Artemis Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Er det noen som kan fortelle meg ca. hvor høy en grand danois/irsk ulvehund/hund på den størrelsen er fra gulvet og opp til toppen av hodet? Altså ikke mankehøyde, men hodehøyde når de står rett opp og ned med hodet naturlig? Slik som på bildet. Og det samme for en hund i str. labrador/golden retriever? Jeg har dessverre ikke noen hunder i nærheten som jeg kan kaste meg over med målebåndet. Siter
Heidihj Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Jeg har bare en golden å kaste meg over med målebånd, og målte hu til ca. 72 cm fra skallen og ned. Siter
Bananen Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Fullfartmåling på Pøbel (flat coated retriever): 87 cm (kan sikkert trekkes fra et par cm). Siter
Artemis Skrevet 31. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Ah, soniser er verdens beste altså! Det er bare for å gi meg en anelse om str. i forbindelse med et prosjekt jeg har. Hvis noen hadde giddet å fortelle meg ca. hvor lang hunden(GD/IU og labbis/golden) er når den står naturlig, fra bakerste del av hunden(minus hale) til nesetipp, så hadde jeg også blitt veldig glad. Siter
Poter Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Ca 92 cm fra bakerst til fremst Siter
Guest Gråtass Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Ikke noe eksakte mål, men min IU var 92cm i mankehøyde, så antar at han var ca 130cm i naturlig hodestilling. Han rakk meg til rett under armen og jeg er er 158cm. Lengden var nok tilsvarende, da de er rektangulære og ikke kvadratiske. Siter
tulip Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Valpis målte til 108 cm høy og 124 cm lang. Sånn skvirmymåling, men det er nok ikke mange cm feil. Gråtass, er du bare 30 cm fra toppen av hodet til under armhulen?? Siter
Artemis Skrevet 31. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Tusen takk for hjelpen til de som har svart! Siter
Ingvild Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Skrevet 31. Januar 2012 Tinka (nokså liten labradortispe) er ca. 89 fra bakerst til fremst, og ca. 60 fra gulvet til toppen av hodet når hun står naturlig. Men når hun står naturlig holder hun halsen og hodet lavt, hun løfter ikke opp hodet som de fleste andre hunder gjør. Siter
Recommended Posts