Gå til innhold
Hundesonen.no

Fem politimenn skadet etter hundeangrep i England


Artemis
 Share

Recommended Posts

Dagbladet: http://www.dagbladet...gland/20800430/

Daily mail: http://www.dailymail...pects-home.html

"Five police officers were taken to hospital today after being mauled by a crazed dog during a raid.

The constables were attacked as they attempted to arrest a suspect in east London, Scotland Yard said.

Armed police, who were scrambled to the scene, had to shoot the animal four times before it was finally killed, according to an eyewitness."

Endret av IW
Fjernet rasenavn etter oppdatering av artikkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært fornøyd og imponert over at Dagbladet lar det være usagt hvilken rase det er, det er uansett ikke noe poeng uansett i å navngi rasen.

Samtidig ser jeg ikke hvor trådstarter får sine sitater fra..

Jeg finner ikke igjen den aktuelle teksten i artikkelen fra Daily mail.

Jeg finner dog følgende:

"Neighbours revealed they had reported the animal, described as a brown dobermann/pitbull cross called Poison, to the council several times"

Endret av Pan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært fornøyd og imponert over at Dagbladet lar det være usagt hvilken rase det er, det er uansett ikke noe poeng uansett i å navngi rasen.

Samtidig ser jeg ikke hvor trådstarter får sine sitater fra..

Jeg finner ikke igjen den aktuelle teksten i artikkelen fra Daily mail.

Jeg finner dog følgende:

"Neighbours revealed they had reported the animal, described as a brown dobermann/pitbull cross called Poison, to the council several times"

Sitatet ble tatt direkte fra artikkelen jeg linket til. Jeg ser nå at artikkelen har blitt endret kraftig siden jeg la inn linken her. Det står på siden: "UPDATED: 12:58, 23 March 2012". Jeg la ut linken den 22. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kopierte bare det som stod i artikkelen, som blant annet var at naboene påstod at det var en staffordshire bull terrier. Hvor lenge skal man vente med å linke til en nyhetsartikkel i tilfelle noen opplysninger ikke var riktige? En uke etter at saken hendelsen tok sted? En måned?

Jeg har ingenting imot staffen. Jeg linket bare til en artikkel som kanskje kunne interessere andre hundeiere ettersom den handlet om hunder.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase er irrelevant, og jeg mener av prinsipp at media enten bør slutte helt å oppgi rase, eller oppgi det i absolutt alle tilfeller.

Siden det ikke oppgis i alle tilfeller mener jeg altså at det bør droppes fullt og helt.

Jeg mener også at hundefolket i alle tilfeller bør droppe å oppgi rase, da det faktisk er med på å ødelegge for hunder og hundeeiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg mener av prinsipp at media enten bør slutte helt å oppgi rase

Du kan jo mene så mye du vil, men kommer ikke til å få meningen din innfridd, er jeg redd. Pan styrer ikke media :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg litt (jeg har kun sett de 20 første sekundene i klippet) er at en politimann står og blir bitt av hunden, mens en annen en står på andre siden av gjerdet og slår hunden i hodet (tror ikke det er en politimann, litt usikkert) Hvordan i ******* kan det gå så langt med så mange voksne til stede? Og med 5 politimenn attpåtil. De burde klart å overmanne den hunden litt fortere. Tragisk hendelse da, absolutt!

Greit for meg at de nevner rase, men da må de være sikker. Ikke bytte på Pitt/Staff/Amstaff.

Red: Også synes jeg heller ikke det er greit at dem har bilde av en Staff hvor det står listet opp de ulovlige rasene (forøvrig en Staff som nyser på en utstilling)

Også en bitteliten red igjen: Denne mannen hadde blitt "anmeldt" flere ganger for sitt farlige hundehold, og også for denne hunden her. Mens politiet (som visste om denne klin gærne hunden som tydeligvis hadde spist litt på noen andre folk før) "bryter" seg inn hos eieren og prøver å arrestere han, er det da veldig rart at hunden blir litt sint og vil beskytte eieren? Politiet burde tenkt seg bittelitt om før de raida huset.

Endret av Trym&Tuva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo mene så mye du vil, men kommer ikke til å få meningen din innfridd, er jeg redd. Pan styrer ikke media :)

Det er jeg fullstendig klar over.

Jeg vil dog benytte enhver anledning til å fremme mitt synspunkt.

Saker som dette er også noe som taler for min holdning, all den tid man her har lagt skylden på en helt annen rase enn den skyldige.

Jeg minner om følgende fra Vær varsom-plakaten, det uthevede er hva jeg mener er relevant i denne saken.

Vær varsom-plakaten gjelder også for forum som dette, og i det aktuelle tiflellet er det Espen Hermansen som er ansvarlig for det publiserte innholdet.

3.2. Vær kritisk i valg av kilder, og kontroller at opplysninger som gis er korrekte. Det er god presseskikk å tilstrebe bredde og relevans i valg av kilder. Dersom anonyme kilder tas i bruk, eller redaksjonen tilbys eksklusivitet, må det stilles særlig strenge krav til kildekritikk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg litt (jeg har kun sett de 20 første sekundene i klippet) er at en politimann står og blir bitt av hunden, mens en annen en står på andre siden av gjerdet og slår hunden i hodet (tror ikke det er en politimann, litt usikkert) Hvordan i ******* kan det gå så langt med så mange voksne til stede? Og med 5 politimenn attpåtil. De burde klart å overmanne den hunden litt fortere. Tragisk hendelse da, absolutt!

