Gå til innhold
Hundesonen.no

Beste måte å beskytte seg mot løse aggressive hunder


Karine
 Share

Recommended Posts

Den kom en løs elghund løpende til oss idag når vi gikk tur på veien. Jeg bare gav Chanti lengere bånd og hun løp rett i den hunden og skremte livskjiten ut av den. Så den hendelsen gikk jo greit. Fikk nesten litt dårlig samvittighet etterpå, fordi egentlig ville den vel bare utforske, men hvem vet, jeg visste jo ikke hvordan den var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Paraply er veldig effektivt. Når det kommer uvelkomne som du ikke har spesielt lyst å la dine få noe nærkontakt med, så slår du opp paraplyen mot dem, og så er dine beskyttet bak paraplyen...

Skaff dere en stor skummel Grande, så er det ytterst få hunder som tør å komme bort! Spesielt viktig er det å IKKE lære Granden å oppføre seg pent når det kommer andre hunder, la granden buse på og hu

Jeg blir streng om nødvendig, og det har fungert sålangt. Men sist gang det kom to bikkjer mot oss, hissa jeg nok Grim mer opp. Men dette var også uoppdragne unghanner som han ikke tåler trynet på fra

Hm... jeg er generelt mer begeistret for å møte løse hunder enn hunder i bånd.

Joa stort sett, men de to jeg virkelig har brølt vekk, kom jo for å sloss. Hadde de gått i bånd hadde vi jo unngått hele situasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa stort sett, men de to jeg virkelig har brølt vekk, kom jo for å sloss. Hadde de gått i bånd hadde vi jo unngått hele situasjonen :)

Har heldigvis enda ikke opplevd det der... men det kommer vel.

Har derimot hatt et par kjedelige situasjoner i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ikke tenke meg. Jeg er aldri i Oslo vest, men har opplevd utrolig mange løse dustehunder/teite eiere uten kontroll i Oslo øst, Oslo sentrum.

Neeeei, jeg har vandret fra vest til øst og tilbake til vest i Oslo i dag, og jeg må vel si at jeg ikke traff styggdommen alle snakker om hverken her eller der jeg da. Eneste er disse små dottene folk går med som bjeffer i høy C (og den er ikke ren!), og de traff jeg på Carl Johan :P

Nå må du ikke ødlegge "vi som liker å hate nesten hva som helst" mulighetene her, da :D

Jeg å vil ødelegge :blissysmile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei, jeg har vandret fra vest til øst og tilbake til vest i Oslo i dag, og jeg må vel si at jeg ikke traff styggdommen alle snakker om hverken her eller der jeg da. Eneste er disse små dottene folk går med som bjeffer i høy C (og den er ikke ren!), og de traff jeg på Carl Johan :P

Jeg å vil ødelegge :blissysmile:

Nei, det skjer heldigvis ikke hver dag, men når det skjer så er det ikke verre/bedre verken i øst eller vest. :)

Jeg fikk nesten dilla i sommer da jeg bodde tre uker i Gamlebyen, rett ved parken. Der var det kontroll. :rolleyes2: (Sommer=båndtvang i tillegg.) Jeg forventet faktisk at noe ille kom til å skje for der var det mange løse hunder av ymse typer og div. gemytt. Det var ikke alle eiere som hadde kontroll, for å si det litt diplomatisk. Mange eiere visste ikke engang hvor hundene befant seg, eierne sto ved et tre og prata mens hundene var på vidvanke laaangt unna.

Sånt liker ikke jeg og jeg er veldig glad for at ingenting skjedde. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ikke tenke meg. Jeg er aldri i Oslo vest, men har opplevd utrolig mange løse dustehunder/teite eiere uten kontroll i Oslo øst, Oslo sentrum.

Jeg bodde vest i sentrum i drøyt 5 år, og møtte på flere dustehunder under mine turer i vest enn jeg møter på på mine turer her i Oslo øst som jeg bor nå..

Jeg beveger meg over ganske store avstander, fra Aker Brygge til Røa på en og samme tur var på ingen måte uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...