Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål rundt import fra hund, Ukraina.


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Min søster skal importere en hund ifra Ukraina, en hannhund på 10-11 mnd.

Han har alle papirer i orden, rabies og alt er ok. Han har chip, godkjente papirer av mattisynet i Norge.

MEN! :P

Vi tenkte hente hunden fra Kiev til Stockholm, ta toget derifra til gardermoen så til Bergen, må selvfølgelig gjennom tollen begge steder regner jeg med, men er ikke det som er spørsmålet.

Oppdretter påstår at hunder fra ukraina må i karantene om de skal innom sverige? jeg har googlet litt rundt og trodde Norge- Sverige hadde de samme reglene, men jeg finner ikke ut noe. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Min søster skal importere en hund ifra Ukraina, en hannhund på 10-11 mnd.

Han har alle papirer i orden, rabies og alt er ok. Han har chip, godkjente papirer av mattisynet i Norge.

MEN! :P

Vi tenkte hente hunden fra Kiev til Stockholm, ta toget derifra til gardermoen så til Bergen, må selvfølgelig gjennom tollen begge steder regner jeg med, men er ikke det som er spørsmålet.

Oppdretter påstår at hunder fra ukraina må i karantene om de skal innom sverige? jeg har googlet litt rundt og trodde Norge- Sverige hadde de samme reglene, men jeg finner ikke ut noe. Noen som vet noe om dette?

Norge og Sverige har ikke helt like regler, så det må du nesten sjekke med svenske myndighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge og Sverige har ikke helt like regler, så det må du nesten sjekke med svenske myndighetene.

ble sendt mail til de for noen dager siden, men ingen svar ennå, derfor tenkte jeg det var greit å høre her om noen hadde erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan vel fly til Stockholm, og ta nytt fly derfra til Gardermoen. Da er hunden teknisk sett ikke innom Sverige (flyplassen er internasjonal sånn sett)

Grenseveterinæren bestiller man da til Gardermoen.

Man må vel sørge for grenseveterinær når man skal ha inn hund fra Ukraina mener jeg å huske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...