Gå til innhold
Hundesonen.no

pass av hund


Toya

Recommended Posts

jeg er veldig nøye med hvem som får passe toya, og hvem som får gå tur med henne, og i det helle tatt...

hvordan er det hos dere?

får hvem som helst lov til å passe hunden deres? ( isåfall hvorfor?)

lar dere hvemsom helst gå tur med hunden?

jeg er veldig nøye på dette...

bare de som kjenner toya får lov til å gå med henne..

og er enten mamma eller mimmi ( enen tanta mi kunne og ha fått lov, men det er de få som får lov å passe henne)som passer henne,hvis jeg ikke lar henne være aleine hjemme..

blir morro å høre hva dere menr/ gjør på dette området..

siden jeg blir betegnet som sær skjønner dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvem som helst får gå tur med Hera. Kun noen jeg kjenner og som Hera også kjenner. Jeg lar ikke barn går tur uansett, siden hun er så sterk. Skal noen passe henne, må kriteriene være at jeg blir kjent med dem, og hunden får blitt kjent i huset og med folkene. Har hatt hundepassere før, og det gikk flott.

Men ikke hvem som helst nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen barn her heller nei, det glemte jeg og nevne...

toya er også ganske sterk...

og litt sånn egen noen ganger.. og da er det greit at folk vet hvordan man skal takle henne, evt hvordan man skal slå ned på den slags oppførsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei! der er jeg kjempestreng bare de jeg kjenner ekstra godt får gå tur med vega for hu er så snill å dilter overalt, men mira får INGEN gå med! eller passe, hun er altfor avhenging av meg, eneste mamma som får passe hunene når hun er helt alene i huset, *gjemmer unna matrester* :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg overlater ikke gutten min til hvem som helst nei! her er det kun mamma og pappa som har passa han,og bestevennina mi har også passa han og gått tur. men det er ytterst sjeldent at jeg trenger pass da. mamma hadde han ei natt da vi(jeg,pappa og broren min)skulle på 50årsdag og skulle være lenge borte. ellers så har pappa gått en tur med ham siden jeg fikk han,og vennina mi har gått tur med ham en gang. om noen unger hadde spurt så hadde de fått et nei. stoler ikke på fremmede når det kommer til hundepass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvem som helst får gå tur med Hera. Kun noen jeg kjenner og som Hera også kjenner. Jeg lar ikke barn går tur uansett, siden hun er så sterk. Skal noen passe henne, må kriteriene være at jeg blir kjent med dem, og hunden får blitt kjent i huset og med folkene. Har hatt hundepassere før, og det gikk flott.

Men ikke hvem som helst nei.

Føler oss priviligert... :-({|= :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spesielt utvalgte får lov å passe Balder, er skikkelig kresen på sånn ja :D Skal jeg på ferie der han ikke kan være med(syden e.l) så tror jeg at jeg finner en god kennel med kunnskapsrike folk, Balder er vant med å stå i hundegård (er jo oppvokst med trekkhunder) så tror nok det skal gå greit. Folk som ikke er så veldig hundevandte kan fort missforstå han, han "snakker" 100% "hundespråk" og har bare bodd med mennesker(meg) i 7 av 16 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går tur med han selv! skal søskene mine gå tur med han så skal jeg bli med! mamma går ikke tur, pappa har gått tur med han når jeg var borte. men det var jo fordi han passet på han. når noen skal passe på han må det bli innen familien, bestefar får lov og mamma og pappa. men er litt nøye på at han får rette mengden mat og sånn, og at han ikke får matrester noe han ikke får hos de da.. :D

kommer det en unge/ungdom på døra og spør om å få gå tur med Lucas (noe som aldri kommer til å skje tror jeg) får de nei til svar! jeg har skaffet meg hunden å da må jeg gå tur med han mener jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt nøye jeg å...

jeg har litt flere som kan lufte henne og passe henne..

men de er alle noen jeg stoler på og kan litt om hund..

Når det gjelder barn så er det noen fettere og kusiner som kan lufte Tini..

de er i alderen 12- 16 år..

så som sakt så er det flere personer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun familien som bor sammen med hundene, vi har en hundevant nabojente som er vennine med lillesøsteren min og hun får lov til å gå med Nena hvis søsteren min er med.

Når det gjelder hvis vi skal bort så lar jeg kun mamma elle pappa passe Nena, kan ikke de så må det være noen hundevante venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har skaffet meg hunden å da må jeg gå tur med han mener jeg da :D

Enig :D det der pleier jeg også si, er mange her i området som jeg aldri har sett ute med hunden selv, de lar tilfeldige 10 åringer gå turer med hundene sine, hva er da vitsen med å ha hund? Jeg har ikke fått meg hund for at naboungene skal ha noe å fordrive tida med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare de i familien min - meg, søstra mi, pappa og mamma - som går tur med Tinka. Ikke nødvendigvis fordi vi er så veldig overbeskyttende (for det er vi nemlig ikke), men det kan til tider være en utfordring å gå tur med Tinka, og jeg vil være sikker på at hun blir behandlet riktig i de forskjellige situasjonene som kan oppstå på en tur. Hadde jeg latt naboungene på ti år gått tur med Tinka, så kunne de faktisk ha ødelagt mye trening i ren uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn får ikke lov til å gå tur med eller passe Pito. Men mennesker som jeg vet har vettet i behold har jeg ingen problemer med å la gå tur med henne så lenge de kjenner henne.

Jeg hadde ikke hatt noen problem med å sende Pito ut på tur med f.eks Kine,for jeg vet at hun har hilst på Pito før og vet hvordan hun oppfører seg og pluss at hun har hunder selv og vet hvordan man håndterer dem. (spesielt små hunder)

Sorry Kine måtte bare ta et eksempel og det landa på deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...