Gå til innhold
Hundesonen.no

Piercing


Stueloff
 Share

Recommended Posts

Jeg angrer veldig på at jeg googlet suspension :|

Kan noen fortelle meg hvorfor, hvorfor, hvorfor man gjør sånt?

Her http://www.duo.uio.no/publ/iss/2006/43786/bodysuspension.pdf er en masteroppgave i sosiologi som tar for seg fenomenet. Arnbjørg Engenes, som har skrevet den, hadde jeg som foreleser på Høgskolen i Vestfold. Dyktig dame - og hun tok med seg hele klassen til Oslo, på "show" med Pain Sulotion. Hjemmesiden dems kan du se her http://www.painsolution.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg angrer veldig på at jeg googlet suspension Kan noen fortelle meg hvorfor, hvorfor, hvorfor man gjør sånt?

Hvordan fungerer det liksom? Mener ikke å virke respektløs, jeg forstår det bare ikke. Ser ut som tortur gjennom mine øyne..

Har litt noia for å pierce meg, til tross for at jeg elsker piercinger. (man lager ett HULL i kroppen sin! osv. Hjernen min er litt rar.) Var så vidt jeg klarte å ta hull i ørene liksom. :rolleyes2:

Hvordan fungerer det liksom?

Mener ikke å virke respektløs, jeg forstår det bare ikke. Ser ut som tortur gjennom mine øyne..

Jeg planlegger å gjøre det hos Wings of Desire i Oslo, hjemmesiden deres er her: http://www.wingsofdesire.org/. Har forhørt meg rundt, og det er kun positive ting som blir sagt om dem, de er veldig profesjonelle og lar deg sette dine egne grenser.

Jeg skal ta en kneea suspension, som innebærer at de setter to kroker i hvert kne, også kan du velge selv om du vil ha et sikkerhetstau i tillegg som ikke er festet i korker.

Her er en YouTube-video av en kvinne som utførte det som et slags ritual sammen med kjæresten, det er en veldig vakker film. Jeg blir ikke å gjøre det på helt samme måte, da jeg ikke gjør det av spirituelle årsaker, men ideen er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger å gjøre det hos Wings of Desire i Oslo, hjemmesiden deres er her: http://www.wingsofdesire.org/. Har forhørt meg rundt, og det er kun positive ting som blir sagt om dem, de er veldig profesjonelle og lar deg sette dine egne grenser.

Jeg skal ta en kneea suspension, som innebærer at de setter to kroker i hvert kne, også kan du velge selv om du vil ha et sikkerhetstau i tillegg som ikke er festet i korker.

Her er en YouTube-video av en kvinne som utførte det som et slags ritual sammen med kjæresten, det er en veldig vakker film. Jeg blir ikke å gjøre det på helt samme måte, da jeg ikke gjør det av spirituelle årsaker, men ideen er den samme.

Jeg ser på meg selv som ganske åpen for det meste, men den filmen der klarte jeg ikke se mer enn noen få klipp av. Jeg prøvde, jeg gjorde virkelig det... Men det ble for sykt og vondt å se på. Uansett hva de prøver (og sikkert formidler) til hverandre, klarer de ikke formidle det til meg. Fy ****. O_O

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger å gjøre det hos Wings of Desire i Oslo, hjemmesiden deres er her: http://www.wingsofdesire.org/. Har forhørt meg rundt, og det er kun positive ting som blir sagt om dem, de er veldig profesjonelle og lar deg sette dine egne grenser.

Jeg skal ta en kneea suspension, som innebærer at de setter to kroker i hvert kne, også kan du velge selv om du vil ha et sikkerhetstau i tillegg som ikke er festet i korker.

Her er en YouTube-video av en kvinne som utførte det som et slags ritual sammen med kjæresten, det er en veldig vakker film. Jeg blir ikke å gjøre det på helt samme måte, da jeg ikke gjør det av spirituelle årsaker, men ideen er den samme.

Men hva ønske du å få ut av det? Eg kunne ha prøvd det. Liker det litt ekstreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva ønske du å få ut av det? Eg kunne ha prøvd det. Liker det litt ekstreme.

Jeg er mest nysgjerrig på om jeg klarer det og om jeg vil føle noe annet enn ren smerte. Jeg tør ikke undre på hva jeg vil få ut av det, for jeg har aldri vært utsatt for denne typen smerte før, kanskje en slags rus av oppnåelse etterpå. Og jeg skjønner ikke hvorfor folk finner det så merkelig, jeg har f.eks. en kjæreste som driver med ekstremsport, og synes det høres mye verre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo forskjellige.

Ekstemsport, som mye annet, handler vel aller mest om det kicket av adrenalin. Jeg klarer ikke helt å se hvordan man skal kunne sammenligne det med dette, for uansett hva man oppnår så er det vel ikke akkurat et sånt "kick"?

