Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nå har ryggen min vært et ******* siden jeg var 15 og etter utallige eksperter, bilder, etc har jeg vel egentlig gitt opp å få den fiksa og innsett at jeg bare får bite tenna sammen. Men så var det en kollega av meg som nevnte muskelterapi for meg, så nå har jeg bestilt en time. Noen som har prøvd det her? Hjalp det? Nå sitter jeg bare og kvier meg til timen, ryggen, nakke og skuldre er jo et eneste ømt punkt med altfor høye spenningsnivåer og for høy temperatur (betennelser). Sukk.

Anyone?

Skrevet

Nå har ryggen min vært et ******* siden jeg var 15 og etter utallige eksperter, bilder, etc har jeg vel egentlig gitt opp å få den fiksa og innsett at jeg bare får bite tenna sammen. Men så var det en kollega av meg som nevnte muskelterapi for meg, så nå har jeg bestilt en time. Noen som har prøvd det her? Hjalp det? Nå sitter jeg bare og kvier meg til timen, ryggen, nakke og skuldre er jo et eneste ømt punkt med altfor høye spenningsnivåer og for høy temperatur (betennelser). Sukk.

Anyone?

Hva er muskelterapi? Noen plass jeg kan lese om det? Jeg har slitt i mange år jeg også, med rygg, nakke, hofter. Kiropraktor har gitt opp og legene kan ikke hjelpe. jeg og hesten ble påkjørt for noen år siden og fikk hesten oppå meg, så det er vell ikke rart jeg har vont men jeg kunne veldig gjerne hatt det litt bedre :)

Skrevet

Hva er muskelterapi? Noen plass jeg kan lese om det? Jeg har slitt i mange år jeg også, med rygg, nakke, hofter. Kiropraktor har gitt opp og legene kan ikke hjelpe. jeg og hesten ble påkjørt for noen år siden og fikk hesten oppå meg, så det er vell ikke rart jeg har vont men jeg kunne veldig gjerne hatt det litt bedre :)

Jeg har lest litt om det her:

http://www.muskelen.no/?page_id=8

Kollegaen min har en far som alltid har slitt med hele ryggen, nakken og skuldrene, hovedsaklig muskulært. Nå går han til muskelterapeut en gang i halvåret og er helt fin, visstnok.

Skrevet

Ser på linken at del av behandlingen er triggerpunktsbehandling. Dette har jeg fått i skuldrene, da jeg er ekstremt stiv i nakke/skuldre. Slet mye med hodepine og verk i musklene, enkelte dager verket det bare jeg lå i sofaen og så på tv. Fikk en triggerpunktsbehandling før jul, med tre nåler i hver skulder, og følgte opp med tøyeøvelser i ettertid. Det ble veldig mye bedre etter bare en behandling! Kom tilbake for ny behandling, men da ville legen at jeg skulle prøve å gå til manuellterapeut først (for å mobilisere skulderen) og så evt supplere med triggerpunktsbehandling. Har ikke blitt noe besøk der enda, da verkingen forsvant nå som jeg har kyssesjuka, men nå som jeg er bedre av den blir skuldrene stadig verre. Men ville absolutt prøvd triggerpunktsbehandlling, så fremt legen/behandleren din mener at du er aktuell for det :)

Skrevet

Ser på linken at del av behandlingen er triggerpunktsbehandling. Dette har jeg fått i skuldrene, da jeg er ekstremt stiv i nakke/skuldre. Slet mye med hodepine og verk i musklene, enkelte dager verket det bare jeg lå i sofaen og så på tv. Fikk en triggerpunktsbehandling før jul, med tre nåler i hver skulder, og følgte opp med tøyeøvelser i ettertid. Det ble veldig mye bedre etter bare en behandling! Kom tilbake for ny behandling, men da ville legen at jeg skulle prøve å gå til manuellterapeut først (for å mobilisere skulderen) og så evt supplere med triggerpunktsbehandling. Har ikke blitt noe besøk der enda, da verkingen forsvant nå som jeg har kyssesjuka, men nå som jeg er bedre av den blir skuldrene stadig verre. Men ville absolutt prøvd triggerpunktsbehandlling, så fremt legen/behandleren din mener at du er aktuell for det :)

Takk for anbefaling :) Jeg har forsøkt manuellterapeuter, fysioterapeuter, kiropraktorer (ja, alle sammen i flertall) uten noe stort hell. Det blir bedre der og da, men noen timer senere sitter det igjen. En time på jobb så knaker og knekker det helt grusomt baki der og etterhvert blir det så stivt at det ikke er mulig å knekke opp på egenhånd. Men triggerpunktsbehandling har jeg aldri prøvd!

Skrevet

Helt enig - det er VONDT ;) Men utrolig godt når det slipper taket (hos meg tok det to dager før musklene endelig slappet av)! Jeg har også diverse knirking og rare lyder baki der, og det skulle visst fikses ved å mobilisere skulderbladet, men jeg tror nok at jeg må supplere med triggerpunktsbehandling allikevel. Lykke til, håper de får fikset deg!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...