ndashKopi_zpsa08f39e3.jpg

DSC_0200ndashKopi_zpscfedfd21.jpg

Kajsa i høyden!

DSC_0298ndashKopi_zps85c033ed.jpg

Ganske fornøyd med dagens tur!

DSC_0230ndashKopi_zps2c1fbfa0.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...