*Line* Skrevet 25. April 2012 Rapporter Share Skrevet 25. April 2012 Hey - Tallibarn i Spydeberg - så gøy! Kanskje vi kan få lurt deg med på en "date" i omegn da? På trening osv. (og så har jeg bare sååååååå lyst til å ha fotoshoot med kelpievalp) Det kunne man vel fått til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 27. April 2012 Rapporter Share Skrevet 27. April 2012 Da har Asha også reist. Hun skulle avgårde til Sverige. Asha bytter navn på Veli. Det er en historie bak det om noen kan Finsk. Den andre hunden de har heter Cizco/Sisko som på Finsk betyr søster. I famillien har de litt Finner som da tror hannhunden deres er en tispe siden han da heter "søster". Så da måtte Asha hete Veli som betyr bror på finsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 27. April 2012 Rapporter Share Skrevet 27. April 2012 Jeg drømte om disse valpene i natt, hahaha. De var alle like energiske som Geo er på filmene som er lagt ut av ham og var bare helt fantastiske. Så selv i dag, hvor Kuro har vært umulius og akkurat nå har raptus på stuegulvet, klarte altså Jeanette å gjøre meg valpesyk. Gratulerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 27. April 2012 Rapporter Share Skrevet 27. April 2012 Da er alle valpene ute av døren Så rart? Første kullet mitt hadde jeg igjen Talli (naturlig nok) og hennes bror i 1 mnd ekstra. Forje kull var Strider skilsmissebarn med annenhver helg hos Tonje fram til han var 4 mnd. Er ikke vant med at valpene forsvinner ved 8 uker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 27. April 2012 Rapporter Share Skrevet 27. April 2012 Kan tenke meg det er en rar og litt "tom" følelse å sitte der "nesten alene" nå, etter så mange uker med liv og røre :-) Og det blir en stund til neste gang du lager oppdretts/valpetråd, etter hva jeg har skjønt...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 27. April 2012 Rapporter Share Skrevet 27. April 2012 Kan tenke meg det er en rar og litt "tom" følelse å sitte der "nesten alene" nå, etter så mange uker med liv og røre :-) Og det blir en stund til neste gang du lager oppdretts/valpetråd, etter hva jeg har skjønt...? Litt godt er det også. Tror ikke jeg orker løfte en finger for å rydde og vaske i dag etter de. Ta det iløpet av helgen. Nå skal jeg i badekaret uten å ligge lytte etter når valpene våkner for å være med de, eller brått høre en eller annen gjøre noe de ikke skal Nei mitt neste kull blir ikke før om 3-4 år og da evt etter Arya i dette kullet. Så vi får se hvordan hun utvikler seg Talli blir det med 99% sikkerhet ikke noe flere kull etter. Jeg syns det rekker at en tispe har 2 kull med 12 valper tilsammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 27. April 2012 Rapporter Share Skrevet 27. April 2012 Da nærmer vel denne tråden seg en naturlig slutt, og oppdateringene kommer heller via Facebook, blogger og tråder her på sonen. Hva i alle dager gjorde oppdrettere før internett? Da kunne det virkelig bli slutt på å få følge valpene videre, kanskje med unntak av en og annen sporadisk utstilling. TUSEN takk Jeanette, for at du har vært så utrolig flittig med oppdateringer! Det har gjort ventetiden atskillig lettere å få bilde- og videooppdateringer stadig vekk. Og tusen, tusen takk for at jeg har fått lov å kjøpe Geo. Han er halvgæern, det merker jeg allerede (i skrivende stund hopper han rundt her med en gammel badematte på slep - eller ikke bare på slep, men delvis over, under og foran seg også). Men han er helt fantastisk, og jeg gleder meg til alle årene jeg skal få ha med ham. Jeg prøvde å ta et koselig bilde av oss sammen, men ... ja, jeg måtte bare gi opp. 