Gå til innhold
Hundesonen.no

Frontpage?


Teserere
 Share

Recommended Posts

Dette er jo helt sant!

Og gjør jobben for webmaster langt enklere dersom alle kan oppdatere "sin del" av hjemmesiden.

I min svært begrensede kjennskap til Joomla og Wordpress (har kikket på disse) så synes jeg Wordpress virker langt enklere å bruke. Men det er kanskje bare meg? ;)

Nettopp, sjansen for å ha folk som gidder å lære seg og gjøre noe selv på hjemmesiden er jo liten, men man har alle muligheter...

Wordpress og Jomla har hvert sitt bruksfelt, Wordpress er opprinnelig en bloggløsning, Joomla er opprinnelig en hjemmesideløsning...

Men helt riktig at Wordpress er absolutt enklest i bruk, men WP har heller ikke en brøkdel av funksjonene og mulighetene Joomla gir...

Jeg synes wordpress er på kanten å bruke til en hundeklubb, men det fungerer sikkert bra nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper man et theme til WP som er litt forseggjort, så får man med mer en grei nok funksjon for en klubb som syns FP laget side av en ukyndig er bra nok.(har sett endel WP sider der jeg trodde det var Joomla eller annen 'tung' løsning bak pga det har vært såpass pro)

Så i dette tilfellet tror jeg Joomla kan bli litt overkill, mens WP ville jeg brukt noen få kr på med å kjøpe et pro theme. Da får man en løsning som alle kan poste i og brukervennlig med bare å bruke nettleser - som å poste på FB og det kan vel de fleste, samtidig som det ser pro ut og man lett kan endre senere. Klart bedre med dynamisk løsning der innhold ligger lagret i database.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste riktige i dette tilfellet er å leie inn noen eller få noen som kan det, til å sette opp en publiseringsløsning alla joomla... Ikke å knote rundt med 15år gamle html koder som ikke holder mål i 2012...

Man trenger da ikke et snev av kunnskap om html-koder for å bruke Front Page? Jeg begynte å lage mine hjemmesider i FP helt uten kunnskap om noe som helst- og det fungerte da helt ok, det. Men ja, det er tungvint og krever at man faktisk har tid og ork til å sette seg ned og lære seg hvordan ting fungerer. Det er ikke gjort i en fei over noen enkle svar på et diskusjonsforum dersom man ikke har noen forkunnskap.

Vår hundeklubb leide inn en datafyr for å lage nye hjemmesider for klubben. Han ville bruke Joomla, men han ga opp hele prosjektet da han ikke fikk til noe av det vi ønsket med hjemmesidene. Det så ikke bra ut, og var overhodet ikke noe vi kunne drifte selv etterhvert.

I min svært begrensede kjennskap til Joomla og Wordpress (har kikket på disse) så synes jeg Wordpress virker langt enklere å bruke. Men det er kanskje bare meg? ;)

Jeg har begynt å bevege meg litt inn i WordPress-verden nå, og synes det er en utmerket og enkel løsning som fungerer fint både for private blogger og hundeklubbsider. Det er mange muligheter her som gir en enkel og oversiktlig funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...