Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Så vidt jeg vet er det eneste alternativ om flybur er uønsket og biltur er umulig. Da er det DFDS eller en gummibåt igjen.

Dette ble sjekket ganske grundig av noen som skulle til Crufts, og jeg sjekket det veldig godt da jeg dro til Crufts noe før det igjen, det suger med land som er øyer og har mye kyst, liksom...

Neida, man kan dra til Dover også, båt til Calais, tog til Køben og buss eller båt derfra. Evt. tog til Kiel og båt derfra.

Når jeg tenker meg om, det er faktisk noen av disse fraktfirmaene som tar med dyr over lang også, altså med bil. Men om jeg skulle tatt landveien så ville jeg nok tatt med hunden selv.

Det du kan gjøre er å ta kontakt med noen av de store transportfirmaene og høre om det er mulig å få en hund og en person med en av sjåførene deres som skal fra England til Norge. Et par lange dager i bil da, men jeg har hørt de tar med folk innenlands iblant ihvertfall.

Skrevet

Skal sjekke litt mer rundt det. Tenkte å ringe mattilsynet også mtp det å kjøre, hvordan reglene er igjennom 'så mange' land.

Etter de nye reglene fra 1. jan 2012 viser det seg at vi nå må ha rabiesvaksine også kun fra England til Norge, så da må vi fikse det.

Skal ikke være enkelt, gitt!

Skrevet

Neida, man kan dra til Dover også, båt til Calais, tog til Køben og buss eller båt derfra. Evt. tog til Kiel og båt derfra.

Joda, men det blir ganske mange flere bytter enn å dra rett til DK, så jeg anså det ikke som et reelt alternativ.

Skrevet

Det går ikke buss eller annen transport (via the chunnel eller hva den heter) til Frankrike/Belgia og ta fly derfra med hund i kabinen?

Skal sjekkes, takk for tips :)

Om jeg kan få tassen nogenlunde vant til bur så hadde jo fly vært det enkleste. Jeg får tenke litt og se på muligheter. Nå må vi jo tydeligvis ha rabiesvaksine også, så da kan jeg jo ikke dra ikveld ;)

Skrevet

Skal sjekkes, takk for tips :)

Om jeg kan få tassen nogenlunde vant til bur så hadde jo fly vært det enkleste. Jeg får tenke litt og se på muligheter. Nå må vi jo tydeligvis ha rabiesvaksine også, så da kan jeg jo ikke dra ikveld ;)

Er sjekket (riktignok et år siden, men jeg tviler på at det er store forandringer). Det er ingen buss eller tog som tillater dyr som kjører fra England og ut av landet gjennom tunnellen. Det er en eller to båter over til Frankrike som tillater fotpassasjer med hund, så man kan ta buss til Dover, båt, og så tog eller buss fra Calais.

Skrevet

Enn "ren" båt da? Top Gear dro jo fra Newcastle til no sørlandssted, gjorde de ikke? Husker ikke om det var båt eller ferge. Det er da ikke så lenge siden?

Det sies at det går en ferge fra Newcastle til Kristiansand, men jeg tror faktisk ikke den er i drift lenger.

Skrevet

Det sies at det går en ferge fra Newcastle til Kristiansand, men jeg tror faktisk ikke den er i drift lenger.

Den ble lagt ned pga. mangel på trafikk, i 2010.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...