Gå til innhold
Hundesonen.no

Dustete bagateller du lar deg irritere over...


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

- folk som ikke bruker blinklys, spesielt i rundkjøringer :gaah:

Ikke bagatell, men frekkheten til folk som mente at jeg trengte all verdens råd og søppel etter deres unger, fordi jeg var alene om å oppdra mine barn, irriterte og irritrerer meg. Husker jeg fikk e

Funderer litt på hvordan en diskusjon om dustete bagateller brått dreier seg om INGER??? Stakkars Inger - hun er en bagatell, hun

Folk som bretter ut hele privatlivet sitt og alle følelsene sine på face...

Type:

"AT jeg kunne stole på deg.. Trodde du var min venn, men nå har du sviktet meg. </3"

"What are words if you really don't mean them.. *tenker på deg og meg*. Du var alt for meg!"....

"fyyy f**n, din bitch! Spre tykter sånn..! Skikkelig lættis ass. Håper du aldri får venner mer"

Gaaaah! :gaah: Og ja, overraskende mye av dette!

Og, ja. Folk som åpenbart ikke kobler det at jeg allerede har hatt hund i noen år og at det kan ha ført med seg mye kunnskap. Jeg kan nemlig ingen ting, siden jeg har kjøpt meg papillon. Så da synes folk det er greit å kommentere og å mene alt mulig om at det er veskehund, kosehund, kan ikke brukes til noe osv. Jeg blir like forbanna hver gang. Spesielt til noen i familien prøver jeg å forklare at jeg valgte papillon fordi det er en liten hund med mye motor, men det er ikke forenelig må skjønne. Og folk som tror de er dødsmorsomme og bare må kommentere at jeg "går tur med rotta mi" når jeg er ute med mini. Hahaha, den var god, du. Aldri hørt før. Tar meg ikke nær av det, men synes folk tar seg frekke friheter!

Åååh, sånt er så fjortizzz. :lol: Skulle tro folk vokste fra seg sånne kommentarer når man fylte 15.

Ja, når man har papillon så har man veskehund ikke sant? :D Og rotte, skuremopp og vrengt polvott!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Trafikanter. Være seg bilister som dropper blinklys, presser seg inn i felt, kjører i kollektivfelt, bryter retninga i retningsbestemte felt etc, syklister som holder på sin rett (og mer til) samme **** hva, fotgjengere som svimer avgårde langs bilveier uten tanke for at det kan hende det kommer biler som ikke veldig enkelt kan smette opp på fortauet for å passere, etc.. Det er jo eegentlig ikke en bagatell, i ei gate har jeg vært involvert i så mange nesten-ulykker pga superheltsyklister og idiotiske fotgjengere at der kjører jeg med hjertet i halsen hver eneste dag (selvfølgelig på vei til jobb..).

- Norsk køkultur (eller mangel på sådan), og da særlig alle disse middelaldrende damene som er frekkere enn man skulle tro var mulig.

- Hundeeiere som, selv om vi trener iherdig kontakt i passeringa og går på rett frem uten å vie dem så mye som et blikk, bare må komme over på din side av gata akkurat i det det er for seint å komme unna, med flexien på frislipp.. De mååå jo få hilse daaa! Ehm, nei, de må ikke det..

- Bananfluer, av akkurat samme grunn som L.M :lol:

- Samboeren, når han får akutte anfall av restless legs :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier Bannan og appelsin og det kommer guttungen også til å gjøre..:P

Det er sånn man snakker der jeg kommer fra, enkelt og greit. Jeg irriterer meg dog over folk som legger veldig trykk på N i Annette. Ja, jeg har to n'r i navnet mitt, men det skal uttales likt som Anette. Nå er det stort sett den eldre generasjonen som gjør det ( mormor og morfar har gjort det hele livet mitt * sukk* ) og de presterer gjerne å kalle søstrene mine for Ceccilie og Verrronica også. Forøvrig het en barndomsvennine av meg INGer. Hun ble dritsur hvis noen kalte henne Inger. Det skulle være trykk på ng, for det var sånn familien hennes uttalte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier Bannan og appelsin og det kommer guttungen også til å gjøre.. :P

Det er sånn man snakker der jeg kommer fra, enkelt og greit. Jeg irriterer meg dog over folk som legger veldig trykk på N i Annette. Ja, jeg har to n'r i navnet mitt, men det skal uttales likt som Anette. Nå er det stort sett den eldre generasjonen som gjør det ( mormor og morfar har gjort det hele livet mitt * sukk* ) og de presterer gjerne å kalle søstrene mine for Ceccilie og Verrronica også. Forøvrig het en barndomsvennine av meg INGer. Hun ble dritsur hvis noen kalte henne Inger. Det skulle være trykk på ng, for det var sånn familien hennes uttalte det.

