Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater, letohallen 29. og 30. desember


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

Azawakh-valpene til Ines har gjort det veldig bra, leser jeg på Facebook.

De var jo kjempesøte hele gjengen jo :). Jeg forsøkte meg på at oppstiltbilde av BIR-valpen, jeg, men det var ikke veldig lett, for det var schempeekkelt kaldt ute nemlig :D.

Men skal rasen være underbitt?

I så fall er jo grønt kanskje litt å ta i - men om de ikke skal være underbitt og din er det så er jo grønt forståelig - uten at det betyr at hun ikke vet hva slags rase hun dømmer ...

Dommeren var streng i sin bedømmelse i dag, men jeg tror da vitterlig at hun visste hvilke raser hun dømte :D.

Ellers er jeg kjempe fornøyd med kritikken. Som dommeren sa trenger hun mer tid på utvikling, og det skal hun få :) Pene jenta mi! :wub:

Var det du som satt ved siden av der jeg stod mon tro??? Hmmmmm...

Mackenzie fikk sitt (og mitt) første Cert idag for Suncica Lazic. :) Andre beste tispe, slått av sin Champion søster.

383215_10150565303106111_580646110_11365492_699565706_n.jpg

Grattis :). Jeg så dere i ringen - tror jeg :lol:

Vi er strålende fornøyd med dagens utstilling! Willy ble BIR, han, av 8 briarder, og endte også som 2. BIG :D. Hans halvsøster Nilla som stilte i valpeklassen ble også BIR, men hun vant like godt gruppa også, hun! Vakre valpen :).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vakreste Tjukkågo ble BIR så ble han jammen meg BIG 1 og så kronet han et fantastisk år med å bli BIS 3. Og på toppen av kransekaka ble han mestvinnende bernersennen hann 2011 !!! Fantastiske Gross

Da er vi hjemme etter en lykkelig utstillingsdag. Mest lykkelig for Foenix, kanskje, hun synes det var såååå moro med alle som var der. Hun er bare nysgjerrig, sosial og lykkelig, rett og slett. Helt

Daaa har jeg snakka med Yodel, og Kamaren ble BIR og BIG-3 i en innmari stor gruppe! Pen fyr, den lille!

Nå skal jeg lese hva Emma skrev om løs også lurer jeg på hva man mener med V soft back?

Soft back handler vel om at hun er myk i ryggen = ikke en sterk rygg.

Ja, jeg ville også tro det er myk overlinje - på en så langstrakt rase som corgi er selvfølgelig en god og sterk overlinje alfa og omega, så jeg antar dommer mener den søkker sammen enten i bevegelse, eller at hun ikke klarer å holde den oppe under stående. Det kan forbedres med muskeltrening, samt at det er noen triks en kan gjøre i ringen også for å få hunden til å spenne de rette musklene og dermed stramme ryggen noe - om du får hunden til å se ned på gulvet (mot en godbit, for eksempel) vil den bruke muskler i nakke og fremre del av ryggen som gjør at den strammer seg.

Noen får også ryggen til å se rettere ut ved å bruke en finger under buken eller i lenden, men det krever at en vet at en gjør og ikke sørger for at hunden framstår som karperygget i stedet.

Samt at en hund med dårlig overlinje aldri stilles opp rett mot dommer, så denne virkelig kan se ryggen svaie - en stiller hunden litt på skrå, så hodet er vendt mer mot dommer enn hva bakparten er ;)

Mackenzie fikk sitt (og mitt) første Cert idag for Suncica Lazic. :) Andre beste tispe, slått av sin Champion søster.

383215_10150565303106111_580646110_11365492_699565706_n.jpg

Gratulerer med det første certet - det smaker godt!

Vi er strålende fornøyd med dagens utstilling! Willy ble BIR, han, av 8 briarder, og endte også som 2. BIG :D. Hans halvsøster Nilla som stilte i valpeklassen ble også BIR, men hun vant like godt gruppa også, hun! Vakre valpen :).

Grattis! Ser vi dere som heiagjeng under BIS'et i morgen?

Gratulerer til alle andre som er fornøyd også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk ut med grønn i dag med en dommer som ikke visste hva slags rase hun dømte en gang,men her er kritikken :

Good prop,typical head,underbite,eyes need to be darker,correct topline and tail position,chest could be deper,narrow in front,lose in albows,freud position,correct behind,rolling, cout good colour and quality.

Var det en Lundehund, Collie eller Sheltie du stilte i dag??

Selv stilte jeg ingen av mine egene, men var inne med en Aussie Easy Kiss Me Quick også kjent som "Deilig" (eieren titter innom her av og til). Hun sto for championat så det var litt spennende. 11 stk påmeldt i dag hvor 9 var tisper.

Deilig vant først åpen klassen med CK hvor hun siden løpte seg opp til 2.btk bak Tibra. Hun ble dermed Nuch :bananas:

Morro å stille annet enn mitt eget også. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Anyone? :D

Vi dro tilbake tidlig da Angus var veldig berørt av hallen. Fikk hilse på kai og akita i dag da, så vi er fornøyde.

I ringen løp han rart da han var litt påvirket av hallen og alt rundt han. Ellers var dommeren hans bestevenn fra første sekund, og han fikk en ordentlig belgerhilsing!

Kritikken:

Good head with good proportions, ears well set, good eyes, strong topline, sufficient (?) in chest, good angulation in front and rear, loose in front, scissor bite. Very good.

Vi endte, som det står i kritikken, opp med en very good blåslufse, og det er jeg veldig fornøyd med :D

Jeg lurer dog på om noen kan forklare meg hva "loose in front" vil si? Det skjønner ikke jeg hva er..

Loke fikk sånn ca akkurat den samme kritikken som 2 åring. Altså den med løs front. Han var løs frem til han var 3-4...

Du får drasse han med på utstillinger og campe der. Synes det er koselig jeg, campingstol, termos, masse koselige folk og en sovende hund :D

Gratulerer folkens! Også fine Willy da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om det var deg som var ved siden av oss! Turte ikke si hei :icon_redface:

Jaa, altsåååå... jeg stod også og lurte på om jeg burde sagt hei, men så var det jo litt teit dersom det IKKE var du liksom :lol:

Grattis! Ser vi dere som heiagjeng under BIS'et i morgen?

Jamen selvsagt :D

Gratulerer folkens! Også fine Willy da :D

:D

EDIT: Også glemte jeg å si at Mocca er skikkelig uenig med dommerne om at Willy er vakker - han er skikkelig SCHTØGG, er han for tenk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en veldig vellykket dag!

"Ella", Chiljas Annie Get Your Gun vant foran de 2 mnd. eldre tispevalpene i 6-9 mnd. tispe, og ble dermed BIR-valp. Senere ble hun 3 i gruppa. Avalon var eneste hannhund med CK og ble dermed beste hannhund med cert. Juniortispa Ina (fra Ki-Ro-Ma's) vant juniorklassen (av 3) med CK og ble til slutt 3. beste tispe med res. cert. Chanel (søster til Kodak) var eneste unghund, og selv uten pels fikk hun excellent og CK og ble til slutt 4. beste tispe. Chili (N Uch Aussie Gården's Famous Hot Chili) vant veteranklassen med ny handler og ble beste veteran, men uten Ck. 2. beste tispe ble jo Deilig, og beste tispe og BIR, det ble Tibra, mens Avalon ble BIM :) Også med Sirius gikk det bra. Han debuterte i åpen klasse idag, knapt 2 år gammel, og vant klassen med CK. Senere måtte han se seg slått av halvbror Chase, men Chase er champion og dermed fikk Sirius sitt andre cert :D Nå mangler han bare ett lite cert for sin championtittel :) Tibra var helt fjern i gruppa (løpetid), så det ble ikke noe på oss der idag, men jeg kan liksom ikke klage synes jeg. Gruppa ble vunnet av Chase, så da heier vi på ham i morra, og beste veteran ble Saetas halvsøster Nora!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd med dagen!

Tara (Kingwanas Fairy Of Tails- etter Luna & Tre) ble champion i dag- på første forsøk!

Jeg har aldri før fått en sopp SÅ lett altså! Stor-Certet tok hun på sin første utstilling 9 mnd gammel på NKK Hamar. Siden har det blitt mange flere både små og store cert, og på første mulighet etter fyllte to år fikk hun altså sitt championat! *Glise stort*

397118_10150436202232693_543512692_8942505_202022106_n.jpg

Kamar gjorde det itte værst han heller. Han ble BIR i superstor konkurranse (med seg selv :lol: ) og fikk en super kritkk nok en gang. I gruppa telte jeg 18 stk, så jeg trodde ikke sjansene var veldig store, særlig siden jeg ikke syntes dommeren ofret oss et lite blikk en gang. Men det tror jeg jaggu hun må ha gjort, for vi ble plukket ut i semifinale- OG ble nummer 3!

