Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skjer i Trondheim?


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har meldt meg på

Nidaros brukshundklubb har ledige plasser på lydighetskurs med Maren Teien 14-15. juni.

Jaaaaa

Posted Images

Hm, det blodsporkurset kunne jeg godt tenkt meg å være med på, men må tenke litt på finansiering og overnatting. Noen som veit hvor fort det blir fullt?

De pleier å bli fort fulle da de er meget populære. Line og jeg var der i fjor vår, vi bodde i helt grei campinghytte (plass til 4, men det var bare oss to) og bet vel 400.- natta tror jeg? Men madrassene var absolutt under pari, skikkelig tynne skumgummigreier, vi lå omtrent på plankene. Så skal man være flere enn to stk, lønnes det å ha med et oppblåsbart liggeunderlag el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier å bli fort fulle da de er meget populære. Line og jeg var der i fjor vår, vi bodde i helt grei campinghytte (plass til 4, men det var bare oss to) og bet vel 400.- natta tror jeg? Men madrassene var absolutt under pari, skikkelig tynne skumgummigreier, vi lå omtrent på plankene. Så skal man være flere enn to stk, lønnes det å ha med et oppblåsbart liggeunderlag el.

Ante meg at de er populære ja. Takk for info :) Har så innmari lyst til å melde på! *telle på knappene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så veldig spennende ut :D Vet du om det er ledige plasser?

Edit; tenkte på spesialsøkkurset nå jeg.

Jeg vet ikke noe om ledige plasser, send en mail til Stig og hør, han er rask til å svare!

Ante meg at de er populære ja. Takk for info :) Har så innmari lyst til å melde på! *telle på knappene*

Jeg har gått blodsporkurs hos Wenche før, og det er alltid like hyggelig! De er populære kursene ja, send en mail og hør! Det hadde vært koselig med 'kjentfolk'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte jeg skulle legge det ut her jeg, i tilfelle noen er interessert :)

Men Mia Skogster kommer til Norge og holder lydighetskurs i juni her i Trondheim :)

Her kan dere se ifra ene gangen hun stilte i VM og fikk full pott :)

Her kan dere finne informasjonen som er lagt ut:

https://www.facebook.com/events/352813244752275/

Og så skal det sies at selv om Mia Skogster trener IPO, så vil dette være nyttig for alle som driver med lydighet uavhengig av gren.. Prinsippene går igjen, og det er garantert tips å ta med seg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet av valpekurs, valpeshow eller uoffisielle lydighetskonkurranser som skal arrangeres i Trondheim (og omegn) i løpet av sommeren? Er hjemme fra slutten av mai til midten av august, tror jeg. Bare rop ut om dere vet av noe! :)

Du har jo NKK Trondheim og Oppdalsutstillinga i juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ung for Oppdalsutstillinga. :( Og på NKK Trondheim er det jo ikke valpeshow for 4-6 mnd (med mindre jeg har gått glipp av noe?). Men han skal få bli med en tur for miljøtreningas skyld tenker jeg. :)

Æsj, tenkte ikke på alderen. Men da kan du være i Trøndelag til slutten av august så du kan være med på Trondheim Hundefestival ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, tenkte ikke på alderen. Men da kan du være i Trøndelag til slutten av august så du kan være med på Trondheim Hundefestival ;)

Jeg vurderer det, men det ser ut til at jeg ender opp med å ta et fag i augustblokka, og da må jeg i så fall reise ned i midten av august. Og jeg gidder ikke helt å reise oppover igjen bare for et lite valpeshow når jeg har flere å velge mellom på Østlandet, hehe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer det, men det ser ut til at jeg ender opp med å ta et fag i augustblokka, og da må jeg i så fall reise ned i midten av august. Og jeg gidder ikke helt å reise oppover igjen bare for et lite valpeshow når jeg har flere å velge mellom på Østlandet, hehe. :P

NKK utstillinga går over to dager, som du sikkert vet, og veldig mange raseklubber pleier å legge utstilling til den andre dagen i helgen, for at flest mulig skal komme på de også.. Så kanskje din raseklubb har en utstilling i trondheim også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, ganske missunnelig på Mia Skogster kjenner jeg *drømme om en slik hund* Synd det ikke er ledige kurs plasser, for det kunne jeg tenkt meg og vært med på.