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 27. April 2012 Rapporter Share Skrevet 27. April 2012 Litt godt er det også. Tror ikke jeg orker løfte en finger for å rydde og vaske i dag etter de. Ta det iløpet av helgen. Nå skal jeg i badekaret uten å ligge lytte etter når valpene våkner for å være med de, eller brått høre en eller annen gjøre noe de ikke skal Nei mitt neste kull blir ikke før om 3-4 år og da evt etter Arya i dette kullet. Så vi får se hvordan hun utvikler seg Talli blir det med 99% sikkerhet ikke noe flere kull etter. Jeg syns det rekker at en tispe har 2 kull med 12 valper tilsammen. Av og til kunne jeg ønske du ikke var så samvittighetsfull altså... Nå har jeg vært på jobbreise i 2 dager, og det har vært steinhardt for abstinensene! Og her har det jo skjedd mye.. Nada valper igjen på Mogreina! Men det ser jo ut til at man slipper å gå helt cold turkey med en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 27. April 2012 Rapporter Share Skrevet 27. April 2012 *klippe* Jeg prøvde å ta et koselig bilde av oss sammen, men ... ja, jeg måtte bare gi opp. Jeg gleder meg til å følge dere alle Du har sett sovende valp bildene mine? Av og til kunne jeg ønske du ikke var så samvittighetsfull altså... Nå har jeg vært på jobbreise i 2 dager, og det har vært steinhardt for abstinensene! Og her har det jo skjedd mye.. Nada valper igjen på Mogreina! Men det ser jo ut til at man slipper å gå helt cold turkey med en gang OMm jeg hadde kull oftere så hadde jeg jo ikke kunne kommet på langt inn i skauen besøk hvergang. Hadde brukt det opp da Og det ble en litt brå cold turkey her også. Foreløpig ser det ikke ut som jentene har fått med seg at noen er borte en gang (eller Talli har gått ett par runder å tittet under sofaen, i hundesengen og under barstolene. Men ikke noe stress.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. April 2012 Rapporter Share Skrevet 27. April 2012 Gratulerer alle valpekjøpere og litt trist at det er slutt i denne tråden nå. Men vi har heldigvis noen å følge videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkan Skrevet 27. April 2012 Rapporter Share Skrevet 27. April 2012 Arya sier hun skal komme på besøk så ikke noen grunn til å bekymre seg for at det skal bli helt tomt hele tiden Det var like før jeg spanderte en taxi på henne opp dit nå etter at hun raste rundt her overtrøtt og øvde på stemmebruk. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 27. April 2012 Rapporter Share Skrevet 27. April 2012 Arya sier hun skal komme på besøk så ikke noen grunn til å bekymre seg for at det skal bli helt tomt hele tiden Det var like før jeg spanderte en taxi på henne opp dit nå etter at hun raste rundt her overtrøtt og øvde på stemmebruk. *låser døren og kaster nøkkelen en uke frammover* Har jeg mat i frysen tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Line* Skrevet 28. April 2012 Rapporter Share Skrevet 28. April 2012 For de som måtte ha interessen, så har jeg oppretet en tråd om Meera (min hund tråd) 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 29. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 29. Juli 2012 Jeg må nesten legge ut litt 4,5 -5 mnd bilder av gjengen. Syns hele gjengen ser meget velkonkstruerte ut for alderen, og er midt i "strekke seg og bli store" alderen Virker også som alle er ganske så miljøsterke, sosiale, arbeidsvillige og generellt veldig fine valper. (med alle de normale valpetingene vel å merke ) Tispene syns jeg ligner på mammaen sin og gutta pappaen. Dvs ett ganske klart kjønnspreg på gjengen. Mangler nye bilder av Meera og Arya, men her er nå de resterende 4. "Geo" DeepEyes Clash Of Kings III "Veli" DeepEyes Dance With Dragons III "Dany" DeepEyes Dream Of Spring III "Linus" DeepEyes Game Of Thrones III Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 29. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 29. Juli 2012 Så gøy å se bilde av Veli! Syns i grunnen hun minner en del om Geo, jeg - det er ikke umulig å skjønne at de er fra samme kull, i alle fall. Også er jeg veldig spent på hvordan Linus blir jeg, altså. Både ift pels (lengde og farge, han ser jo i grunnen nokså lys ut nå, og utenom rundt ørene ser han jo i grunnen nokså normal ut) og størrelse - han ser ut til å ha skikkelig benstamme, altså! Dany minner meg litt om Ivy, det blir spennende å se hvordan hun blir som voksen, også. Det hadde vært gøy med nye bilder av Meera og Arya også, men de dukker kanskje opp på kenneltreffet? Da skal i alle fall jeg være klar med kameraet. Også må du ta masse bilder av Arya når du skal passe henne, syns jeg. Også sistemann/førstefødte i kullet, da. Geo min. Trodde ikke det skulle gå an å bli så glad i en valp på så kort tid. Han er utrolig kul! Jeg er veldig takknemlig for at han ble min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkan Skrevet 31. