Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har svart deg flere ganger, og jeg kan gjenta beskjeden:

Espen er ikke til å få tak i, det er han sitt ansvar. Frem til det blir det ikke lagt inn. Og vi prøver jevnlig å få tak i han :)

Skrevet

Er det noen som får forumet til å fungere med den siden som kommer opp automatisk på iPhone/iPad da? Jeg har store problemer med den og får f.eks ikke trykket meg direkte til siste post. Må bla page for page bakover.

En liten promille er nok en høy underdrivelse, mtp hvor mange som eier en iPhone/smart-telefon og nettbrett, så vil jeg tro andelen som besøker forumet gjennom slike "plattformer" er høy. Men det får vi vel heller ikke vite, for statistikken ligger vel i hendene på denne umulig-to-reach Espen :)

Guest Kåre Lise
Skrevet

Må bla page for page bakover.

Ja jeg må det, slightly annoying.. :no:
Skrevet

Har ikke telefonnummeret til Espen, og det er for mange som heter det samme i samme området til at vi kan begynne å sende sms til alle sammen :P Vi har han på Facebook, men han har "sperret ute" mange fra Hundesonen så det går f.eks ikke an å sende ham melding der.

Vi har også prøvd å komme i kontakt med han gjennom kjæresten hans som er medlem på forumet, løfter ble laget men ikke holdt.

Moderator IW

Skrevet

Bare av ren nysgjerrighet: er det virkelig ingen på dette forumet som noen sinne har hatt rent FYSISK kontakt med denne Espen da? Noen må da vite hvem han er? Og er det ikke "slightly suspicious" at han bare forsvinner sånn, bare for å dra en parallell .... hadde han vært oppdretter så hadde vel alle hylt "useriøs" på første forsøk? :P

Guest Kåre Lise
Skrevet

hadde han vært oppdretter så hadde vel alle hylt "useriøs" på første forsøk? :P

Kontrakt med klausuler? :jump:
Skrevet

Fishy! Vet vi i det hele tatt om han eksisterer? Var han kun en luftspeiling? Er dette et Keyser Söze tilfelle?! (Bortsett fra hensynsløs massemorder-delen selvsagt.) Følg med videre!

• Like 1
Skrevet

Om han skal være så teit kan han vel "gi" fra seg forumet til noen som faktisk har interesse av å drive det, i det minste.

Da må man jo faktisk få tak i han :D

Alle moderatorene har prøvd og vi har prøvd å få medlemmer også til og vi får ikke svar så.

Skrevet

Jeg har svart deg flere ganger, og jeg kan gjenta beskjeden:

Espen er ikke til å få tak i, det er han sitt ansvar. Frem til det blir det ikke lagt inn. Og vi prøver jevnlig å få tak i han :)

Det har jeg ikke fått med meg før :P

Så eier av forumet er borte? Om man ikke får tak i han, så kan det i verste tilfelle bety forumets død?? (kriiiiise) :blink:

Skrevet

Om han skal være så teit kan han vel "gi" fra seg forumet til noen som faktisk har interesse av å drive det, i det minste.

Neida, for han tjener jo penger på det vet du! Alle klikk vi gjør innom her (og særlig på hundesonen.no-portalen/forsiden) genererer penger rett i lomma på Espen (Hermansen) :)

Skrevet

PS: til dere som rapporterer at navnet til Espen står i tråden, navnet hans står nederst på forumet uansett så det spiller ingen rolle :)

Moderator IW.

• Like 1
Skrevet

Har ikke telefonnummeret til Espen, og det er for mange som heter det samme i samme området til at vi kan begynne å sende sms til alle sammen :P

Tenkte jeg bare skulle sjekke ut jeg, og jeg finner ET telefonnr i navnet hans der som han bor...

Skrevet

Det er jo flere med det navnet som bor i Oslo, hvordan kan man være sikker på at man finner rett mann?

Kanskje ikke så mye til hjelp. Men i følge gulesider er det 3 (om man ikke regner med den personen uten adresse) med det navnet som bor i Oslo.

Den ene er knyttet til c/o veidekke ASA, noe jeg antar Espen vi leter etter ikke er.

Den andre er IT-konsulent, noe jeg heller ikke tror han er (på linkedin er det også registert flere personer med samme navn bosatt i Oslo, deriblandt en som jobber som IT-konsulent for Aker solutiouns, antar at det er samme person som på gulesider, og en som jobber som web konsulent og web totalservice, som jeg regner med er han) *Leke detektiv*

Skrevet

Den andre er IT-konsulent, noe jeg heller ikke tror han er (på linkedin er det også registert flere personer med samme navn bosatt i Oslo, deriblandt en som jobber som IT-konsulent for Aker solutiouns

Det er nok han :)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...