Malamuten Skrevet 7. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2012 Pelsen har i et par dager nå verket mer enn normalt fra det ene øyet, men ikke overdrevent mye. Tror ikke det er øyekatar, for han verker alt for lite til det. Han er litt rød også, men det ser ikke ut til og plage han noe. Kan heller ikke se noe inne på øyet og han oppfører seg helt som normalt. Hva kan det være og hva ville dere gjort? Dyrlege? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 7. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2012 Hva slags farge har verket? Hvis det ikke er gulgrønt hadde jeg avventa litt. Hold det rent rundt øynene. Du kan også prøve å dryppe med avkjølt kamillete, det skal hjelpe mot øyeirritasjon (har aldri prøvd det selv). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zera Skrevet 7. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2012 Zera hadde også sånn for en uke eller 2 siden. Verket og var rød. Jeg avventet og bare renset vekk verket etterhvert som det kom, og nå er hun helt fin igjen Virket ikke som det plaget henne stort mens det stod på heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 7. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2012 Skyll med øyebadevann et par ganger om dagen. Hvis det ikke blir bedre til over helga så bør vet se på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 7. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2012 Verket varierer litt stort sett så er det vanlig farge på det, men i går var det litt grønnt og ekkelt, nå er det vanlig igjen. Får stikke på apoteket og kjøpe øyeskyllevann og se an til mandagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 7. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2012 Pippin har akkurat det samme. Jeg har også avventet siden det er snakk om fargeløst slim. Jeg merker det egentlig mest på at det er en del "rusk" i pelsen rundt øynene om morgenen. Men nå har det stått på et par uker uten at det ser ut til å gi seg, så jeg begynner å tenke litt på vet på mandag. Kanskje jeg skal prøve øyeskyllevann først? (Hvis han skal til vet på mandag må han gjennombørstes, dusjes, kloklippes og ørenappes i løpet av helga. Man må jo være velstelt hos vet! ). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 7. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2012 Fanta var endel plaget med det. Vi dryppet jevnlig med saltvann, da holdt det seg bra. Fåes kjøpt på apoteket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 7. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2012 Kanskje det er noe som går siden det er flere som har opplevd det? Jeg fikk tak i saltvann i dag så får gi det en sjangs før jeg drar til vet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 7. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2012 Marvin har også hatt sånn et par ganger. Litt gulgrønt men veldig lite, så jeg tørket det bort og så an et par dager. Det forsvant av seg selv. Så det kan være det er noe sånt han har, men blir det værre eller ikke går over er det kanskje øyekatar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lemen Skrevet 7. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2012 Er det bare jeg som skyller og vasker med med lunka/kald kamillete når øynene er slimete og renner? Ved skade på øyet reiser jeg til vet, men kamillete er supert ved små irritasjoner. Kamillete er helt trygt for både hund og mennesker og fungerer like bra om ikke bedre enn øyeskyllevann(saltvann) fra apoteket. Jeg dypper bomullpads i teen eller så bruker jeg selv teposen til å dryppe te i øyet og til å vaske rundt øyet flere ganger om dagen til øyet slutter å renne/slime. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 7. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2012 Takk LivB, da skal jeg kjøpe kamillete i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 8. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Januar 2012 Aldrig hørt om det med kamillete før, men det skal prøves Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 10. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Januar 2012 Har skylt med saltvann i to dager nå et par ganger om dagen og det er allerede mye bedre. Mindre verk og rødheten forsvinner gradvis 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LadyBird86 Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Kiwi verket og ble rød på det ene øyet for noen uker siden, helt uaffisert av det men tok henne allikevel med til dyrlegen som sa det kun var en liten rift på hornhinnen av feks en pinne eller noe. Fikk spersadex øyedråper med kloramfenikol (antibiotika), ble fort fin igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts