Gå til innhold
Hundesonen.no

Linser og briller


Djervekvinnen

Hva bruker du?  

35 stemmer

  1. 1.

    • Linser
      8
    • Briller
      5
    • Kun lesebriller
      3
    • ingenting
      19


Recommended Posts

Jeg har linseskrekk jeg :lol: Har alltid hatt det. Får fnatt av å tenke på linser hehe. Jeg er superømfintlig på øynene. Jeg klarer ikke å la andre ta maskara på meg, har aldri klart å bruke eyeliner, og får jeg rusk på øyet blir jeg tullete! Så tanken på å skal legge noe på øyet som klistrer seg mot øyet er helt fælt. jeg kommer nok garantert å gnikke å gnu meg i øynene med en gang hvis jeg skulle få linser inn. Ei veninne fikk ikke linsene ut så hun måtte ringe søstera si for å få ho til å komme å hjelpe ho. Grøss... Er det håp? De aller fleste dårligsynte på denne jord bruker jo linser! Så det er nok bare meg som er tåpen! Og jeg irriterer meg over meg selv!! :evil: Jeg kommer ikke til å slutte med briller, men jeg vil gjerne bytte farge på øynene iblandt.

Så bruker noen av dere linser?

Bruker noen av dere briller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke velge noen av dem på toppen jeg...:lol:

3 dager i uken bruker jeg linser, derav jeg to av dagene spiller tennis og den tredje er det gym (ikke alltid jeg har på briller denne dagen, men som regel)

Resten av dagene bruker jeg briller, om ikke det er noe som tilsier at jeg vil bruke linser den dagen...

Jeg syns det er helt greit å bruke både briller og linser, men linsene mine har bittelitt for lav styrke (det var noe med at det var enklest at linsene hadde lik styrke og at jeg hadde littegranne mer hornhinneskjevhet på det ene øyet enn det andre og jeg visstnok var bittelitt skjeløyd, noe man ikke kan se på meg om jeg ser et sted, men som alikevel er ;)..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker briller. Men brukte linser i hele fjor. Nå har jeg ikke råd til å kjøpe det på lenge. Har litt spesielle behov med synet mitt så blir litt dyrt.. Hater brillene. Ser ingenting når det regner å så dugger det sånn når man kommer inn. Er drittlei av dem barfy . Har brukt briller siden jeg var fire år gammel, å hadde legene trodd på mamma så har jeg nok hatt dem fra jeg var året eller noe sånt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt briller i 12 år nå' date=' og endelig tenkte jeg at jeg skulle begynne med linser... men nei da, kan ikke bruke linser før jeg er 21-22 år :([/quote']

Hvorfor ikke? Jeg begynte med linser da jeg var rundt 15-16 år.

Bruker briller og linser nå. Uten farge, brune, blå, turkise. Artig å forandre utseende. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med linser når jeg var 11 år, har brukt det i 10 år :( Noen ganger kjøper jeg blå linser, noen ganger grønne. Neste gang skal jeg ha brune, det hadde vært FETT. Kan ikke bruke sånne crazy linser da, de med katteøyer og lignende for de blir ikke laget til min synsstyrke. Den er alt for høy. Har -8 og -9 så jeg ser ikke hånda foran meg når jeg ikke har på linser.

Godt jeg har sånn fin førerhund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...