Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten vår Max


Poter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tråden til Max har forsvunnet, så da starter jeg en ny Max, eller Maximus som han heter på "stamtavlen", er født sommeren 2002. Han er en omplasseringskatt som kommer fra dyrebeskyttelsen. Han måt

Undercover Max

Dårlig dag?

Posted Images

http://www.ipet.no/product.html/katteleke-frolicat-twitch?category_id=43 noe sånn her, de kommer med forskjellige greier på tuppen (:

og et slikt massasje senter http://www.bristols.no/products/catit-senses-massasje-senter

Kattene våre bruker det ofte, spessielt om det er catnip oppi (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ipet.no/product.html/katteleke-frolicat-twitch?category_id=43 noe sånn her, de kommer med forskjellige greier på tuppen (:

og et slikt massasje senter http://www.bristols.no/products/catit-senses-massasje-senter

Kattene våre bruker det ofte, spessielt om det er catnip oppi (:

Synes det er koselig å leke sammen med ham, jeg, også tar jeg bort lekene når han ikke er under oppsyn, så synes ikke en slik svinge/sveve-greie var så bra. Vil ikke ta sjansen på at han tygger og får i seg noen små deler. Massasjesenteret var jo litt komisk, hehe. Vi bruker å massere han jevnlig selv, må bare bli flinkere til å gjøre det oftere nå fremover. Skal forresten prøve lommelyktfunksjonen på iphonen og se om den kan fungere som laserpenn! Evt. skulle jeg tro det finnes laserapp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes katteleker apper på iphone/ipad ja, det gjør det ^^ Ellers koster en slik litt over 100 kr på butikken, den er formet som en mus (:

Lastet ned en slik app en gang, hvor det var ei mus som sprang over skjermen. Max slo til den en gang og deretter var det ikke mer interessant, hehe. Bedagelig fyr det her, skjønner du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten videosnutt av Max som får kveldsmedisinen sin. Som oftes holder jeg ham på fanget mens mannen gir ham, men i dag lå han så godt i sofaen at han like godt fikk den der. Fungerte fint det også! Godt at han er så rolig og finner seg i det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig dere er med en så enkel katt å gi medisiner til! Her må det holdes fast og kjempes med, og må være to personer når det gis tabeletter, skal hun ha sprøyte må jeg ha henne mellom bena og lene meg over henne når jeg gir sprøyten samtidig som jeg holder potene borte fra munnen. Og vi kommer alltid fra det med noen hull ekstra i hånden ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

1441172_10152044439002559_1006071798_n.j

Max er ekstra leken for tiden, det er morsomt! Han trives fortsatt som innekatt, er blid og fordnøyd. Hjelper nok på å ikke ha smerter mer heller. Håper i allefall han ikke har smerter! Får ikke sjekket i munnen om det har grodd skikkelig, så er nødt å dra til veterinæren med ham på kontroll. Ellers leker han og prater og koser og virker å være i veldig god form :heart: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Han er grodd fint i munnen og er i god form, men han har begynt å kjede seg inne. Prøver å trene med ham og aktivisere ham, men han vil fortsatt ut. I går var jeg ute med ham i sele og bånd. Han var SÅ glad for å være ute igjen og skulle med en gang gå på sine vante stier, dvs rundt hushjørnene til folk. Han ville ikke gå på veien, naturlig nok, så det ble ikke supersuksè med bånd, men han gikk i det minste, så kanskje det kan komme seg. Får likevel dårlig samvittighet for å ha ham inne og håper i-n-d-e-r-l-i-g vi kan få oss ny leilighet et annet sted snart! Et sted som er mer kattevennlig sånn at han kan få gå ut igjen.

1484231_10151883855086129_852916440_n.jp

Her holder han mannen med selskap en tidlig morgen

bilde1-2_zps8e21a0d7.jpg

Av og til henger han hodet utenfor sofaen. Kan ikke skjønne at det skal være så godt.

bilde2-2_zpsfee7cd7b.jpg

Er iskaldt her for tiden, da er det gull med vedovn!

Og som jeg skreiv i Eines tråd, nå er jeg lei av dårlige iphonebilder av gutta, på tide å tørke støvet av speilrefleksen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Her om dagen gikk jeg bak en malamute, en gammel og sindig kar, og da så jeg at Max ligner jo på en malamute bakfra! Egentlig så er han litt malamuteaktig i kroppen, bortsett fra krøllhalen. Så nå har han fått et nytt navn: katamute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

I går fikk Eine massasje av en autorisert hundemassør og da benyttet vi anledningen å se hvordan Max responderte på å få massasje av en fremmed. Vi bruker å massere ham med ujevne mellomrom og det liker han, men det er jo noe annet at et fremmed menneske skal ta på ham og ta såpass hardt på ham, så jeg var spent og se, men han tok det veldig fint. Han malte og la seg på siden og bare koooste seg. Herlig å se! Har lyst å gi ham behandlinger med jevne mellomrom, han er jo tross alt 13 år og ei aktiv utekatt (eller brukskatt, som jeg liker å si) og da fortjener han å få noen skikkelig behandlinger med jevne mellomrom.

Hun tok mest på ham i nakken og skuldrene, da hun bevegde seg bakover ryggen viste han ubehag, så det blir interessant å se hvordan han vil respondere på en helkroppsmassasje og om han vil bli liggende når hun kommer over ømme punkter.

Så noen mobilbilder av finingen :ahappy: I sommer må jeg få tatt flere ute -og bevegelsesbilder av ham. Kan jo ikke bare ha sovebilder ;)

31A0E29A-D976-4585-AE6C-94B2B87BC68F_zps

91512F6E-EEE4-4041-B63E-401E4213A934_zps

E22B1E8B-E35B-4378-AC8B-E3BED981F653_zps

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her er et bilde av Max når han fikk massasje:

10527507_10152479846032559_6783155514077

Han har fått runde nummer to nå og koste seg i tre kvarter med det. Den første halvtimen lå han bare og malte, mens det siste kvarteret begynte han å bli litt lei og det gjorde nok litt vondt også, men han ble liggende. Flinkeste :ahappy:

10502112_10152485894977559_3911783494392

Dette bildet er fra tidligere i sommer når det var så varmt, da var det greit å flashe magen litt for å bli kjøligere. Se så søt mage, da!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

10612909_10152639253412559_3420844596793

Som dere ser på bildet over, hang Max med hodet tidligere denne uka og virket stiv og ikke helt i humør. Det er hans måte å vise at han har vondt på. Så da bestilte han en time hos massøren sin og har nettopp hatt en time med idrettsmassasje. Jeg kan love et det er en kar som ligger strak ut i sofaen nå!

Han er blitt så flink å ta i mot massasje at det er helt rørende å se på. Eldre dyr, altså :wub:

Hun fikk gått igjennom ham skikkelig og tatt ordentlig på de vonde knutene, så forhåpentligvis fikk hun løsnet opp i det sånn at han får det bedre. Han var stiv i nakken og bak på ryggen. På ryggen var han i tillegg noe hoven i muskulaturen.

Det er jo så vanskelig å vite med disse kattene hva som kan være årsaken og det er en av grunnene til at jeg skulle ønske han trivdes som innekatt, da hadde jeg hatt mer kontroll over ham. Men nå har han i allefall fått god behandling, så håper jeg at det har fått løsnet opp i det værste og at smertene slipper taket. Om ikke skal jeg be veterinæren om noe smertestillende, det har jeg uansett tenkt å gjøre når han skal få sin årlige vaksine og helsekontroll i begynnelsen av oktober. Synes det vil være greit å ha noe smertestillende liggende til ham til slike tilfeller.

bilde-2_zpsd83ce6ca.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tidligere i uken var Max på sin årlige helsekontroll hos veterinæren. Han fikk vaksine og ormekur. Denne gang ormekur i tabelettform og ikke som dråper i nakken. De likte å variere det sånn at ormene ikke blir immune.

Det viste seg at Max har tannkjøttbetennelse. Han plages altså mye med de tennene og den munnen sin :hmm: Så da blir det tannpuss med påføring av krem to ganger daglig. Tror vi bare er nødt å fortsette å pusse tennene hans fremover og se om det vil gi bedre helse inni der.

tannpuss_zps9a7ba6e9.jpg

Ikke så fornøyd med den der pillinga! :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...