Gå til innhold
Hundesonen.no

Herkules hundebur størrelse?


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Jeg har en hund som blir 15 kilo som voksen og det så ut som at herkules hundebur nummer 5 så bra ut.

Hvor store er hundene deres og hvilket herkules nummer bur har dere?

Grunnen til jeg velger dette er at det var på felleskjøpet og det synes jeg er veldig greit så slipper jeg å løfte buret gjennom ett stort kjøpesenter til bilen. Hehe. Felleskjøpet er jo bilene rett ved inngangen og lettere da håper jeg. :D

Det står :

MILAN

Buret er passende for hunder opptil Labrador størrelse. P.g.a. at bredden på dette buret kun er 54,5 cm. vil det være god plass ved siden av buret til annen last i bagasjerommet i bilen. Dette buret er tilgjengelig i tre forskjellige dybder.

Og jeg tror det er kjekt siden hunden er jo mindre enn labrador størrelse samtidig som jeg har hørt at hunden min godt kan bli større enn 15 kilo stor som voksen

;)

Men på de herkulesburene så er jo noen nesten kvadratiske, like bredt som langt. Jeg tenkte at det kanskje var dumt fordi hvis hunden står i buret og blir slengt fra side til side når jeg kjører. Og hvis det er smalt sånn som størrelse 5 så blir kanskje ikke hunden slengt fra side til side så mye siden veggene da er nærmere kroppen til hunden. Eller har jeg missforstått alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis jeg går opptil størrelse 6 så står det at den er for store hunder opptil schefer størrelse. Og schefer er jo større enn labrador og jeg tror labrador størrelsen passer best til schapendoes. Tenkte også på lengden at buret er lengst mulig sånn som størrelse 5 fordi schapendoes er lengre enn det hun er høy og hun her er ganske lang ser jeg :D

En ting til. Jeg trykka på den bil merke linken men det stod ikke bilen min der og det var jo dumt fordi hadde ikke nevnt bilen min. Men jeg har en stasjonsvogn så stor plass der bak i bagasjen. Tror dere alle bur passer til stasjonsvogn? Jeg har en suzuku stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel eigentleg ha venta til hunden var ferdig utvokst med tanke på at du då kan prøve ut buret og finne ut om det faktisk passar, er jo litt kjipt å kjøpe eit såpass dyrt bur som Herkules bur no, for så at det plutseleg endar opp med å bli alt for lite/stort når hunden er vaksen ;)

Og så er det høgde, bredde og lengde, ikkje vekt ein må gå etter når ein skal kjøpe bur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ventet med å kjøpe bilbur til hunden er fullvoksen! Vi har hund i bilbur for å sikre den ved ulykker, for å sikre oss ved ulykker, for å sørge for at valpen er trygg for annen last i bilen, og for å sikre at lasten er trygg for valpen.

Bilbur skal være på plass i bilen før valpen er i hus, etter min mening, og i hvert fall ikke være noe som utsettes til valpen har fullvoksen størrelsen. Det er ingen hundealdersgrense på bilulykker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...