Greit for meg at de nevner rase, men da må de være sikker. Ikke bytte på Pitt/Staff/Amstaff.

Red: Også synes jeg heller ikke det er greit at dem har bilde av en Staff hvor det står listet opp de ulovlige rasene (forøvrig en Staff som nyser på en utstilling)

Også en bitteliten red igjen: Denne mannen hadde blitt "anmeldt" flere ganger for sitt farlige hundehold, og også for denne hunden her. Mens politiet (som visste om denne klin gærne hunden som tydeligvis hadde spist litt på noen andre folk før) "bryter" seg inn hos eieren og prøver å arrestere han, er det da veldig rart at hunden blir litt sint og vil beskytte eieren? Politiet burde tenkt seg bittelitt om før de raida huset.

Jeg også reagerte på dette, trodde det var vanlig at de søkte assistanse fra f.eks dyrepoliti (RSPCA) eller hundefanger, kennelperson etc i slike saker hvor det VET at det med stor sansynlighet er en muligens farlig hund i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjernet rasenavnet i første innlegg.

Vil uansett påpeke at SELVFØLGELIG kan man linke så mye man vil til artikler uansett om disse kanskje blir oppdatert senere. Det vil alltid være rom og mulighet for feil i media.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en liten post som meg selv. Hvordan ville DU reagert da, om en stor hund beit alt rundt seg og hang fra armen til en stor mann? Være helt som liksom løper inn og overmanner hunden alene? Korthåret hund som er stor og glatt, elle melle deg fortelle hvem som må holde frambeina og være i nærheten av hodet og tenner?

Er så lett å sitte bak skjermen og si at det gikk for langt, men jeg vet ikke selv om jeg ville stupt inn, jeg aner ikke hvordan jeg hadde reagert. Mest sannsynlig ville hjernen tatt over og bedt meg om å overleve og holde meg unna.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også en bitteliten red igjen: Denne mannen hadde blitt "anmeldt" flere ganger for sitt farlige hundehold, og også for denne hunden her. Mens politiet (som visste om denne klin gærne hunden som tydeligvis hadde spist litt på noen andre folk før) "bryter" seg inn hos eieren og prøver å arrestere han, er det da veldig rart at hunden blir litt sint og vil beskytte eieren? Politiet burde tenkt seg bittelitt om før de raida huset.

For å sitere Pan: "Hva skal vi med fiender så lenge vi har andre hundevenner liksom?". Det bør ikke på noen som helst måte uttrykkes at det er forståelig at bikkjer flyr på folk bare fordi de "bryter" seg inn. Samme hva slags rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere Pan: "Hva skal vi med fiender så lenge vi har andre hundevenner liksom?". Det bør ikke på noen som helst måte uttrykkes at det er forståelig at bikkjer flyr på folk bare fordi de "bryter" seg inn. Samme hva slags rase.

Ikke forståelig, men man kan ikke se bort ifra det i denne situasjonen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forståelig, men man kan ikke se bort ifra det i denne situasjonen.

Det er uansett ikke politiet som burde tenkt seg om før de raida huset. Det er å snu på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett ikke politiet som burde tenkt seg om før de raida huset. Det er å snu på problemet.

Javel? Så når politiet har fått flere anmeldelser om denne mannen og hans farlige hundehold (denne hunden har anngrepet folk før) Så synes du det er ***** lurt at ubevæpna politifolk "bryter" seg inn? Når dem veit at mannen har klin gærne hunder.... Jaja, mulig jeg hadde fått unna hunden før jeg hadde prøvd å pågrepet mannen. Men men, mulig jeg er fryktelig uvitende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver midt i middag her så blir litt korte svar :lol: Så du mener det er vanlig at politifolk går inn i hus der det er ustabile hunder uten å ha med kompetente hundefolk? Som kan få hunden ute av veien uten å skade folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Så når politiet har fått flere anmeldelser om denne mannen og hans farlige hundehold (denne hunden har anngrepet folk før) Så synes du det er ***** lurt at ubevæpna politifolk "bryter" seg inn? Når dem veit at mannen har klin gærne hunder.... Jaja, mulig jeg hadde fått unna hunden før jeg hadde prøvd å pågrepet mannen. Men men, mulig jeg er fryktelig uvitende.

Ok, så politifolkene var altså ikke klar over det? Tragisk, desverre for han stakkaren som har blitt lemlested.

Problemet er farlige hunder, problemet er en hundeeier som aldri burde fått lov til å ha hund. Det er ikke "***** lurt" å ha klin gærne bikkjer. Det er ikke politiets skyld at de må "bryte" seg inn, det er jo mannen som er problemet. Det er bikkja som lemlester folk fordi de kommer inn i huset hans, som er problemet. Det er DET som er å snu problemet å hodet, å hevde at det er politiet sin skyld. Normale folk med normale bikkjer har ikke problemer med at politi "bryter" seg inn hos de og blir angrepet, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...