Gå til innhold
Hundesonen.no

Siberian Husky, snow nose?


sillychampion
 Share

Recommended Posts

Har ett lite spørsmål om siberian husky. Vi holder på å kjøpe oss valp, og har funnet en vi liker godt. Hun er sort/grå og hvit. Hun har sort og rosa nesebrusk. Hovedsaklig rosa med sorte prikker. Nå lurer jeg litt på om dette er en utstillingsfeil? Ser i rasestandaren at "snow nose" er tillatt, og når jeg søkte opp det på google kom det masse bilder av hunder med en stripe rosa midt på snuten. Som sagt lurer jeg på om dette er en utstillingsfeil, eller om det går under "snow nose"? Vi vil jo helst unngå å kjøpe valp med utstillingsfeil .. Noen som vet? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er er skikkelig snow nose:

i23116447._szw440h440_.jpg

N UCH Carillo Starvin Marvin

rosa med sorte prikker, det er ikke bare en veldig ung valp da? De er jo født med rosa neser og blir jo ikke helt farget før de har blitt en del uker gamle.

Ja, det er slike bilder jeg har funnet av snow nose'er. Valpen er 3 uker gammel, og de andre valpene har fått sorte neser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatinere kan og ha slike neser som valper. Er det så mye som på valpen du la ut bilde av hadde en dalmatiner sannsynligvis fortsatt å ha dårlig pigment der som voksen, ut i fra det jeg har observert iallefall. Men endel bedre blir det jo gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatinere kan og ha slike neser som valper. Er det så mye som på valpen du la ut bilde av hadde en dalmatiner sannsynligvis fortsatt å ha dårlig pigment der som voksen, ut i fra det jeg har observert iallefall. Men endel bedre blir det jo gjerne.

Det er mye mulig de får noe dårlig pigment, men sånne ting bryr vi oss ikke om på SH. Bare nesa blir svart eller snønese så er det helt greit. På pelsen er jo alle farger tillatt fra helt svart til helt hvit og alt der imellom. (selv om enkelte dommere ikke har fått med seg det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slikt tillatt på grander?

Ja, på harlekinfargede, ikke de andre. Men så lenge nesa er 50/50 blir den oftest helsort. Helt rosa nese med bare en liten prikk sort forblir mest lys. Husk at pigmentet brer seg i huden til valen er minst 12 uker gammel ;) Så denne nesa blir nok veldig mørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mulig de får noe dårlig pigment, men sånne ting bryr vi oss ikke om på SH. Bare nesa blir svart eller snønese så er det helt greit. På pelsen er jo alle farger tillatt fra helt svart til helt hvit og alt der imellom. (selv om enkelte dommere ikke har fått med seg det)

Ikke noen krise hos dalmatiner heller egentlig, om hunden har et lyst nesebor og ellers er bra spiller det ingen rolle.

Skikkelig søt valp forresten, det glemte jeg å si :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...