Flink Tass!

403805_10150436208137693_543512692_8942520_412142277_n.jpg

Jeg så Tonje M med gubbe, kakkelakk og hoppalong, men de forsvant før jeg fikk hilst med annet enn at begeistret vink. :rofl:

Ellers et spes. Grattis til Linda med sitt første cert! DET er spesielt, det!

Grattis også til alle andre med supre resultater! (Caroline: Shelitevalpen var übersøt!)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En koselig dag i hyggelig selskap ved beardisringen. "Sådär" resultatmessig - 2 beste hann med Mac (slått av en pen men baby'ete juniorhann), og 2 beste tispe med Cert på Penny. BIR var en riktig lekker fawn champ.tispe.

Skravla og koste oss i timesvis mellom rasen og gruppa - hyggelig når det er en hel gjeng som blir igjen og sitter og skravler sånn. Jeg greide til og med å "manne" meg opp til å børste en av de andre hundene mine som bare var med for turens skyld.

Så nå har jeg to deilige velstelte beardiser hjemme - og en lurvepjusk.

Så om ikke annet - utstillinger er flott slik at man "gidder" å børste dem en gang i blant...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal rasen være underbitt?

I så fall er jo grønt kanskje litt å ta i - men om de ikke skal være underbitt og din er det så er jo grønt forståelig - uten at det betyr at hun ikke vet hva slags rase hun dømmer ...

På lundehund er det lov og ha underbitt det står til og med i rasestandaren.Arla har ikke så ille underbitt heller i forhold til mange andre.

Var det en Lundehund, Collie eller Sheltie du stilte i dag??

Lundehunden

Siri: Er ikke helt sikker på at hun visste at det var en lundehund en gang da hun fikk trekk for ting som er helt normalt,men det er ikke værre enn og la være å stille for den dommeren igjen og heller satse på skandinaviske å engelske dommere :D

Glemte helt gratulerer så mye alle andre med supre resultater :D

Endret av Monica123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

406912_10150499815813910_515383909_8722860_1730589911_n.jpg

BIR meg med Isac, dommer Denis Kuzelj og BIM Øysa

Deilig å være i ringen igjen!

Jeg hadde tre hunder å stille,

tispene var min egen Only som ble 2.btk og

datteren til min egen Oscar som heter Patshabel's Tiri Te Miss Marple,

kun 16mnd. gammel tok hun cert og ble 3.btk ^^

Også stilte jeg Soft Stream's Immodesty Isac som tok cert og ble BIR 18mnd. gammel ^^

Grattis til alle:)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lundehund er det lov og ha underbitt det står til og med i rasestandaren.Arla har ikke så ille underbitt heller i forhold til mange andre.

Lundehunden

Siri: Er ikke helt sikker på at hun visste at det var en lundehund en gang da hun fikk trekk for ting som er helt normalt,men det er ikke værre enn og la være å stille for den dommeren igjen og heller satse på skandinaviske å engelske dommere :D

Glemte helt gratulerer så mye alle andre med supre resultater :D

Alle dommere jeg har vært ringsekretær for, har alltid kommentert ekstraklørne på alle lundehunder... Høres rart ut at en dommer ikke har sjekket og kommentert dette...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Også glemte jeg å si at Mocca er skikkelig uenig med dommerne om at Willy er vakker - han er skikkelig SCHTØGG, er han for tenk :lol:

Så det var DET som skjedde... Hørte noen snakket med STORE bokstaver rett bortenfor oss - det var vel kanskje Mocca som forklarte akkurat hva hun syntes, da. :argue:

Damen har tydeligvis litt smak - hun var sitt vanlige søte når hun sto borti havet med beardiser i alle fall. LOL

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var DET som skjedde... Hørte noen snakket med STORE bokstaver rett bortenfor oss - det var vel kanskje Mocca som forklarte akkurat hva hun syntes, da. :argue:

Damen har tydeligvis litt smak - hun var sitt vanlige søte når hun sto borti havet med beardiser i alle fall. LOL

Susanne

:lol: Jepp, det var bare Mocca som måtte si hva hun syntes om den Schtøgge :lol: Men for et kvinnfolk da - drive med forskjellsbehandling på den måten? :o *makan :lol:*

2011-12-29-Li-BriesFreeWheeler19.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitro var med på sitt 2. valpeshow idag, 5,5 mnd gammel. Forrige gang var han skikkelig valp, men denne gangen var han SÅ flink! Tror nesten sambo har trent med han i smug :P

Det var 4 valper, Nitro og tre andre valper som var rett i underkant av 9 mnd. 3 hanner og 1 tispe. Nitro slo den eldre hannen og ble tilslutt BIM! :D Det var vi veldig fornøyde med :) Han stod som en påle på bordet, dommeren kunne titte så lenge hun ville på tennene hans, og kjenne og klemme. Han er så trygg og god, og det er så deilig! Travet fint gjorde han og.

Kritikken var også veldig bra:

" 5,5 mnd gammel hannvalp av meget god type. Kvadratisk kropp, meget gode proposjoner. Korrekt lite og trekantet hode. Godt markert stopp. Mørke øyne, godt bitt med sterke tenner. Sterk nakke og overlinje. Avrundet kryss, god brystdybde. Sterke ben og poter. Livlige bevegelser. Meget god pels og farge. Herlig temperament"

006-5.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme etter en lykkelig utstillingsdag.

Mest lykkelig for Foenix, kanskje, hun synes det var såååå moro med alle som var der. Hun er bare nysgjerrig, sosial og lykkelig, rett og slett. Helt herlig!

Jeg begynte å flire da jeg så i katalogen at av de 16 påmeldte valpene var "bare" ni av dem i vår klasse! Jeg ba jo om tispevalper på vår alder å få sammenlignet oss med, hehehe. Men samtlige av de åtte andre fylte ni måneder i dag (men kunne ikke stille i junior siden utstillingens første dato var i går) eller i løpet av de neste dagene. Og Foenix fylte seks måneder på julaften. Det skjer veldig, veldig mye på to og en halv måned, det så jeg i hvert fall i dag. Jeg hilste også på valpen til en kompis som er fire måneder i morgen - så jeg så jo også på den at det skjer veldig mye på to måneder, hehehe.

Foenix var så flink i ringen - ventet tålmodig som den siste av syv møtte, sto fint mens dommeren gikk over henne, dommermannen fikk sjekke tenner og alt sammen - flink frøken! Vi har vært skikkelig sløve med den type trening, så ingen fremmede har sjekket hennes tenner siden forrige valpeshow for to måneder siden. Det er godt hun er et naturtalent - eller at den dyktige oppdretteren har lagt et himla godt grunnlag i valpekassa :D :D :D

Løpe fram og tilbake - da ble Foenix sporhund, for det var masse godbiter og flekker i ringen hun bare måtte sjekke ut. Vi fikk en ny sjanse, jeg forsøkte å få litt kontakt, og da ble hun kenguru. Vi fikk en tredje sjanse, og det var ikke veldig mye trav der heller. Moro med valp!

Så hadde dommer de syv i klassen i ringen, han plukket ut de fire han ville plassere og satte oss som nummer to! Så løp vi en runde, og når tre av fire traver sier det seg selv at en faller ned på fjerdeplassen. En må vise seg for å fortjene en god plassering.

Men jeg er kjempefornøyd uansett - valpen synes dette er realt moro, vi klarte å hevde oss blant alle nesten-juniorene, hun storkoser seg og fikk mange positive opplevelser - også vet jeg at understimulert valp koker over i ringen til neste gang. Hun har ikke fått noen ordentlig tur eller utendørs aktivisering de siste dagene på grunn av glatta, så det er klart det var gøy å få lov til å løpe og herje litt nå da...

Kritikken:

Very nice type with nice head. Enough dark eyes. Correct color in the head. Very nice neck and topline. Well angulated. Need more ring training and better handler. Nice temperament. Movement correct enough.

Dommer Denis Kuzelj.

Nå må jeg finne en proffhandler til neste valpeshow... :innocent:

Ellers fikk jeg testet ny utstillingslenke jeg bestilte til meg selv i Gratulerer med F-kullet-gave - råsa, sort og sølv lenke i solid skinn, og råsa og sølv blingbling. Veldig feminin og søt, akkurat som Foenix.

Det stilte også ei juniortispe som er Foenix' halvsøster - samme far, født i Sverige. Ei veldig pen tispe, som vant med CK, moro å se henne for første gang.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...