LittleLight Skrevet 7. Mars 2012 Rapporter Skrevet 7. Mars 2012 Tanken om å skaffe seg hund igjen etter min første hund var egentlig bare en liten drøm. Bo-situasjonen der og da gjorde det umulig.. Men det hele endte med samlivsbrudd, jeg skulle flytte, jeg skulle bo alene og muligheten for å løfte seg opp fra grøfta kom som sollys i et kaldt ansikt- nå kunne jeg få hund! Jeg omtrent bodde på finn.no og assorterte oppdrettersider. Jeg ringte, mailet, googlet, spurte venner og bekjente om folk og fe, men jeg fant aldri noe som klaffet. Min første hund var en klasse1-hund, og det ville jeg ikke ha igjen, ville ha noe i en helt annen retning. Fikk opp øynene for Dogo og Presa Canario, samtidig som jeg alltid har kunnet tenkt meg en Staffe. Men det var uaktuelt å kjøpe en hund til 12000,- eller mer, så jeg holdt på å bare legge fra meg hele tanken på de rasene jeg ønsket meg. Så kom jeg over et kull med Presa, der det var litt Staffe inni genene, og prisen var innenfor budsjett! Valgte meg den minste tispen i kullet, den roligste sofagrisen. En uke etter jeg flyttet inn i ny leilighet, kom Lilli hjem. Veldig skeptisk til det meste i begynnelsen, men knyttet seg veldig fort til meg og jeg ble den trygge plassen hennes. Fra hun kom hit har hun kunnet gå ved fot på tur uten bånd, kommer på innkalling, hun har bare hatt to uhell inne så langt, alle pynteting står i fred, hun spiser ikke noe hun ikke får tildelt, hun bjeffer ekstremt sjeldent, og hun er veldig lett å korrigere. Og apetitten ... Wow. Hun spiser og driter som en voksen hund, og jeg lar henne spise omtrent ubegrenset siden hun var tynn og trengte å få i seg mye næring(i samråd med vet.). Jeg skjønner ikke hvordan det går an å få en så fantastisk hund, hva rett har jeg gjort for å fortjene denne vakre skapningen? At hun er sofagris og sovegris er absolutt en treffende beskrivelse av lillesnuppa. Hun sover omtrent hele tiden, og det krever full styrke å ikke stryke og kose på henne til enhver tid. Prøver å la henne sove i fred og sørge for at hun føler seg trygg. Men når hun ligger slik som dette så er det mye god valpemage i luften og man mååååå jo bare kose liiiiiitt : Og sofaen er en yndet plass å slå seg løs på: (Begynner du å bli små-tjukk, Lilli??) Hun er lita og sped, det kan nok komme av at hun har vært syk noen uker og henger derfor litt etter, eller så er det staffe-gener som slår gjennom og at hun bare ikke blir særlig stor. Det er forsåvidt helt greit, jeg bryr meg ikke så mye om hvor høy hun blir. Hun er perfekt uansett! Nå, 3 mnd gammel, veier hun 8 kilo og er ca 33 cm høy i manke. 1 Siter
Guest Yellow Skrevet 7. Mars 2012 Rapporter Skrevet 7. Mars 2012 Utrolig søt, liten en! Håper bare du er klar over at det er risikabelt å anskaffe seg en blandingsvalp av slike linjer, om du ikke har ordentlig dokumentasjon på hva hun faktisk er blanding av. Siter
LittleLight Skrevet 7. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Mars 2012 Håper bare du er klar over at det er risikabelt å anskaffe seg en blandingsvalp av slike linjer, om du ikke har ordentlig dokumentasjon på hva hun faktisk er blanding av. Fullt klar over det.. Siter
Malamuten Skrevet 7. Mars 2012 Rapporter Skrevet 7. Mars 2012 Helle dussan for en liten hjerteknuser Siter
rottmaneier Skrevet 8. Mars 2012 Rapporter Skrevet 8. Mars 2012 Så søt! Elsker denne type hund jeg og Siter
Lola Pagola Skrevet 8. Mars 2012 Rapporter Skrevet 8. Mars 2012 Hun var nydelig og blir helt sikkert en skjønnhet som voksen og Hvordan er blandingsforholdene egentlig? Siter
