Gå til innhold
Hundesonen.no

Frysepinne


Ballong
 Share

Recommended Posts

Er det flere som har hunder som er ekstremt frøsne? Hadde aldri sett for meg at hunden min skulle være så frøsen.

Er ca 0 grader idag eller noe sånt ute. Var ute en tur i byen istad, voffsen var med og luftet seg litt. Hadde på seg jakke til og med.

Nå har vi kommet inn, og han ligger ved varmeovnen og slapper av! Må liksom få varmen i kroppen igjen etter å ha vært ute i den ekstremkulda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Hampus (gårdis) og Gåttfred ( boston ) har vært frossne den første vintern.

I år, Gåttfreds andre vinter, synes jeg ikke han er så frossen av seg lengre.

Bruker dekken på lengre turer, men han er en del ute i hagen, og på korte turer uten å fryse selv ved 7-8 minus.

Men er det nedbør, da er saken en heeeelt annen.

Da trives Gåttfred særdeles dårlig ute både med og uten dekken, og blir veldig fort kald.

Ellers så tror jeg boston er en ganske så varmesøkende rase.

Hender seg at Gåttfred sover foran peisen her også, og han ligger under dyna på varmelaken mesteparten av natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ser ut som det kan være vanlig på rasen da. Vil det si at de tåler varme greit kanskje?

(Tenkte på sommeren osv). Har lest at de ikke tåler varme så veldig, men går an å håpe?

De blir kanskje mer herda etterhvert ja. Min er jo bare 15 uker. Hadde vært kjekt om han tålte vinteren litt bedre neste år! :) Og da er han så stor at vi kan gå lange turer også og holde varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette med varme varierer veldig fra individ til individ.

På ferien i sommer hadde vi vel oppi rundt 30 varmegrader, flere av disse dagene var vi på utstilling.

Gåttfred takla det helt fint, men vi var nøye med å kjøle han ned med vann, han gikk med kjøledekken på utstillingsområde.

Vi har aircondition i bilen, så vi lot de ligge mest mulig i bilen mellom slagene.

Gåttfred og Hampus er ganske like sånn.

Linus, shibaen vår, er den som takler varmen best.

Han har langt mer pels enn de andre, men virker som om det bare er til hans fordel.

Uansett, så tar vi hensyn til varme ved å legge aktivitet til tider på dagen der det ikke er varmest.

Og vi driver ikke med hard mosjon, som sykling og sånt på slike dager.

Ikke i bil uten aircondition osv.

Men alt i alt, så trenger vi ikke tilrettelegge mer for Gåttfred med sin korte snute enn for de anre 3 som da har lengre snute.

Nå skal det jo sies, at når man bor i Tromsø, så trenger man ikke engste seg for sånt.

Vi har vel over 20 grader sånn ca 1 dag i året... :w00t:

Så det er kun på 3-4 ukers ferie man kan måtte ta slike hensyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må lete etter Chira når vi skal gå tur og hun synes været er ufyselig :blink: Plutselig er hunden borte, å rope på henne hjelper ikke. Hører kanskje "tasse tass" når hun lusker seg til et nytt gjemmested. Ellers ligger begge under teppe når vi er inne. På hytta ligger de gjerne på steinplata under vedovnen, fatter ikke at de ikke koker når det er så varmt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker det ligger litt til rasen også, ja.. Moxy (boston) er veeeeldig kald når hun kommer inn etter de korteste luftingene - hun speeder inn på badet (varmekabler) og slenger seg på saueskinnsfellen som ligger der...

Jeg kjøpte nylig en Hurtta fleecedress til henne, som hun skal ha på når vi kommer igang med beardistreff igjen. Det er stillestående affærer med masse hunder som bare løper rundt og herjer.. Må bare stramme den litt inn litt først (en tanke for stor/lang på bakbena).

Mens hun er i aktivitet (dvs går på tur) klarer hun seg godt med et dekken, men i bilen til/fra synes hun det er ganske fryktelig kaldt.

Skulle nok ha hatt noen potesokker også - å løpe villmann på skaren sist gjorde at hun blødde fra alle fire føttene... Heldigvis var hun så kald at det gjorde ikke det minste vondt - så hun laget små røde fotspor litt over alt...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette med varme varierer veldig fra individ til individ.

På ferien i sommer hadde vi vel oppi rundt 30 varmegrader, flere av disse dagene var vi på utstilling.

