Gå til innhold
Hundesonen.no

Linser og briller


Djervekvinnen

Hva bruker du?  

35 stemmer

  1. 1.

    • Linser
      8
    • Briller
      5
    • Kun lesebriller
      3
    • ingenting
      19


Recommended Posts

Jeg har linseskrekk jeg :lol: Har alltid hatt det. Får fnatt av å tenke på linser hehe. Jeg er superømfintlig på øynene. Jeg klarer ikke å la andre ta maskara på meg, har aldri klart å bruke eyeliner, og får jeg rusk på øyet blir jeg tullete! Så tanken på å skal legge noe på øyet som klistrer seg mot øyet er helt fælt. jeg kommer nok garantert å gnikke å gnu meg i øynene med en gang hvis jeg skulle få linser inn. Ei veninne fikk ikke linsene ut så hun måtte ringe søstera si for å få ho til å komme å hjelpe ho. Grøss... Er det håp? De aller fleste dårligsynte på denne jord bruker jo linser! Så det er nok bare meg som er tåpen! Og jeg irriterer meg over meg selv!! :evil: Jeg kommer ikke til å slutte med briller, men jeg vil gjerne bytte farge på øynene iblandt.

Så bruker noen av dere linser?

Bruker noen av dere briller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke velge noen av dem på toppen jeg...:lol:

3 dager i uken bruker jeg linser, derav jeg to av dagene spiller tennis og den tredje er det gym (ikke alltid jeg har på briller denne dagen, men som regel)

Resten av dagene bruker jeg briller, om ikke det er noe som tilsier at jeg vil bruke linser den dagen...

Jeg syns det er helt greit å bruke både briller og linser, men linsene mine har bittelitt for lav styrke (det var noe med at det var enklest at linsene hadde lik styrke og at jeg hadde littegranne mer hornhinneskjevhet på det ene øyet enn det andre og jeg visstnok var bittelitt skjeløyd, noe man ikke kan se på meg om jeg ser et sted, men som alikevel er ;)..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker briller. Men brukte linser i hele fjor. Nå har jeg ikke råd til å kjøpe det på lenge. Har litt spesielle behov med synet mitt så blir litt dyrt.. Hater brillene. Ser ingenting når det regner å så dugger det sånn når man kommer inn. Er drittlei av dem barfy . Har brukt briller siden jeg var fire år gammel, å hadde legene trodd på mamma så har jeg nok hatt dem fra jeg var året eller noe sånt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt briller i 12 år nå' date=' og endelig tenkte jeg at jeg skulle begynne med linser... men nei da, kan ikke bruke linser før jeg er 21-22 år :([/quote']

Hvorfor ikke? Jeg begynte med linser da jeg var rundt 15-16 år.

Bruker briller og linser nå. Uten farge, brune, blå, turkise. Artig å forandre utseende. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med linser når jeg var 11 år, har brukt det i 10 år :( Noen ganger kjøper jeg blå linser, noen ganger grønne. Neste gang skal jeg ha brune, det hadde vært FETT. Kan ikke bruke sånne crazy linser da, de med katteøyer og lignende for de blir ikke laget til min synsstyrke. Den er alt for høy. Har -8 og -9 så jeg ser ikke hånda foran meg når jeg ikke har på linser.

Godt jeg har sånn fin førerhund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...