Gå til innhold
Hundesonen.no

Til London - what to do?


Teserere
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til London om 3 uker! Er det noen som har forslag til hva man kan gjøre der? Noe spesielt man bør se, en bra restaurant osv?

Tenker at jeg vil besøke Madam Tussauds, så hadde det vært koselig med noe show-greier på kvelden... Men har jo mer tid å fylle :P Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gå noen steder på fredag/lørdag/søndag så lønner det seg å forhåndsbestille billetter, noen steder kan du få "vip"-billett sånn at du kan gå i en mye raskere kø. Vi prøvde å dra på akvariumet på en lørdag uten billett, det var over en time kø UTENFOR bare for å komme inn. Samt over en halvtime kø for å kjøpe vip-billettene på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til London om to uker, så driver og funderer på det samme. :P

Det kommer jo an på hva du interesserer deg for, men jeg liker veldig godt Science Museum. Ble positivt overrasket over det.

Jeg liker også godt Tower of London, hvor du kan bl.a. se kronjuvelene.

Ellers så er Cabinet of War Rooms og Churchill Museum vel verdt et besøk hvis du interesserer deg for 2. verdenskrig. Det ligger rett i nærheten av Big Ben, Westminster Abbey og Houses of Parliament. Ikke så langt fra London Eye heller.

Hvis du liker kunst så synes jeg at National Gallery og National Portrait Gallery er verdt et besøk. De ligger ved Trafalgar square som jo også er en populær severdiget.

Natural History Museum er populært, og bare bygningen det ligger i er kjempeflott, men det er ikke en av mine favoritter.

Ble positivt overrasket over Victoria & Albert Museum. Det ligger rett i nærheten av Science Museum og Natural History Museum. Hvis du interesserer deg for historie, møbler, mote osv.

Det er også fint å gå opp the mall til Buckingham Palace hvis du har litt tid til overs en søndags morgen eller noe. ;)

Når det gjelder musicals så synes jeg at Lion King var fantastisk. Billy Elliot er også bra, og jeg koste meg også da jeg så Legally Blonde Musical, hehe.

Shoppingmessig så tar vel de fleste seg en tur innom f.eks. Covent Garden, Leicester Square og Oxford Street. Ved Oxford Circus ligger f.eks. Nike Town. Kjempestor sportsbutikk som er populær hos meg i alle fall. :P

Og ja, å forhåndsbestille billetter til Madame Tussaud's er lurt. Var der sist i desember, og hadde kjøpt billetter på forhånd. Stod fem minutter i kø. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde like ved Naturhistorisk museum i London, så der var det obligatorisk å ta en tur. Det var kjempe stilig der! :D

Ellers er det veldig mange fine parker der.

Når du skal på shopping så må du besøke Primark. Der er det veldig billig og mye fint :D

Vi gikk også å så på musikal og så da "Phantom of The Opera", den var kjempe bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til London om 3 uker! Er det noen som har forslag til hva man kan gjøre der? Noe spesielt man bør se, en bra restaurant osv?

Tenker at jeg vil besøke Madam Tussauds, så hadde det vært koselig med noe show-greier på kvelden... Men har jo mer tid å fylle :P Tips mottas med takk!

Om du skal på MT så kjøp billetter på forhånd! Via visitbritain.com eller MT selv. Det er alltid MASSE kø der! (en av grunnene til at jeg ikke har vært der enda).

Unngå Regent Park Zoo om du er glad i dyr. Det samme med dyrebutikken på Harrods, som selger blandings-miniatyrvalper som bor i glassbur ved siden av hamsterne og kaninene.

Ellers kommer det jo an på hva man er interessert i. Selv er jeg historieinteressert, og da er jo London er fin by. :D

London Tower er uansett et must. Igjen, billetter på forhånd kan være lurt.

Museum of London er gratis, og ligger ikke langt unna Tower og katedralen.

Hyde Park, bare for å rusle og kose seg.

Camden Lock Market bare MÅ oppleves. Mye god mat, skinnprodukter, håndtverk/håndarbeid, goth-klær og masse mer.

Covent Garden har også en del market samt gateartister, vel verdt å få med seg!

Av musicals har jeg sett Phantom of the Opera, Wicked og Much Ado About Nothing. Der og er det jo smak og behag, men Queen, Les Miserables, oppfølgeren til Phantom, Lion King og flere andre står på en altfor lang liste. :P

Takk for tips om V&A museum, Powers. Skal notere den til neste gang jeg skal til London!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gode tips her. Anbefaler ytterligere å hoppe på en tour bus første dagen du er der. Gå til Trefalgar Square og hopp på The Original Tour, eller Museum Tour osv. Du kan hoppe mellom de forskjellige rutene og guiden informerer om dette på forhånd. Billettene kan også brukes to dager. Vi gikk i London Zoo, det var ikke mye å skryte av. Ble frarådet av alle å gå til MT, for det er virkelig ikke så verdt å se voksstatuer av kjendiser. - Men det er jo opp til hver enkelt. Rett ved Trafalgar Square er det er museum, husker ikke hva det heter i farta, den har nå Leonardo Da Vinci utstilling. Gå på Primark en av de første dagene dere er der, shopp dere ferdig der før dere går Regent Street, Oxford Street, Selfridge, Bond Street osv.

Vi var der i 5 dager og det var langt ifra nok til å se alt vi ville se, så jeg anbefaler dere å planlegge på forhånd hva dere virkelig vil se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har barn, men... Uansett, vi blir jo aldri helt voksne, så selv om du ikke har barn selv, så kanskje et besøk i Europas største lekebutikk hadde vært noe? :) Tror det var i Regent street at Hamley's ligger. Verdt et besøk :-)

Om jeg ikke husker feil, er det en hel etasje med bare Barbie for eksempel...:P Husker ikke hvor mange etasjer med leker det var, men det var MYE å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...