Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrosts hunder


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bonfire er hjemme! Han er en herlig liten gutt. Veldig modig, tillitsfull og grei. Han går allerede godt sammen med Fjellbris. De to andre er litt voldsomme så de har han ikke hilst så mye på ennå

Jeg har jo mer enn en, men velger å holde de i samme tråden. Presenterer Denali først, hun er eldst og den ubestridte sjef/leder eller hva du nå vil kalle det, av de to. Denali er født 10. juli 20

Noen flere, og bedre, bilder fra sledeturene 30. og 31. mars på lørdag var Fjellbris med, på søndag Bonfire. De to er så unge at de fikk en dag hver. Freke benytter sjansen til å r

Valpene vokser, og for ca 14 dager siden fikk jeg tatt noen litt OK oppstilte bilder av dem. De står fritt, har ikke flyttet på noen bein. Ikke er de så veldig godt opplært enda heller, så det ble ikke akkurat perfekte oppstillingsbilder.

Lurer på hvor store de kommer til å bli, eller egentlig hvor små :P
Synes fortsatt de er veldig små, men tror kanskje jeg ikke klarer å se helt korrekt. For når jeg holdt de begge to i bånd og sele her om dagen var det litt vel mye trekk i de for å være så små synes jeg... hmm.... rart det der.

Såga
Saaga_5okt14b_zps00631148.jpg

Saaga_5okt14d_zpsa3fffda2.jpg

Saaga_7okt14cc_zps97a97d02.jpg

Ocra

Orca_5okt14a_zps24558efa.jpg

Orca_7okt14d_zps12937c19.jpg

Orca_7okt14c_zps1a8b912b.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine de er! Kan tenke meg det blir kjekt å ha dem i spannet etterhvert! :)

Ja, gleder meg veldig til de er store nok til å kunne testes der. Kommer til å begynne å sykle litt med de om noen uker, bare veldig korte strekker så de får prøvd seg litt sammen med en voksen hund.

Neste år kjører jeg 6-spann, håper jeg (i år amputert 4 - spann)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tenkte bare å legge ut en liten oversikt over hvem som faktisk er Snøfrosts hunder:
hunder_zps5539d0d9.jpg

Jeg har også Bonfire (igjen), men planen er fortsatt at han skal flytte. Men hunden fikk idiotnykker etter en tid i ny familie så må finne en litt spesiell en til å overta hunden. Er jo ikke noe vondt i ham, men enkelte ting kan visst bli litt mye for ham.

Så håper jeg på noen julevalper da, om noen "henger igjen" også denne gangen blir bestemt etter de er født. Men faren er vel overhengende for det så lenge kvalitetene er på plass. Tispa er 3,5 uke drektig nå.... Teller på fingrene om jeg skal ta en UL eller ikke.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo spinne garn og lage genser av det der! :lol:

hehe, ja det ser nærmest ut som jeg har klipt sau på våren når de røyter alle sammen :P

Hadde vært gøy å prøve å lage noe av underulla en gang, men har hørt den må blandes med saueull da fibrene er litt for korte.

Fjellbris har så nydelig uttrykk :wub:

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det ser nærmest ut som jeg har klipt sau på våren når de røyter alle sammen :P

Hadde vært gøy å prøve å lage noe av underulla en gang, men har hørt den må blandes med saueull da fibrene er litt for korte.

Hva er lengden på underullen da? Eg blander inn saueull, men mest for å få litt elastisitet i garnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er lengden på underullen da? Eg blander inn saueull, men mest for å få litt elastisitet i garnet.

Nå har jeg ikke tatt fram tommestokken og målt, men vil tippe fibrene er ca 4cm for det meste. Noen litt lenger.

For en flott gjeng du har :heart: Virkelig vakre hunder!