Hørt om det er var helt fullt? Vet det var en ledig plass her en stund i alle fall... Men uansett, du vil jo lære kjempe masse med å være observatør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK utstillinga går over to dager, som du sikkert vet, og veldig mange raseklubber pleier å legge utstilling til den andre dagen i helgen, for at flest mulig skal komme på de også.. Så kanskje din raseklubb har en utstilling i trondheim også?

Nei, valpens raseklubb har ikke det (jeg kan kanskje prøve å stille ham som brun labradorvalp? :lol: ). Og det er vel neppe noen klubber som har valpeshow for andre raser enn dens egen/egne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om det er var helt fullt? Vet det var en ledig plass her en stund i alle fall... Men uansett, du vil jo lære kjempe masse med å være observatør..

Det gjør jeg nok, men siden det største problemet mitt per dags dato er og omstille meg til ny type hund så prioriterer jeg pengebruken på kurs hvor jeg og bikkja er med slik at jeg får direkte tilbakemelding på hva jeg gjør riktig/galt og hvordan jeg kna forbedre meg ;) Men senere når vi har kommet litt bedre i gang så går det an. Tror det sto mange på venteliste nå så er nok lite håp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, valpens raseklubb har ikke det (jeg kan kanskje prøve å stille ham som brun labradorvalp? :lol: ). Og det er vel neppe noen klubber som har valpeshow for andre raser enn dens egen/egne?

Det kan jo hende, uten at jeg vet det :P Jeg har bare litt oversikt over vår rasespesial, og der er det ingen andre raser :P hehe

Det gjør jeg nok, men siden det største problemet mitt per dags dato er og omstille meg til ny type hund så prioriterer jeg pengebruken på kurs hvor jeg og bikkja er med slik at jeg får direkte tilbakemelding på hva jeg gjør riktig/galt og hvordan jeg kna forbedre meg ;) Men senere når vi har kommet litt bedre i gang så går det an. Tror det sto mange på venteliste nå så er nok lite håp.

ahh okay :) Dere må ha lykke til videre ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oohh.. Glemt å delt dette :)

Men i sommer er det planlagt at klubben skal arrangere et ferdelsprøvekurs/kåringsprøvekurs.. Har ikke kommet noe mer info om det, men det er skrevet på terminlista til klubben :) Dette vil gå hver onsdag utover sommeren, en periode, vil jeg anta :) Og så har man mulighet til å ta både en kåringsprøve og ferdelsprøve første helga i september :)

kanskje noe for deg, malamuten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vet ikke om den passer her, men kan vel heller skrive her enn å lage ny tråd;

Lurer på om det er noen plass i trondheimsområdet man kan trene agility i sommer, mot en ikke så alt for stor sum. Må jeg melde meg inn i en klubb som har fellestreninger. Eller er det plasser hvor man kan dra og ordne litt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om den passer her, men kan vel heller skrive her enn å lage ny tråd;

Lurer på om det er noen plass i trondheimsområdet man kan trene agility i sommer, mot en ikke så alt for stor sum. Må jeg melde meg inn i en klubb som har fellestreninger. Eller er det plasser hvor man kan dra og ordne litt selv?

Sportshunder har vel et tilbud om slikt :) Nidaros har også fellestreninger :)

Ellers så vil jeg informere trønder-sonisene om dette, hvis de ikke har fått det med seg:

Trondheim Dyrehospital ferier sitt 10-års jubileum og i forbindelse med det har de ordnet "dyrenes helg" på tunga :) Programmet kan du finne her :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportshunder har ag bane ja, fikk vite pris sist jeg var på kurs og det var ikke så ille, men vet ikke om det er kun for de som har vært på kurs der.. Trondheim hundeskole har ag tilbud, men da for folk som har deltat på ag kurs hos de tidligere. Nidaros har bane. Antagelig billigst og melde seg inn i klubb og være med på treninger der. Koster jo ikke mange kr i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...