Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyttårsforsetter 2012


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Jeg liker at så mange har som mål å drikke mer vin. :lol:

- Trene oftere. Helst kondisjon 1 gang i uka. Det burde jeg jo klare? :aww:

- Bli mer selvstendig og tryggere på meg selv.

- Være sosial!

- Lære meg å like øl.

Jeg tror dette kommer til å bli et veldig fint år. :ahappy:

Den siste der gikk ganske bra eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har ikke røyka siden 1 januar

Jeg kjører reprise på samme nyttårsforsett som jeg har hatt flere år på rad nå - det går forøvrig litt dårlig, men... * Drikke mer vin!

Være mer aktiv. Ikke trene, men gå lange turer i skogen med hundene. Drikke mer. Lese mer. Ikke sove lenge hver dag, selv om jeg ikke har skole før sent. Tenke mer på andre og mindre på meg selv.

- Komme meg av nav karusselen og heller komme meg ut i arbeidslivet

Jupp, er ute av nav, og arbeider nå 100% som barnehageassistent.

- Fortsette med brus og snop kun i helgene

Noen utskeielser har det blitt, men jaggu meg har det vært skjeldent!

- Svømme 2-3 ganger i uken

Fungerte veldig bra frem til jeg flyttet, svømmehallen her er dobelt så dyr og dobbelt så dårlig enn der jeg bodde før. Svømminga ble skippa til fordel for styrketrening 3 ganger i uka.

- Bli mer positiv og sosial

Tja, posetiv er jeg usikker på, kommer ann på humøret. Mer sosial, ja helt klart.

- Starte i LP 1 med håp om opprykk til klasse 2

FAIL!!!!

- Være aktiv og fortsette med å spise sundt

Null problem. Fett % har sunket fra 20 til 17,5. 5 kg ekstra muskler har fått god plass :)

Årets nyttårsforsett.. Må tenke på det haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da nærmer det seg tiden for å lage en liste over løfter til seg selv man skal bryte :P Dog, jeg prøver å ha overkommelige forsetter, og mener min foreløpige liste er det også denne gang.

  • Fortsette å gå ned i vekt
  • Bli mer positiv
  • Løpe 10k på Oslo Maraton på en time
  • Trene 2 ganger pr uke
  • Spise fisk minimum 2 ganger pr uke

  1. Check
  2. Check - tror jeg :P
  3. Check
  4. Check - delvis, ble litt slapt utover høsten
  5. Check :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Check!

  • Bli bedre på small-talk ved å slå av en prat med fremmede
  • Smile masse og være utadvent og glad
  • Lage en bok der jeg skriver ned en positiv ting som har skjedd i løpet av dagen - hver dag i 3 mnd. Dette skal gjøre at man blir mer lykkelig og at man faktisk lever mange flere år! Haha! Det er ihvertfall ikke noe tap!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg bryter nesten alltid mine,men vi kan da alltids prøve i år også :lol:

- Drikke Cola kun i helgene

- Slanke meg

- Bli flinkere til og trene hund

Hurra dette var jammen ikke dårlig til og være meg har faktisk klart "alle" 3 uten om at jeg faktisk skal gå ned enda mer da :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Komme i gang med middagsplanene mine igjen, så slipper jeg å handle mat så ofte og kan spare litt mer penger.

- Bli mindre selvgod og dempe behovet for å briefe med hva jeg har eller får til.

- Bli flinkere til å lese flere skjønnlitterære bøker.

- Komme såpass i form i løpet av vinteren at det ikke blir grusomt å dra på joggetur når føret egner seg for sånt.

- Begynne å lese juss helt fra starten av semesteret. (Jeg kan ikke si at jeg skal jobbe jevnt med alle fagene helt fra starten av, for det skjer ikke uansett, men jussen kan jeg godt begynne å lese på umiddelbart.)

Edit:

Æsj, jeg glemte den kjedeligste og mest konkrete. Jeg har nemlig som mål at i alle fall i årets fire første måneder skal jeg leve på budsjett og føre regnskap, så jeg kan få litt mer oversikt over hva jeg egentlig bruker pengene mine på.

- Nei nei. Har gjort det innimellom, men så glemt det igjen. Har blitt litt flinkere til å handle mat sjeldnere, da.

- Ja. Litt i alle fall. Tror jeg.

- Meh.

- Nei. Det har blitt noen joggeturer (eller forsøk på slike), men det er død og pine. Hadde kanskje vært en idé å prøve å trene litt strukturert om man først skulle gjøre det.

- Ja.

- Fulgte med de to første månedene omtrent, for å få en oversikt. Nå har nettbanken min fått smart regnskapsvisning, så jeg enkelt kan følge med på hvor mye penger jeg bruker på hver ting. Lurt! Sløser fremdeles masse penger da, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De emosjonelle, filosofiske og sjelelige nyttårsforsettene:

*Ta en dag av gangen

*Ved behov, ta en time av gangen

*Lytte mindre til mine antagelser om andres forventninger til mine handlinger, valg og tanker

Jo, jeg tror faktisk jeg har klart dette - i hvert fall bedre enn i fjor.

De praktiske nyttårsforsettene, en for hver måned minus en sommerferiemåned og en julemåned:

*Male ferdig taklistene i stua - Yes!

*Male tverrbjelken i stua - Nope

*Male peismuren i stua og hunderommet - Nope

*Male minst ett av følgende rom: Kjøkken, kontor, soverom - Nope; men jeg har begynt på kontoret... Kjøkken utgikk fordi jeg fant ut at jeg skal skifte ut taket først. Soverommet er på vent til jeg vet om jeg skal skifte taket også.

*Få opp gjerde i hagen - Nope; men finansieringen av gjerdet gikk tom

*Male gulvet i kjelleren - Nope

*Gjøre kjellertrappa mer sklisikker - Nope

*Bytte ut alle knotter i kjøkkeninnredningen - Nope; men det er fordi jeg leker med tanken om å hive ut hele kjøkkeninnredningen

*Sparkle og male den nye brannstolpen - Nope

*Beise trappene ute + plattingen - Nope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har aldri hatt skikkelig nyttårsforsett! Fikk masse inspirasjon her :ahappy:

- Kun spise snop og drikke brus i helgene Dette gikk veldig dårlig, men ble bedre like før nyttår. Fortsetter med den gode fremgangen neste år.

- Trene mer, kanskje begynne på treningssenteret Ja, jeg føler at jeg har trent mer! Jeg er veldig fornøyd med hvordan jeg ser ut nå, men jeg skulle jo opp i vekt, så det har ikke så mye med trening å gjøre. Ikke begynt på treningssenter, men trent 2 ganger der.

- Bli enda litt mer positiv Dette føler jeg også at jeg har klart. Blitt litt deppa pga jobben, men utenom dette er det bra, tror jeg.

- Bli mer selvstendig slik som før Ja, det vil jeg si :)

- Finne på mer med venner og kjæresten Jeg tror jeg klarte dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fortsette å gå ned i vekt

Jepp! Utenom det at jeg har gått litt opp igjen da, men med ekstra beboer i magen er det ikke rart. Jeg har blitt sunnere og fått en bedre kropp :)

- Bli flinkere til å organisere timeavtaler osv så jeg ikke går glipp av ting

Google calendar :heart:

- Fortsette å dra på velværesalongen 2 ganger i mnd og prioritere det fremfor annet

Gjorde det så lenge vi bodde i nord, økonomien forandret seg her nede :)

- Ri minst 4 dager iuken

Gjorde det frem til Carex ble solgt :)

- Minst 2 dager hundetrening

Jepp! Var flink.

- Dra annenhver uke på babysvømming (Jeg og Lars bytter på annenhver gang.)

Ja, vi dro annenhver gang frem til vi fant ut vi fikk mer ut av å dra alene istedenfor organisert. Nå er vi ca en gang i uken i bassenget.

- Finne ut hva jeg vil jobbe med

Nopp...

- Ikke dra på altfor mange utstillinger

Hehe. Njeee...

- Ikke sløse bort penger

Kremt.

Veldig fornøyd med meg selv faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Teller ned dagene, kanskje blir det født tispe til meg i starten av august.  Jeg har veldig ønske om en en bestemt farge men vet at good dog has no colour... Har det vært et issue for dere? Tør ikke nevne d for oppdretter, er en sånn bagatell hvis hunden oppfyller alle andr3 krav.  Føler det blir for dumt å si at jeg vil den fargen. Noen med formening?
    • Gøy at du oppdaterer etter så lang tid! Utrolig fin hund
    • Lån den rasen du vil ha. Jeg har 3 barn og har bare hatt hund med 0 og 1 barn før. Jeg har passet hunder store og små. Da får du feeling for hvordan d blir med barn plus hund.  Det er ikke lett. Barna krever enormt, egentlig mer jo eldre d blir, kjøring hit og dit, fritidsaktiviteter, bursdager. Barn inn og utav huset hele tiden.  Pass hunder forskjellige raser det neste året, har merket selv at store bruksraser passer dårlig for meg akkurat nå, slik at det blir en mindre hund som er god familie hund og fin brukshund for meg.  Jeg har ikke hatt hund på 5år grunnet småbarn. Har nå 3,5 og 11. Ønsker ikke å vente lenger nå. Hos meg er jo hunden livsstil, både når d gjelder aktivitet og trening. Har ingen andre "hobby", hund blir likesom mitt. Men om det blir travelt og kommer sikkert til å angre helt til hunden er 2 år 🤣
    • Vi har innsett at det er positivt å få kvalp seint om våren med tanke på ver og  muligheit for hundepass/jobb men ulempa er at kvalpen/ vi i familien har rett alder for kvalpekurs når alle har ferie 🙃 Vi brukar avledning og stopp/roe, så jobbar med å overføre det til 12åringen. 
    • Optimalt sett vil jeg ha stor SUV-varebil ala Toyota Landcruiser, men bilen skal også være høvelig billig å kjøre til jobb med, har 25min en vei, ikke bomring.  Forhåpentligvis er det enda noen år til jeg må ha ny bil, men caddy er veldig anvendelig. Billig i drift og en Caddy maxi har god lengde i bagasjerommet, ca 2,2m. Da får jeg plass til to store hundebur og kanskje en kickbike, det er planen iallefall. Også har man jo ofte et budsjett også. Landcruiser er ikke av de billigste, hverken å kjøpe eller kjøre.  Hadde jeg vært deg ville jeg sett på en hel-elektriske bil. Mer å velge i 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...