Hvem sier apelsin? Trykket skal da være der det er dobbel konsonant? Også i navnet ditt Loke, to N gir jo trykk?? Vs Ane og Anne, de uttales jo ikke likt pga dobbel konsonant..

(iflg den gamle regla om strikkord og sprettord :P )

Men åssen uttaler man Inger uten trykk på NG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sier apelsin? Trykket skal da være der det er dobbel konsonant? Også i navnet ditt Loke, to N gir jo trykk?? Vs Ane og Anne, de uttales jo ikke likt pga dobbel konsonant..

(iflg den gamle regla om strikkord og sprettord :P )

Men åssen uttaler man Inger uten trykk på NG?

De fleste jeg vet om som har andre dialekter enn min sier apelsin..

INGer sier man slik man sier Linger på engelsk, bare uten L og med østlansk R. Egentlig penere enn Inger synes jeg..

Og Jo, navnet mitt uttales likt som Anette, så det så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg vet om som har andre dialekter enn min sier apelsin..

INGer sier man slik man sier Linger på engelsk, bare uten L og med østlansk R. Egentlig penere enn Inger synes jeg..

Og Jo, navnet mitt uttales likt som Anette, så det så :P

oki... Ble ikke noe klokere, Inger blir med trykk på ng uansett, legges trykket på ger så svelges jo navnet :lol:

Hm, da kan vi jo droppe doble konsonanter, og uttale ordene vilt og hemningsløst, iom at det ikke er noen regel for det? ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på APPELsin og appel-siiin (som jeg også sier, selv om jeg er trønder). Det er jo tydelig dobbelkonsonant i den siste uttalemåten også, men trykket ligger et annet sted i ordet.

Jeg skjønner også hva Loke mener med de to måtene å uttale Inger på. En er mer flat, mens den andre har tydelig trykk på første stavelse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo si appelsin - med trykk på p - eller appelsiiiin (som jeg sier det). Begge deler er like greie måter å si det på synes jeg :ahappy:

Jeg irriterer meg helt VILT over folk som, særlig på messer og sånt med mye folk, eller på IKEA eller på shoppingsenter rett før jul - møter bekjente og stopper for å prate midt i en eller annen trang passasje hvor alle går forbi, HELT uten tanke for de andre som skulle ønske at de kom seg forbi.

Ellers irriterer jeg meg over bilister som kjører for sakte - åhherrejemini - kan du ikke bare LA VÆRE å kjøre bil hvis du ikke tør å kjøre fortere enn 55 i 70-sonen når veien er bar og tørr og oversiktlig?

Og så irriterer jeg meg bittelitt over kjæresten som knaser så veldig når han spiser potetgull :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etniske nordmenn som ikke kan snakke norsk, shøtt, shokolade, shino osv. Nei, dobbelkonsonanter i ord som ikke har det, er noe helt annet i mitt hode, baNnan, aPpelsin f.eks.

Døh, ha litt resspekkt for andres dialekkter a :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, ha litt resspekkt for andres dialekkter a :aww::lol:

Derfor jeg skrev det med dobbelkonsonanter da, for regnet med at noen nordfra re'agerte :P:lol: Det iRRiterer meg ikke. Er jo født og oppvokst på Løten/Elverum, kan ikke si noe stygt om di'alekter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg skrev det med dobbelkonsonanter da, for regnet med at noen nordfra re'agerte :P:lol:

Døh, vi nordfra sier ikke bannan, men appelsin sier vi ja. (banan skrives med enkeltkonsonant, appelsin med dobbel) :P

Dessverre har vi endel av de som ikke skiller på sk/kj lyder også, spesielt de i Lakselv.. shjøtte, shjøleskape, schole, schjøre, shjegg osv. *grøss*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, vi nordfra sier ikke bannan, men appelsin sier vi ja. (banan skrives med enkeltkonsonant, appelsin med dobbel) :P

Dessverre har vi endel av de som ikke skiller på sk/kj lyder også, spesielt de i Lakselv.. shjøtte, shjøleskape, schole, schjøre, shjegg osv. *grøss*

Gidder ikke å di'skutere med deg! Det er forskjell på aPPelsin og appelsiiin for tenk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan vi jo også si at trykket legges på vokalene, da skal dere se det blir enklere å forklare hva man mener :)

Jeg sier Bannan og appelsin og det kommer guttungen også til å gjøre.. :P

Det er sånn man snakker der jeg kommer fra, enkelt og greit. Jeg irriterer meg dog over folk som legger veldig trykk på N i Annette. Ja, jeg har to n'r i navnet mitt, men det skal uttales likt som Anette. Nå er det stort sett den eldre generasjonen som gjør det ( mormor og morfar har gjort det hele livet mitt * sukk* ) og de presterer gjerne å kalle søstrene mine for Ceccilie og Verrronica også. Forøvrig het en barndomsvennine av meg INGer. Hun ble dritsur hvis noen kalte henne Inger. Det skulle være trykk på ng, for det var sånn familien hennes uttalte det.