Vet ikke, jeg. Synes det er fascinerende hvordan hjernen fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo forskjellige.

Ekstemsport, som mye annet, handler vel aller mest om det kicket av adrenalin. Jeg klarer ikke helt å se hvordan man skal kunne sammenligne det med dette, for uansett hva man oppnår så er det vel ikke akkurat et sånt "kick"?

Vet ikke, jeg. Synes det er fascinerende hvordan hjernen fungerer :)

Det er vel akkurat et "kick" jeg går for, har alltid fått det av å pierce meg, så hvorfor ikke dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel akkurat et "kick" jeg går for, har alltid fått det av å pierce meg, så hvorfor ikke dette? :)

Som sagt er vi alle forskjellige :)

Nå har jeg bare piercet meg to ganger, og jeg opplevde det kun som ubehagelig og smertefullt. Har aldri vært klar over at piercing kan være noe mer enn et pent smykke som følge av smerten. Interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er vi alle forskjellige :)

Nå har jeg bare piercet meg to ganger, og jeg opplevde det kun som ubehagelig og smertefullt. Har aldri vært klar over at piercing kan være noe mer enn et pent smykke som følge av smerten. Interessant!

Jeg ble rett og slett rusa da jeg tok mine piercings, fløy høyt som en hauk og var nummen i kroppen. Der og da forsto jeg de som tar dop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to piercinginger, og grunnen til at jeg fortsatt har én er fordi at da jeg skulle ta den ut for fem år siden oppdaget jeg at gjengene har låst seg fast... Den er på et sted hvor jeg er veldig lite villig til å la en random person med avbitertang hjelpe meg. Har vært innom piercingstudioer noen ganger for å få hjelp til å ta den av, men så får jeg kalde føtter og stikker av. Tenk om puppen revner i en freak accident :blink:

Hilfe! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to piercinginger, og grunnen til at jeg fortsatt har én er fordi at da jeg skulle ta den ut for fem år siden oppdaget jeg at gjengene har låst seg fast... Den er på et sted hvor jeg er veldig lite villig til å la en random person med avbitertang hjelpe meg. Har vært innom piercingstudioer noen ganger for å få hjelp til å ta den av, men så får jeg kalde føtter og stikker av. Tenk om puppen revner i en freak accident :blink:

Hilfe! :cry:

:lol: Sorry altså - men de sier jo at du skal skru på de med jevne mellomrom, nettopp for å unngå sånt som det! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en piercing jeg, i navelen. Den tok ei venninne av søstra mi, og jeg svimte av ( :lol: ) og slo hodet i en murvegg. Hjernerystelse med dertilhørende oppkast i 4 døgn etterpå ble resulatet av det.. :P Ikke spesielt deilig. Og ikke har jeg tatt flere piercinger heller (den i navelen tok jeg ut for 12-13 år sida). Jeg er både litt pysete, og så synes jeg det ikke passer så godt på meg, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en piercing jeg, i navelen. Den tok ei venninne av søstra mi, og jeg svimte av ( :lol: ) og slo hodet i en murvegg. Hjernerystelse med dertilhørende oppkast i 4 døgn etterpå ble resulatet av det.. :P Ikke spesielt deilig. Og ikke har jeg tatt flere piercinger heller (den i navelen tok jeg ut for 12-13 år sida). Jeg er både litt pysete, og så synes jeg det ikke passer så godt på meg, rett og slett.

Det er litt morsomt det der, at man faktisk ikke føler at man passer til piercing. Jeg syntes piercing i tunga er skikkelig kult, og tok det selv, mest fordi jeg lurte på om det var vondt, men også fordi jeg ville ha det.

Spesielt vondt viste det seg å ikke være, men jeg kledde det rett og slett så dårlig at den ble tatt ut kort tid etter.

Usikker på om industrial vil passe meg, men jeg regner med at hvis jeg går igjennom med det, så får det bare passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt i brystvorta og navelen + begge øra. Den i navelen tok en kompis på meg, og den blei skeiv og stygg så den tok jeg ut ganske fort. Den i brystvorta tok jeg et par dager etter jeg fylte 16, den tok jeg ikke ut før for et par mnd siden. Men da var jeg lei de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10663-600x450-SP-multi-navel.jpg

Den var skikkelig stilig! Hvis jeg mot formodning noen gang skulle tatt piercing i navlen hadde det nok blitt en sånn en, altså!

Jeg er glad jeg aldri så nåla de gangene jeg tok piercing :P Den er jo utrolig mye større enn hva jeg trodde!

img9398e.jpg

Og der fant jeg ut at jeg aldri, aldri, aldri skal ta tungepiercing. Og om jeg noen gang får lyst likevel kommer jeg til å hoppe ut av stolen i det nålen kommer frem..

