Gå til innhold
Hundesonen.no

Meninger om valg av rase - hva opplever du, og hvem mener det?


mene
 Share

Recommended Posts

Har lest flere steder at greyhound også kalles engelsk mynde. På wikipedia står det også Greyhound Engelsk mynde m. fl.

Så ser ut som noen sier det. Det er jo en engelsk mynde, men det finns jo fler :P

I tillegg er jo greyhound et generisk navn for mynde, selv om engelskmennene også har "sight hound" og "gaze hound". Du har italiensk greyhound, og tazi/saluki ble lenge kalt persisk greyhound (eller persisk mynde på norsk). Galgo er spansk ord for mynde. Galgo ingles er greyhound. Galgo espanyol er da spansk mynde, eller spansk greyhound. Etc.

Slik sett er det jo sant at greyhound = mynde :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Får endel kommentarer fra hundefolk faktisk,som går i retningen : "de der er vel ingenting å drive lydighet med akkurat". Riktig det,svarer jeg-" like lite som det går å drive lure coursing med din".

Jeg får stadig vekk høre at dalmisen ikke kan noen verdens ting, så hva skal jeg med den? Prikkedyret mitt kan ganske mye hun! Da jeg var og skulle ta C-godkjenningen til redningshundene sto ene instr

Husker en gammel, lignende tråd engang, ett eller annet sted. Der leste jeg at det var endel som trodde at når en mynde først begynte å løpe, så stoppet den ikke før den kræsjet i et tre, eller før de

Jeg kom på en annen merkelig kommentar vi har fått, om vår bruke flat coated Zara. Da hun var ung var det sjelden noen som skjønte at hun var en flat, men det var stadig noen som insisterte på at hun enten var en münsterlender eller en langhåper vorsther. Da jeg hadde henne med når vi gikk valpekurs med Linux (kooikern) spurte jeg instruktørene om de kunne gjette hva slags rase hun var; Ingen gjettet riktig! Nå skal jeg ikke påstå at hun er noen championkvalitet av en flat (hun har dog fått en HP og et par førstepremier), og hun ser ofte ganske bleket ut i pelsen om sommeren, men SÅ rar er hun ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...