Inger sies da bare på en måte, ikke sant Inger? Herregud, det blir da utrolig fjollete og affektert å drive å putte trykket på "liksomfine" plasser. Unnskyld meg, men :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister som kjører midt i veien, gjerne flere i bredden når det ER sykkelsti ved siden av! GAHAHH

Dette irriterte jeg meg veldig over også - helt til jeg kom litt inn i sykkelmiljøet og skjønte at dersom man sykler på den måten er det på veien man hører hjemme ;) De sykler som regel så fort at det kan være farlig å sykle på sykkelstien, pluss at asfalten på sykkelstiene ofte ikke er bra nok - mye grus og sprekker og sånt - og det tåler ikke dekkene. Men jeg irriterer meg fremdeles over slike syklister hvis de da ikke følger trafikkreglene og tar hensyn!

EDIT: Nei, man kan jo si Inger på to måter! Altså, som man ville si Ingvild, ikke med en tydelig G-lyd, eller med trykk på første stavelse og med tydelig G-lyd. InGer liksom. Det blir jo litt som Maren og Ma'arn liksom?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å di'skutere med deg! Det er forskjell på aPPelsin og appelsiiin for tenk!

Dobbeltrykk istedenfor enkelttrykk er da greitt nok, mange strekker vokaler, men det er da ingen som sier apelsiin? Kort a, og ingen trykk på p?? For det var konsonantene vi snakka om, ikke vokalene ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hundeeiere som, selv om vi trener iherdig kontakt i passeringa og går på rett frem uten å vie dem så mye som et blikk, bare må komme over på din side av gata akkurat i det det er for seint å komme unna, med flexien på frislipp.. De mååå jo få hilse daaa! Ehm, nei, de må ikke det..

Jammen mye rart i sånt, altså! Gikk tur med Monti i et populært turområde. Ganske bred grusvei hele veien. Monti gikk løs og jeg gadd ikke sette på båndet så la han i dekk i veikanten. De vi møtte hadde hunden i flexien sin og slipper opp hele greia og lar bare hunden springe bort til Monti og snuse han opp i trynet selv om vi tydelig la han i dekk så langt unna som mulig (flinkingen min lå stille for det med kontakt på matmor han :D ). :icon_confused: Why?

Også irriterer det meg med folk som kopierer dustete beskjeder videre på facebook. Feks kopier dette hvis du støtter de som har fått kreft og kjemper eller har dødd og 97% vil aldri kopiere den videre. Nå skal jeg gi dere et MYE bedre alternativ! Nemlig:

Send KMK til 2277 og støtt forskningen på kreft med 80kr!

Det hjelper de nemlig ikke en dritt at du kopierer en dum status videre!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som bretter ut hele privatlivet sitt og alle følelsene sine på face...

Type:

"AT jeg kunne stole på deg.. Trodde du var min venn, men nå har du sviktet meg. </3"

"What are words if you really don't mean them.. *tenker på deg og meg*. Du var alt for meg!"....

"fyyy f**n, din bitch! Spre tykter sånn..! Skikkelig lættis ass. Håper du aldri får venner mer"

Også spør noen "Hva skjer, vennen?" også får de til svar "chat." SÅ TEIT!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si til 2ne at jeg har en superbitchside som kan brukes når det trengs. Jeg har brukt den svære kjeften min oppi trynet på store, skumle brannmenn, som skulle true Ane til å betale for en ikkeekstiserende vannskade og ellers bølle med henne. Saklig, truende og uten filter. Jeg hater drittsekker som fucker med jenter/damer. Det er feigt, det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Nei, man kan jo si Inger på to måter! Altså, som man ville si Ingvild, ikke med en tydelig G-lyd, eller med trykk på første stavelse og med tydelig G-lyd. InGer liksom. Det blir jo litt som Maren og Ma'arn liksom?

Det er noe annet og mer dialektete. Ålesundfolket har jo R'en med i det meste. Trykket endres jo ikke for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si til 2ne at jeg har en superbitchside som kan brukes når det trengs. Jeg har brukt den svære kjeften min oppi trynet på store, skumle brannmenn, som skulle true Ane til å betale for en ikkeekstiserende vannskade og ellers bølle med henne. Saklig, truende og uten filter. Jeg hater drittsekker som fucker med jenter/damer. Det er feigt, det.

:lol: Jeg er litt usikker på hvorfor 2ne måtte få vite det, men good for you! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...