Takk takk

Gaia er bare så utrolig vakker! Skikkelig avstandsforelsket :wub:

Gaia takker og legger seg på rygg med magen i været for litt magekos. Hun ELSKER magekos.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siden forumet er litt rart i dag, så blir det bare en link til bloggen hvor jeg har lagt ut to videoer fra idag av de noe mer voksne hundene. Vil ikke kalle Såga og Orca på noen måte voksne med sine 8mnd, men de er jo mye eldre enn småvalpene :)

http://snofrost.blogspot.no/2015/01/trekk-og-lek.html

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Snakket med oppdretter til 2 av mine i går.

Har bestemt meg for å låne broren til "Jewell", den tispa jeg skulle hatt for ca. 2 år siden om noen husker henne? Oppdretter endte opp med å beholde henne for han ble for knyttet til valpen når hun ble så lenge. No hard feelings fra min side.

Dette er da en sønn av Frekes tante (helsøster til mora hans) en tispe jeg kanskje liker enda et hakk bedre enn mora til Freke. Vil gjerne ha mer av det blodet der. Godt vinklede hunder som beveger seg veldig bra. Skal få bilder av Fjellbris sin fremtidige kavaler når det har blitt tatt noen nye.

Ikke nok med at jeg får låne en hann av ham, men jeg får paringen til en latterlig lav pris! Som en tjeneste til meg og fordi jeg egentlig skulle hatt søstera. Jeg synes oppdretteren til mine stamhunder er en veldig hyggelig og trivelig en (selv om jeg vet enkelte mener noe helt annet om ham).

Til helgen skal jeg hilse på samboeren til oppdretter, han skal dømme på en utstilling jeg skal på. Men mine hunder går for en annen dommer. Blir hyggelig å si "hei" igjen. Lenge siden jeg har møtt de i den virkelige verden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med oppdretter til 2 av mine i går.

Har bestemt meg for å låne broren til "Jewell", den tispa jeg skulle hatt for ca. 2 år siden om noen husker henne? Oppdretter endte opp med å beholde henne for han ble for knyttet til valpen når hun ble så lenge. No hard feelings fra min side.

Dette er da en sønn av Frekes tante (helsøster til mora hans) en tispe jeg kanskje liker enda et hakk bedre enn mora til Freke. Vil gjerne ha mer av det blodet der. Godt vinklede hunder som beveger seg veldig bra. Skal få bilder av Fjellbris sin fremtidige kavaler når det har blitt tatt noen nye.

Ikke nok med at jeg får låne en hann av ham, men jeg får paringen til en latterlig lav pris! Som en tjeneste til meg og fordi jeg egentlig skulle hatt søstera. Jeg synes oppdretteren til mine stamhunder er en veldig hyggelig og trivelig en (selv om jeg vet enkelte mener noe helt annet om ham).

Til helgen skal jeg hilse på samboeren til oppdretter, han skal dømme på en utstilling jeg skal på. Men mine hunder går for en annen dommer. Blir hyggelig å si "hei" igjen. Lenge siden jeg har møtt de i den virkelige verden.

Bilder :-D

Du har seriøst de fineste sibbene jeg vet om :-) dersom jeg en dag skskal ha sib.husky så får du mail :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder :-D

Du har seriøst de fineste sibbene jeg vet om :-) dersom jeg en dag skskal ha sib.husky så får du mail :-D

Tusen takk, veldig hyggelig å høre!

Skal legge ut bilder av Fjellbris sin makker når jeg selv får noen nye :)

Må få tatt nye bilder av Fjellbris selv også, og de fleste andre hundene...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig å få hilse på deg og de vakre hundene fine på NKK Bergen :ahappy: Synd det ikke gikk rette veien for deg der.

Hyggelig å hilse på deg også!

Dommeren var dum, så det så :P

Heldigvis er ikke jeg av slaget som kommer med en hund og går med en annen avhengig av dommerens kritikk.

Visste jo at det var et sjansespill å stille for den dommeren. Men da vet man hvem man ikke skal stille for igjen, selv om han gav Freke CK

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...