Jeg har så lyst til å prøve suspension, men må til Oslo for å gjøre det. Skal definitivt være et nyttårsforsett for 2012 :)

(Random bilde jeg fant på internett)

tumblr_lvwj3iI6Xf1qj5siio1_500.jpg

Au! :blink:

Jeg har ingen piercinger, selv om det frister litt innimellom.. Har 3 hull i hvert øre - men har lyst til å ta flere hull i det ene øret, kanskje også en industrial :)

Har hørt så mange skrekkhistorier med piercing i tungen, så det har skremt meg fra å gjøre det. Men det er egentlig det som frister mest (selv om jeg kommer til å hoppe ut av stolen)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fant jeg ut at jeg aldri, aldri, aldri skal ta tungepiercing. Og om jeg noen gang får lyst likevel kommer jeg til å hoppe ut av stolen i det nålen kommer frem..

Tungepiercing er virkelig ikke vondt! :) Man kjenner et lite stikk når nåla går inn,og et lite når nåla går ut. Man har så og si ingen følelse inni tungen. Det er den av alle jeg har tatt som har vært minst ubehagelig :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av min industrial som jeg har hatt i tre år uten store problemer.

IMG_0693.jpg

Skal ikke stanga gå igjennom brusken på begge stedene? ser ikke ut som din er igjennom brusken til høyre? Eller har du bare veldig bøyd brusk kanskje? :)

Den var skikkelig stilig! Hvis jeg mot formodning noen gang skulle tatt piercing i navlen hadde det nok blitt en sånn en, altså!

Og der fant jeg ut at jeg aldri, aldri, aldri skal ta tungepiercing. Og om jeg noen gang får lyst likevel kommer jeg til å hoppe ut av stolen i det nålen kommer frem..

Jeg har ingen piercinger, selv om det frister litt innimellom.. Har 3 hull i hvert øre - men har lyst til å ta flere hull i det ene øret, kanskje også en industrial :)

Har hørt så mange skrekkhistorier med piercing i tungen, så det har skremt meg fra å gjøre det. Men det er egentlig det som frister mest (selv om jeg kommer til å hoppe ut av stolen)..

Ja den er kjempe stilig det navle-stykket der. :) Jeg tror jeg skal ta en nederst i navlen (slik som alle har oppe) nå etter jul, og når den er grodd tar jeg en til osv.

Tungepiercing er virkelig ikke vondt å ta, man kjenner det stikker litt og øynene kan vanne opp litt men det går veldig fort over igjen. Etterpå derimot, etter ca. 5min. med metall igjennom tunga SÅ begynner det å verke. Tunga hovner opp til 5 dobbel størrelse, og selv sjokolade svir som 96% ren sprit rett på tunga. Da er det veldig bra å ha masse isbiter å sutte på, og mye yoghurt i kjøleskapet! :P

Tungepiercing er virkelig ikke vondt! :) Man kjenner et lite stikk når nåla går inn,og et lite når nåla går ut. Man har så og si ingen følelse inni tungen. Det er den av alle jeg har tatt som har vært minst ubehagelig :thumbs:

Signeres. Var vondere å ta i leppa, eller i navelen! Men det er passe vondt etterpå da! Om ikke jeg var nøye med å ha isbiter i munnen de første dagene, så ble tunga mi så stor at den laaaaange stanga man får i mens det skal gro ble for liten O.o Kunne ikke prate engang. Eller, jeg KUNNE jo det, men ingen forsto noe særlig av hva jeg prøvde å formidle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signeres. Var vondere å ta i leppa, eller i navelen! Men det er passe vondt etterpå da! Om ikke jeg var nøye med å ha isbiter i munnen de første dagene, så ble tunga mi så stor at den laaaaange stanga man får i mens det skal gro ble for liten O.o Kunne ikke prate engang. Eller, jeg KUNNE jo det, men ingen forsto noe særlig av hva jeg prøvde å formidle :P

Ja,det var litt vondt i ettertid,men ikke vondtvondt. Men smerte er ihvertfall ingen grunn til å ikke ta piercing i tungen ihvertfall.

Men det er veldig uvandt med noe i tungen de første dagene.

Husker jeg skulle spise spagetti samme dag som jeg hadde tatt den,det var helt umulig :sweat: Spagettien viklet seg rundt,og jeg tygget på stanga i stede for,haha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser (og ser på bilder) i denne tråden, kjenner jeg at det er greit å ikke ha tilbøyligheter til å gjennomhulle kroppen. OK, jeg har hull i øra, men det får holde med det - dessuten så er jeg vel litt for gammal til å begynne og smykke ut kroppsdeler. I min alder er man liksom glad for hver dag som går uten altfor mye påvirkning av tyngdekraften :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...