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Juli 2012 Ehhhmmm, det var det med bilder ja.... Vurderer om jeg skal love bot og bedring, eller bare konstatere at det ikke er eller kommer til å bli min sterkeste side. Men nå skal hun uansett snart på ferie og jeg vil tro hun blir fotografert fra alle vinkler der, og hun kommer på kenneltreff så fint hvis noen vil knipse der også. Tror jeg har noen bilder liggende på kameraet, men der er hun filtra sammen en bulle Uansett er dette blitt et j'ævla bra kull det her! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 14. August 2012 Rapporter Share Skrevet 14. August 2012 Ettersom den deleieren ikke klarer ta ansvar så får vel den andre halvdelen gjøre det Arya 5,5 mnd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 14. August 2012 Rapporter Share Skrevet 14. August 2012 Arya LIKNER JO på Arya fra filmatiseringen, jo! Gudameg, så fine de er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pippin Skrevet 14. August 2012 Rapporter Share Skrevet 14. August 2012 Veldig pene! Så søte! Tror de blir dritfine når de får vokst seg til! Linus var herlig da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 21. August 2012 Rapporter Share Skrevet 21. August 2012 Og for de som lurer på hvordan Meera nå ser ut: Desverre så hadde jeg bare kompaktkamera med meg på Bjerke og det viste seg å bli tomt for batteri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 21. August 2012 Rapporter Share Skrevet 21. August 2012 *gisp* SJEKK henne'a! Å guri, så flott hun var med den pelsen! Særlig rundt ørene! Kjempesøt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkan Skrevet 5. September 2012 Rapporter Share Skrevet 5. September 2012 Ettersom den deleieren ikke klarer ta ansvar så får vel den andre halvdelen gjøre det Nemlig! Det er bra du tar ansvar Lurer på om det er noe mer jeg burde dytte over på deg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 5. September 2012 Rapporter Share Skrevet 5. September 2012 Ååh, jeg er en sånn som rasenerdene hater. Synes de som strider mot standarden bare er sååååå søte og spesielle! Jepp, så søt at jeg jammen meg tror jeg må få meg en, selv om jeg har null planer eller ambisjoner om å trene hund målrettet. Strålende ide! Arya er nydelig hun også! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 5. September 2012 Rapporter Share Skrevet 5. September 2012 Linus Dany Geo (foto: Belgerpia) De har passert seks måneder nå, som tiden flyr! På lørdag skal forresten Geo, Dany og Arya stilles på samme valpeshow, det blir gøy. Vi har fått streng beskjed fra oppdretter om å bildedokumentere det hele. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 5. September 2012 Rapporter Share Skrevet 5. September 2012 Nemlig! Det er bra du tar ansvar Lurer på om det er noe mer jeg burde dytte over på deg Hmmm... bikkja? Ååh, jeg er en sånn som rasenerdene hater. Synes de som strider mot standarden bare er sååååå søte og spesielle! Jepp, så søt at jeg jammen meg tror jeg må få meg en, selv om jeg har null planer eller ambisjoner om å trene hund målrettet. Strålende ide! Du kan få ett bilde :lol: Egentlgi er jeg litt glad for at de ikke er slik for jeg mistenker at alt for mange ville hatt en slik søt fluffy hund også hadde de blitt kjempe poppis. Syns alt de begynner bli for poppis... Man skal kanskje være glad for de som oppdretter, eller ikke.. er glad jeg ikke skal ta del i produksjonen igjen før i 2015 så jeg får sett hvor denne eksplosjonen i sverige bærer. De har passert seks måneder nå, som tiden flyr! På lørdag skal forresten Geo, Dany og Arya stilles på samme valpeshow, det blir gøy. Vi har fått streng beskjed fra oppdretter om å bildedokumentere det hele. Ja det SKAL dere, eller kommer jeg med en haug av tomme trussler som dere ikke tror noe på :running: Linus i helfigur: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts