Gå til innhold
Hundesonen.no

Varga og Vims


Malamuten
 Share

Recommended Posts

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Varga får dele tråd med Vims to blir for mye styr Så langt så liker jeg nykomlingen veldig godt, hun bærer litt preg av at det er mye nytt og at hun antagelig ikke har vært så veldig mye utenfor de

I dag er Taiga 3 år    

Et par bilder (fotograf @Tonje ) Skikkelig turgjeng

Posted Images

  • 2 weeks later...

Lille krapylet vokser raskt, eller forandrer seg raskt ihvertfall, så veldig mye større blir hun jo ikke. Hun er vell rundt 15,5 kg nå og ble 5 mnd den 21, mot 12 kg når vi kom hjem for litt over en mnd siden. Hun er virkelig en helt fantastisk hund, mye bedre enn jeg hadde sett for meg (med unntak av håndtering av fremmede, men det kommer seg så tror det forsvinner). Det er så balansert og behagelig, fokusert, konsentrasjon ut av en annen verden, lærer helt sykt raskt, bryr seg ikke om rare mennesker som vi møter på tur, masse fart og intensitet, men null stress, god avknapp som slår inn med en gang vi ikke gjør noe som tilsier at vi skal være veldig "på", nysgjerrig, fin avreagering, håndterbar og rett og slett bare veldig kul, jeg gleder meg skikkelig til å se både hvordan hun blir som voksen og ferdig utviklet og hva vi får til. Og som en bonus så blir hun ganske pen også, veldig harmonisk og fint eksteriør :D

10407480_10155387728285074_4302949607376

z

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig vakker! Hva tenker du å trene med henne?

Er hun fortsatt usikker på fremmende? Eller er det bare at hun ikke vil bli håndtert? Har rasen selv, så litt nysgjerrig bare :P

Hun har ingen problem med mennesker rundt om kring som går forbi og hun vil gjerne bort å sjekke de ut, men hun blir usikker når de forsøker å klappe henne e.l. Det er nok ikke håndteringen i seg selv som er problemet, men det at hun blir usikker på mennesker når hun må forholde seg til fremmede. Hun har jo bare vært her en mnd og vi startet jo første uken med å bli skikkelig skremt til dyrlegen etter det har jeg ikke pushet henne på håndtering, bare på å få gode opplevelser med folk og det vil i stor grad si at hun får bort å hilse og de gir henne godbiter, men ikke prøver å ta på henne eller noe. Det er ikke borte enda, men hun er mye bedre og hun liker å få kos av alle hun tørr å få kos av så jeg tror ikke dette kommer til å vedvare.

Vi skal trene IPO og redning, håper jeg, litt usikker på om jeg får til å trene begge siden det er to veldig krevende aktiviteter og litt begrenset med tid og kapasitet på meg, viss det ikke blir begge blir det nok IPO som blir hovedsatsning, og bruks og LP på siden.. Også kommer til å pusle litt med LP og bruks også :)

Hvor har du hund fra? Hva driver dere med? :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Får håpe det går seg til. Hun høres jo super ut for øvrig! Du gjør nok lurt i ikke å pushe henne. Min er litt "motsatt". Veldig sosial og trygg på mennesker, men dels sterke meninger når det gjelder håndtering (hvis noe gjør vondt eller noe hun ikke liker). Men det ligger ikke så mye alvor bak, heldigvis :)

Jeg har hund fra Goldbite. Målet er først og fremst redningshund, men vi trener også mot lp og bruks.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Får håpe det går seg til. Hun høres jo super ut for øvrig! Du gjør nok lurt i ikke å pushe henne. Min er litt "motsatt". Veldig sosial og trygg på mennesker, men dels sterke meninger når det gjelder håndtering (hvis noe gjør vondt eller hun ikke liker). Men ligger ikke så mye alvor bak, heldigvis :)

Jeg har hund fra Goldbite. Målet er først og fremst redningshund, men trener også mot lp og bruks.

Fra sist kull eller? Jeg sto på liste der, men dessverre så kom det jo nesten bare hannhunder og jeg var låst på tispe. Veldig spennende kull. Har du min hund tråd? Gøy med flere hollendere :D Ja hun er rett og slett helt perfekt bokstavelig talt, med unntak av det ene, veldig positivt overasket over det som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 1,5 år gamle nå. Tiden flyr :shocked:

Har du tenkt deg på nrh-samling i år? Da sees vi kanskje.

Men tror du får det hektisk med både redning og IPO :D

Tiden flyr litt for raskt som regel. Vet ikke helt hva det går ut på :P, kommer nok litt an på hvor langt vi har kommet og om det passer. Det gjenstår jo å se hvor påvirket hun blir når hun etterhvert skal ut å finne mennesker som sitter gjemt osv, orker nok ikke å dra om vi fortsatt er med på sosialiseringstrening, men om vi er kommet i gang med litt skikkelig trening så er det sikkert verdt turen :) Ja, det kommer til å bli krevende, så vi får se hvor realistisk det er å drive med begge deler.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...