LittleLight Skrevet 9. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Mars 2012 Tusen takk, er selvfølgelig HELT enig. Hun var nydelig og blir helt sikkert en skjønnhet som voksen og Hvordan er blandingsforholdene egentlig? 12,5% staffe, og resten Presa Canario, om jeg ikke tar helt feil i farten. -- Nå begynner "hengeleppa" å komme, valpemunnen er snaaart borte : Jeg synes hun for øvrig ser vanvittig liten ut på det bildet, men sååå søt! Siter
Banshee Skrevet 16. Mars 2012 Rapporter Skrevet 16. Mars 2012 Kjempesøt Vet du hvem foreldrene er? Siter
LittleLight Skrevet 16. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 16. Mars 2012 Kjempesøt Vet du hvem foreldrene er? Fant faren hennes på google når jeg søkte etter han, men husker ikke hva han heter lengre. Har sendt mail og forespurt navnene og bilder igjen, håper det kommer rimelig snart, gøy å ha noe å sammenligne med! 1 Siter
LittleLight Skrevet 19. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Mars 2012 Oppdatering på vekt og mål- hun er nå 42 cm høy ved skulder og 11 kilo. Og ca 3,5 mnd gammel. Knøttet! Siter
LittleLight Skrevet 30. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Mars 2012 Lillehøna er ikke fullt så liten lengre. 45 cm ved skulder (dobbelt så høy ved rumpa! :lol: ) og passert 12 kilo! Og bare sjekk de potene! Men hun er enda like god, snill, rolig, lydig og fantastisk som hun alltid har vært! Blitt litt flinkere til å kjøre bil, litt tøffere i lek, litt smartere og er en utrooooolig dårlig vakthund siden hun elsker ALT som har puls. Ser ut som om hun kommer til å spise bestemor til lunch, men det er vel større fare for at hun koser bestemor sønder og sammen i sin iver! Nå venter jeg bare spent på at unghund-tiden skal slå inn her en gang, er nesten skeptisk hver gang vi går ut uten bånd, men hun er jo like flink, så ingen fare. Skal bli litt flinkere selv å ta med snop hun kan kose seg med når hun går pent og kommer på innkalling. *notere seg* 1 Siter
Bananen Skrevet 31. Mars 2012 Rapporter Skrevet 31. Mars 2012 Oppdatering på vekt og mål- hun er nå 42 cm høy ved skulder og 11 kilo. Og ca 3,5 mnd gammel. Knøttet! Ca. like stor som basselusken på 9 mnd her, da! Søt frøken! 1 Siter
LittleLight Skrevet 4. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 4. April 2012 Et par dager tidlig, men 4 mnd gammel er hun nå 45 cm i manken og straks 13 kilo. Spinkle lille dotten. Siter
LittleLight Skrevet 10. Mai 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Mai 2012 5 måneder, 52 cm i manken (og 56 i baken..) og 18 kilo. Mor sitt lille gull koser seg med "pus" på bildet Hun er fremdeles like skjønn og elskelig som før, om mulig enda skjønnere! Hun gjør stadig fremskritt også, på alle områder, hun har begynt å skjønne blikkene og tegnene mine så jeg slipper å gjøre så mye for å få henne til å gjøre hva jeg ønsker. Oooog fra å måtte omtrent bæres fra A til B når vi var nede i byen og skalv av redsel, til at hun skal hilse på alt og er utrooooolig glad i fremmede hunder og mennesker! Tør påstå at jeg er ganske så flink med denne fantastiske skapningen. Hun pistrer mye da. Det haaaaater jeg! Hun pistrer når hun vil spise, tisse, leke, løpe, kjeder seg, er sliten, når besøk drar, når besøk kommer, etc. :gaah: *ber på mine knær om at det går over når hun blir voksen* Siter
Banshee Skrevet 10. Mai 2012 Rapporter Skrevet 10. Mai 2012 Begynner å bli stor jente, jo! Søtnosen. Blade pistrer, piper, kvitrer og gjesper høøøyt innimellom andre de alle lydene han lager enda, så jeg hadde ikke hatt for store forhåpninger til at det gir seg altså 1 Siter
LittleLight Skrevet 11. Mai 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mai 2012 Ja, hun vokser hele tiden, får litt sjokk av å se på bilder av henne. Tror eieren hennes også kommer til å begynne med pistring og piping dersom dette blir en vedvarende greie. Blade er så nydelig. 1 Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.