Gå til innhold
Hundesonen.no

"Bare å følge hundeloven"


MiO
 Share

Recommended Posts

Så enig, er rett og slett frekt og til å bli forbannet av at det er så mange hundeeiere som ødelegger for andre som vil på turer.

Bykser mot andre hunder løs eller er hundeaggressive, eller ikke har kontroll på de i langt bånd i det hele tatt, hopper på folk som er redde osv, er mange som ikke skulle hatt hund.

Opplevd det samme som han i artikkelen, jeg, og er ikke alltid koselig å gå på turer i marka med store løshunder der eierene ikke bryr seg det grann eller har kontroll over hundene sine, og det er veldig trist, og noen steder jeg har utelukket helt som turmuligheter faktisk siden det noen steder er så mye vanligere enn andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig at vi som bor så spredt, sett i globalt perspektiv, har så mye problemer med å samordne oss i samfunnet. Hadde vi ikke gått rundt med en pinne langt opp i baken hele tida, og pustet med magen, hadde det vært til mye mer nytte. Hunde(hater)loven - fnys!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg følger hundeloven, iom at jeg kan kalle inn mine og hinde de i å hilse på både folk og hunder når de er løse. Jeg har mine løse tiit og tett og eoveralt jeg..

Så om hundeloven følges, ergo at har du ikke innkalling, ha den i bånd, så hadde mye vært løst.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg følger hundeloven, iom at jeg kan kalle inn mine og hinde de i å hilse på både folk og hunder når de er løse. Jeg har mine løse tiit og tett og eoveralt jeg..

Så om hundeloven følges, ergo at har du ikke innkalling, ha den i bånd, så hadde mye vært løst.

Reist noe særlig? Rart med det, hvordan løshunder og folk kan klare å samordne seg. Det er når man glemmer at dyr er dyr at man blir hysterisk i forhold til dette med kontroll til enhver tid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reist noe særlig? Rart med det, hvordan løshunder og folk kan klare å samordne seg. Det er når man glemmer at dyr er dyr at man blir hysterisk i forhold til dette med kontroll til enhver tid.

Ja, jeg har reist mye. Med hund. Halve Europa rundt faktisk. Hva har det med saken å gjøre?

Jeg finnes ikke hysterisk jeg, men jeg synes ikke det er det spøtt vanskelig å følge den jeg. Båndtvangen derimot :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundelov eller ei, rett eller galt, lovlig eller kriminelt, det lever nærmere en halv million hunder i dette landet, hunder er en del av samfunnet og jeg er litt lei av at folk er lettere nevrotiske i møte med hunder. Biler er også farlige, men jeg får ikke sammenbrudd selv om jeg ser at det kommer en bil kjørende. (Nei, det er ikke greit at farlige og truende hunder går på løst, men det er søren meg ikke ofte jeg treffer mange av dem, kanskje jeg bare er eksremt heldig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...