Mari Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Jeg har heklet en genser til Fyda. Men så viser det seg at Fyda er mindre i mageregionen enn jeg tenkte, så genseren er for stor. Jeg tenkte derfor jeg skulle legge den ut på kjøp og salg her inne. Hvor mye tar man for en hjemmeheklet genser til en stor hund? Det er bra ull, blanding av alpakka og sau, og om jeg tør si det selv så endte den opp med å bli ganske pen. Stripete i duse brun, grå og natur-toner. Om det spiller noen rolle. Synes sånt alltid er så vanskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Bilde? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 31. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Jepp, ok. Give minute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballong Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Å, hjemmeheklet også Kanskje prisen på garnet + 200 eller 300 kr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 31. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Bilder edit: Ser at sømmen ikke er den aller peneste. Men den vil uansett ikke vises når genseren er på. Å, hjemmeheklet også Kanskje prisen på garnet + 200 eller 300 kr? Oj, såpass? Da er vi oppe i 350 - 500 kr. Tror du noen vil betale så mye? Uansett ikke god timesbetaling liksom, men det virker mye for en hundegenser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballong Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Bilder edit: Ser at sømmen ikke er den aller peneste. Men den vil uansett ikke vises når genseren er på. Oj, såpass? Da er vi oppe i 350 - 500 kr. Tror du noen vil betale så mye? Uansett ikke god timesbetaling liksom, men det virker mye for en hundegenser. Jeg vet ikke, du kan jo prøve Jeg synes det er verdt det når noen har sittet og laget og jobbet med det Den var kjempefin! Kanskje litt stor til min, men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Jeg betalte 500 for Kamar sin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Kjempefin var den Mari 400-450! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 400-500. Den var nydelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 4 - 500 fra meg å! Fin var den *ønske seg hund som passer i den* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 31. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Oj, så artig med så god respons! Tusen takk, folkens! Jeg legger den ut til 400 og ser hva som skjer jeg da. Margrethe, du skal ikke se bort ifra at den passer en av dine. Fyda er liten dame hun, men traktor riktignok. Mulig den hadde blitt litt kort i ryggen. Banan, var Kamar sin hjemmeheklet/strikket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Banan, var Kamar sin hjemmeheklet/strikket? Jepp. Mønsterstrikket i ull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 31. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Jepp. Mønsterstrikket i ull. Mønster er mer arbeid enn striper iallfall, så det synes jeg var en veldig god deal. Tipper han sporter den catwalk style jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Så fin en genser, og fargene var nydelige Jeg ønsker meg genser til jentene jeg, mest sånn at de kan se fine ut, men jeg vil i samme slengen at den skal dekke kryss/lår (der de har minst pels, og størst behov for å holde varmen) , så da kan jeg jo bare drømme videre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Så fin en genser, og fargene var nydelige Jeg ønsker meg genser til jentene jeg, mest sånn at de kan se fine ut, men jeg vil i samme slengen at den skal dekke kryss/lår (der de har minst pels, og størst behov for å holde varmen) , så da kan jeg jo bare drømme videre Hvis jeg blir arbeidsledig eller uføre, så kan jeg strikke genser til deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Så fin en genser, og fargene var nydelige Jeg ønsker meg genser til jentene jeg, mest sånn at de kan se fine ut, men jeg vil i samme slengen at den skal dekke kryss/lår (der de har minst pels, og størst behov for å holde varmen) , så da kan jeg jo bare drømme videre Mari hekler da store gensre hun, du får legge inn bestilling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Bare garnet blir jo en tusenlapp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 På hver! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 31. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Bare garnet blir jo en tusenlapp På hver! Neida, det finnes billigere garn enn som så altså. Som er godt og tjukt og varmt. Om jeg skulle heklet til jentene dine så vil jeg helst bruke tjukt garn, ellers tar det jo eviglang tid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Neida, det finnes billigere garn enn som så altså. Som er godt og tjukt og varmt. Om jeg skulle heklet til jentene dine så vil jeg helst bruke tjukt garn, ellers tar det jo eviglang tid! Men vil billliggarnet holde formen? Slik at det ikke krymper eller utvides ujevnt? OG det går nok endel nøster uansett, tror jeg Vi må få til å gå tur en dag, slik at du får øyemålt de ( ) og så var det visst noe med noen bøker og penger og sånn også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 31. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Ja, de bøkene minner meg jevnlig på det der de titter på meg fra hylla. Tur må vi få til! Billiggarn er billiggarn, man får det man betaler for. Men om du vasker for hånd og kjører ullkur en gang i blant så burde det holde formen greit. Ja, det går nok noen nøster vil jeg tro. Ikke like mange farger å velge mellom heller. Men det går iallfall fort å hekle og dermed lettere å holde motivasjonen oppe. Plusser og minuser. Det gikk trått på slutten med genseren til Fyda da jeg oppdaget at den ikke ville passe. Evt kunne jeg heklet en testegenser til en bittehund som kunne sjekket hvordan billiggarnet holdt over tid. Mange muligheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Åååh den var råfin! Pokker ta småttishunder da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Den var knall lekker,nå fikk jeg lyst på en slik en:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Jeg har heklet en genser til Fyda. Men så viser det seg at Fyda er mindre i mageregionen enn jeg tenkte, så genseren er for stor. Jeg tenkte derfor jeg skulle legge den ut på kjøp og salg her inne. Hvor mye tar man for en hjemmeheklet genser til en stor hund? Det er bra ull, blanding av alpakka og sau, og om jeg tør si det selv så endte den opp med å bli ganske pen. Stripete i duse brun, grå og natur-toner. Om det spiller noen rolle. Synes sånt alltid er så vanskelig. Hvor lang er genseren og hva er vidden "nederst"/bakerst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballong Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Kan ikke du hekle en sånn en i mindre strl? Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts