Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte kanskje en kløv kunne vært fint til Chingu. Alt som får tankene hennes litt vekk fra alt mulig ute tenker jeg kan være noe. Hun er ca 14 kg, smal og lita . Kommer ikke til å bruke den til fjells eller noe, tenker mer at hun kan bære feks ei vannflaske til meg og sitt eget vann når vi går tur i sommer. Er mer for å gi henne en liten jobb når vi er ute å går, og fokuset kanskje ikke blir så sterkt på andre ting. Så ikke behov for hun skal bære noe særlig, men ja et par flasker med vann feks. Har kikka litt rundt og er så utrolig mye merker, og folk sier så mye forskjellig. Jeg blir igrunn bare forvirra hehe. Regner med en del her inne har kløv til hundene sine, kanskje dere kan anbefale meg en grei en ?

Skrevet

Jeg liker godt ruffwear sin, den er ikke så stor og voldsom, sitter bra, og som en liten bonus ser den bra ut (synes jeg iallefall). De er to varianter, den ene kan du ta av sekkene på og bare bruke som sele. Den har også innebygde vannposer. Jeg har den enkleste av dem, men kommer nok til å kjøpe den med avtagbare sekker neste gang, veldig greit når man tar pauser osv å ikke måtte styre med å ta av og på hele greia. Den er heller ikke av de dyreste.

http://vandalmis.files.wordpress.com/2010/01/klovgif.gif (helt ny og tom)

Skrevet

Ja har sett på dem, de ser jo veldig greie ut ja. Tenkte max tusen kroner i kløvkjøp og sett de til rundt den prisen om jeg ikke husker feil. Leste at kløven skal ligge langt fremme, så var her jeg var usikker på hvilke som var bra. For på noen bilder av hunder med kløv ser det ut som kløven ligger nesten midt på ryggen.

Skrevet

Vi har julius k9 idc powerharness. Det er sele hvor man kan feste på kløvvesker, synes det er en veldig fin løsning, da kan man bruke det til forskjellig bruk. Og selen sitter godt på og er veldig solid. vi er veldig fornøyde hvertfall :)

Jeg bestilte her http://www.k9-usa.com/index.php/cat/c147_IDC-powerharnesses-siderings-IDC-powerharnesses-siderings.html og selvom det kommer toll kom det på under 1000,- jeg kjøpte sele, ekstra bryststropp og kløvvesker.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...