Snøfrost Skrevet 21. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2015 Blir ikke så ofte jeg skriver i denne tråden. I dag har vi vært på skogtur: http://snofrost.blogspot.no/2015/06/midtsommer-turer-i-skogen.html Freke fant noe spennende under mosen, og Sarek fulgte med på hva han gjorde. Tøff liten fyr han Sarek. Han har jo bare vært her litt over 24 timer nå https://www.youtube.com/watch?v=RkSBDyRAU1Q&feature=youtu.be 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belgerdama Skrevet 21. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2015 Herlig!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 22. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Jeg er så glad i disse bikkjene. Glade, enkle og supre hunder :-D 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 13. Juli 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2015 En blogpost om vårt første kenneltreff: http://snofrost.blogspot.no/2015/07/snfrost-kenneltreff.html 5 av valpene møtte. En 6. skulle komme men måtte melde avbud i siste liten pga noe relatert til et familiemedlem. Med mine egne 4 var 9 av 21 valper til stede. Slettes ikke dårlig for noe som ligger midt i ferietiden og med flere valpekjøpere som bor langt unna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belgerdama Skrevet 13. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2015 Nydelige hunder Skjønner hvorfor folk vil ha denne rasen. Så arbeidsvillige og nydelige 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 14. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2015 Har lest gjennom store deler av tråden i nå, og skjønner godt at folk faller for utseende til siberians altså. Nydelige hunder 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 21. Juni 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2016 Long time, no update. Ikke så flink til å skrive i denne tråden her, men tenkte at nå passet det å slenge inn noen gloser her. I slutten januar 2016 fikk vi tilbake Naisha, Snøfrost Gnistrende Iskrystall, grunnet endring hos eier som ikke så lett lot seg gjøre noe med og som vanskelig kunne kombineres med videre hundehold. Naisha var høyt elsket av sin eier så dette var ingen lett beslutning for ham, og mer enn noe annet ønsket eier at hun skulle få være her hos oss. Han har blant annet passet mine hunder en helg i 2013 og vet godt hvordan hundene her har det. Som sagt så gjort, så nå bor hun her. Naisha var litt tjukk og utrent, fortsatt relativt utrent og noe overvektig, men bedre. Har hatt hovedfokuset på å få henne til å fungere litt bedre i et hus med mange hunder da sånt var både ekkelt og litt skummelt i starten. Fortsatt ekkelt å sitte på oppstallingskjetting, men ellers er hun mye bedre. Ikke fult integrert, men det er ikke så nøye for oss så lenge vi kan ha henne med på tur uten noe tull. Overraskelsen var stor da hun 12. juni, fortsatt noe tjukk og utrent, fikk R.CERT på Tønsberg hundeklubb og slo dermed lillesøster i juniorklassen, Beringia. Nå har R.CERTET blitt gjort om til CERT da den andre tispa var fullcertet Dere kan lese mer om det her: http://snofrost.blogspot.no/2016/06/sjokkerende-bra-resultater.html og her: http://snofrost.blogspot.no/2016/06/endring-i-utstillingsresultat.html 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 21. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2016 Jeg snakket med Rim's eier i helga og jammen meg såvidt m Rim selv med avkom. Nydelige hunder og koselig eier!! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 16. Mars 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2018 (endret) Her er det jammen lenge siden jeg har oppdatert! Flokken er utvidet og teller nå 12 hjemmeboende og et par halve som bor andre steder. I år blir det ingen kull her hos oss, men vi håper på ett i 2019, må bare foreta noen flere helseundersøkelser og få logistikken til å gå opp først (har alternativ hann også dersom logistikken blir umulig). Av de 12 som bor her, er 9 Snøfrost hunder og 3 (de eldste) er fra Tyskland. Av de som bor andre steder er det en hann fra Serbia og en hann av eget oppdrett. Sistnevnte ble beholdt like mye for deleieres del som for egen del. Dessverre har også Snøfrost "familien" mistet 2 hunder i høst. En til plutselig hjertestans hvor obduksjon ikke viste noen sykdomstilstander. En til epilepsi-lingende tilstand (ikke diagnostisert som ep), eneste i sin slekt og antagelig pga langdryg fødsel som endte i keisersnitt (altså hunden er en av keisersnittvalpene). Den konklusjonen har jeg kommet til etter å ha snakket med både oppdrettere, veterinærer og en epilepsi-ekspert på mennesker. Men man VET jo ikke, så slektninger er varslet og jeg vil følge nøye med i de kommende årene om noen flere får skumle tilstander. Den nevnte hunden hadde første anfall før han fylte 1 år, søsknene er nå over 3 år uten å ha vist noe lignende. Har også halvsøsken på 6 og 2 som ikke har vist noe. Jeg går ikke ut med fulle detaljer om hundene etter eieres ønske/de har ikke gjort det selv. Målene for 2018/19 er å få kjørt de mer fra høsten av og startet i et løp eller to, hvilket og når avhenger av jobbturnus som jeg ikke har per i dag. I tillegg er planen å få med seg et par utstillinger i utlandet for noen av hundene, og noen her hjemme for andre hunder (og delvis de samme). Får dele litt bilder også. Dette er Polaris (flokkens yngste) og hennes bror (som jeg deleier) ca 3,5 mnd gamle Polaris 4 mnd gammel Beringia 2,5 år gammel Orca, snart 4 år gammel Freke på 7-års dagen hans 1. januar 2018 Dalbris bakerst, Fjellbris foran og de sees mellom øra til Freke For at ikke tråden skal bli helt nedlesset av bilder får de øvrige hundene vente med nye bilder Endret 17. Mars 2018 av Snøfrost 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 16. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2018 Nå har du nok hunder til å kjøre langdistanse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 16. Mars 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2018 16 minutes ago, Pringlen said: Nå har du nok hunder til å kjøre langdistanse I begrenset klasse skal jeg vel få skrapt sammen nok når yngste blir 2 år (ikke at jeg har planer om det). Men 12-spann utgår. Pga alder + en som ikke trekker 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 17. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2018 Fin gjeng! ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jma Skrevet 17. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2018 De er kjempe fine 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 22. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2018 (endret) Fjellbris og Beringia Endret 22. Mars 2018 av MegaMarie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts