Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du gått på/har du planer om å gå på valpekurs?


Yakine

Recommended Posts

Vel har du/dere det? :D

Vi har nå begynnt på valpekurs med Atheo.

Første kveld var søndag, og da var det 3 timer teori. Lærte utrolig mye!!

Skal ha praksis på førstkommende søndag, og det gleder vi oss til! :P

Tror nok dette blir nyttig, både for oss og Atheo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg gikk valpekurs med Mini..Lærte egentlig ikke så mye,men var veldig god miljøtrening og sosialisering for han :D Vi hadde også en dag på fjellet hvor vi lært om spor og rundering og alle valpene fikk prøve hver sitt lite spor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på både valpekurs og grunnkurs. Lærte masse! Hvordan man skal trene, masse om ernæring, hundens helse og hundestell. Er forsåvidt ganske fornøyd :D

Men opplevde noen negative ting med kurset også. Venninnen min og jeg som var de eneste ungdommene på kurset følte innimellom oss litt oversett eller at instruktørene på en måte kunne herse med oss. Og da tenker vi at det er fordi vi er ungdom...

Et eksempel var da jeg på en av kursdagene hadde problemer med Chica. Hun ville ikke høre noe særlig. Jeg sto rett ved siden av en som også hadde problemer. Instruktøren kom til han ved siden av meg ofte og hjalp han. Men han gikk bare forbi meg hele tiden. Og da kjente jeg at jeg ble skikkelig irritert. Det er instruktørenes jobb å se hvem som trenger hjelp..!

En annen gang som jeg også hadde problmer med Chica(var noen sånne dager, desverre!), begynte instruktøren og si, foran alle de andre, at jeg duller fælt med henne og at hun får alt for mye oppmerksomhet. Jeg måtte roe det ned, og dessuten sette henne inn i buret hele helgen, slik at hun ville høre på meg neste gang...(?) :? ..Men altså, hvordan kan de vite hvordan hun blir behandlet hjemme, og at jeg står for all oppmerksomheten? Jeg har lange skoledager, lekser, og så må jeg få litt tid med å gå ut med venner og gjøre andre ting som å se på tv, sitte foran pc`en. Vi er fire personer i familien, jeg kan ikke kontrollere hvor mye oppmerksomhet de andre gir henne. Jeg må jo få litt tid til å kose med henne jeg og da!! Uansett, satt hun ikke noe særlig i buret i løpet av helgen, og hun var kjempeflink på neste kursdagen, så alt gikk jo bra tilslutt! Men angrer litt på nå at jeg ikke sa ifra om visse ting og jeg skulle reagert annerledes på forskjellige ting også..

Så til alle ungdommer på kurs, finn dere ikke i urettferdig behandling!! Måtte bare si ifra :wink:

Jaja, kan vel ikke bare konme positive ting ut av hundekurs.. Men jeg fikk jo i alle fall lært det jeg begynte på kusr for å lære. Hvordan lære opp hunden! Og så var det jo fint for sosialiseringens skyld! Nå skal jeg fortsette med treningen, og gi henne så mye oppmerksomhet jeg vil uten at noen kan si noe om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke vært på valpekurs, men har planer om det til neste år :D

Har gått på både valpekurs og grunnkurs. Lærte masse! Hvordan man skal trene' date=' masse om ernæring, hundens helse og hundestell. Er forsåvidt ganske fornøyd :P [/quote']

Hvilket kurs var dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var ikke. Bodde langt unna der kurset var å hadde ingen til å kjøre meg. Fikk sosialisert bbuster med andre hundene på internatet å ellers i nærområdet heldigvis. Har vært på mye miljøtrening i etterkant hvor mange instruktører var samlet så man kunne få god hjelp hvis man plagdes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på valpekurs og jeg lærte utrolig mye.

Hun som var instruktøren har/er vært med i landslagstroppen i lydighet :)

De var veldig engasjerte av at ungdommer var med, og de vil ha flere unge fjes i lydighetsmiljøet.

Det var etter å ha pratet med henne jeg fikk sansen for BC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på valpekurs med Pan.Ulvehiet i oslo..Kjempehyggelig.Nå hadde jeg en valp litt utenom det vanlige (16 uker og aggresiv mot mennesker..) men jeg følte uansett at vi fikk utbytte av det.

Jeg var på grunnkurs med Jonas som valp.Han var 6mnd og de andre var over året,men vi ble delt opp etter hva hunden kunne.Jonas kunne mest :P

Men kurset var helt elendig..Med en machomann som syntes det var artig å skryte av å banke bikkjer :roll: .Vi endte med å møte opp på under halvparten av kurskveldene og jeg er ikke sikker på om jeg læret noe av skrytapen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...