Gåttfred takla det helt fint, men vi var nøye med å kjøle han ned med vann, han gikk med kjøledekken på utstillingsområde.

Vi har aircondition i bilen, så vi lot de ligge mest mulig i bilen mellom slagene.

Gåttfred og Hampus er ganske like sånn.

Linus, shibaen vår, er den som takler varmen best.

Han har langt mer pels enn de andre, men virker som om det bare er til hans fordel.

Uansett, så tar vi hensyn til varme ved å legge aktivitet til tider på dagen der det ikke er varmest.

Og vi driver ikke med hard mosjon, som sykling og sånt på slike dager.

Ikke i bil uten aircondition osv.

Men alt i alt, så trenger vi ikke tilrettelegge mer for Gåttfred med sin korte snute enn for de anre 3 som da har lengre snute.

Nå skal det jo sies, at når man bor i Tromsø, så trenger man ikke engste seg for sånt.

Vi har vel over 20 grader sånn ca 1 dag i året... :w00t:

Så det er kun på 3-4 ukers ferie man kan måtte ta slike hensyn...

Ja, det virker som mye pels kan isolere både mot kulde og varme! Og en BT har ikke akkurat mye pels, så er vel litt sårbar for både det ene og det andre. Har tenkt til å kjøpe kjøledekken til min hund til sommeren, kjekt å ha. Bor på østlandet, blir til tider veldig varmt.

Hjelper ikke med dekken på min om det er kaldt nok, (blir jo kald på bena, lårene og rumpa), så da må heldressen på som har fleecefôr.

Sikkert lurt med heldress ja! Har vurdert det til vår og, men tror vi tar det hvis det blir enda kaldere.

Jeg må lete etter Chira når vi skal gå tur og hun synes været er ufyselig :blink: Plutselig er hunden borte, å rope på henne hjelper ikke. Hører kanskje "tasse tass" når hun lusker seg til et nytt gjemmested. Ellers ligger begge under teppe når vi er inne. På hytta ligger de gjerne på steinplata under vedovnen, fatter ikke at de ikke koker når det er så varmt der.

Jøss! Skikkelig varmesøkende da, hehe.

Joda, har en frysepinn her jeg også. Han begynner å skjelve hvis han står i ro i 5 min nå som det er så kaldt ute... Så derfor har en varmedress, som varmer på de kaldeste dagene. Skal kjøpe potesokker også etter hvert.

Sikkert lurt å kjøpe potesokker ja :) Min bruker jakke/genser og han har potesokker, men har ikke brukt dem enda.

Mistenker det ligger litt til rasen også, ja.. Moxy (boston) er veeeeldig kald når hun kommer inn etter de korteste luftingene - hun speeder inn på badet (varmekabler) og slenger seg på saueskinnsfellen som ligger der...

Jeg kjøpte nylig en Hurtta fleecedress til henne, som hun skal ha på når vi kommer igang med beardistreff igjen. Det er stillestående affærer med masse hunder som bare løper rundt og herjer.. Må bare stramme den litt inn litt først (en tanke for stor/lang på bakbena).

Mens hun er i aktivitet (dvs går på tur) klarer hun seg godt med et dekken, men i bilen til/fra synes hun det er ganske fryktelig kaldt.

Skulle nok ha hatt noen potesokker også - å løpe villmann på skaren sist gjorde at hun blødde fra alle fire føttene... Heldigvis var hun så kald at det gjorde ikke det minste vondt - så hun laget små røde fotspor litt over alt...

Susanne

Hehe, løper til varmen ja. Sikkert lurt med fleecedress, skulle hatt en selv, men vil ikke investere i noe "ordentlig" før han er utvokst.

Dakar, begynte å blø også :( ? Skare kan være skummelt det, det er greit å vite. Har ikke tenkt på det før.

Jepp- Leja fryser heeeele tiden. Og dekken er hat, så det er ikke så lett :P Gleder meg til våren!

Hater hun dekken? Uffda. Min godtar å ha på seg klær, men det skal helst bites litt i da.

Gleder meg til våren jeg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1 frysepinn jeg også. Og det er ikke mynden, slik mange kanskje skulle tro. Hun fryset lett ute og skjelver. Inne skjelver hun når det er litt kaldt (21 grader og under) og hun liker best å ligge så og si inni peisen når vi fyrer. Om sommeren ligger hun strak ut i sola og blir brennheit å ta på. Så hun liker ikke kulde nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...