Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen bilder

_aussie_

Recommended Posts

Skrevet

Ja siden hjemmesiden min er litt klikk for tiden, så viser jeg dere noen ganske nye bilder her :D

IMG_0025.jpg 4.12 var vi på en lang tur i skogen, der vi tente bål og kosa oss.

IMG_99028.jpg Bildet fra samme tur -Luna i snøen =)

IMG_7991.jpg 09. 12 Luna tar seg gjerne en lur i saccosekken

IMG_0029.jpg 10.12 Tok en tur til Sandefjord til noen kjente, der traff Luna en italiensk mynde som heter Chanel, Luna var veldig forsiktig når de lekte.

IMG_0036.jpg 10.12 Dagen vi skulle hjem fra Sandefjord dro vi en liten tur til ei vi kjenner i tønsberg, Kjellaug. Hun har tre sheltier som Luna og Jenna fikk hilse på.

IMG_0046.jpg 11.12 Luna er ofte med å besøker hesten jeg har på helfor, Vinni

Skrevet
Så nydelig hun er!! kjenner du kjellaug? Dere skulle jo kommet å besøkt meg ogsåååå :D:P

Ja vi kjenner Kjellaug, vennina til mamma fra folkehøyskolen :( Vi hadde det ganske travelt den dagen for jeg måtte hjem for å passe en unge jeg kjenner :P Derfor ble det en ganske kort tur :P Men neste gang vi skal til Tønsberg så må vi jo treffes :P

Skrevet

Ja vi kjenner Kjellaug, vennina til mamma fra folkehøyskolen :( Vi hadde det ganske travelt den dagen for jeg måtte hjem for å passe en unge jeg kjenner :P Derfor ble det en ganske kort tur :P Men neste gang vi skal til Tønsberg så må vi jo treffes :P

Jaaaa!! :P

Skrevet
Herlige' date=' Lise! :D Luna er bare verdens herligste!!! :D savner henne...[/quote']

Koslig du synes det :P Vi må jo snart treffes igjen da, finne på noe med hundene sammen :D

Skrevet
To bilder til:

IMG_0094.jpg dette bilde er fra i dag

IMG_0089.jpg Luna med julegavene sine og julestrømpa si :D

Oj oj oj Luna er en heldig hund!!! Chicka får også gaver, men jeg vet ikke hvor mange, men iallefalle tre uten om min som jeg vet om...

Hun ser ut som en spennt unge der hun ligger med pakkene sine. =D>

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...