Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Dumt spørsmål, men jeg lurer likevel

Har startet å fore med Norwegian Polar.

Enten tiner dette foret veldig tregt eller så er det noe galt med kjøleskapet mitt.

Hvor lang tid bruker deres å tine?

Jeg tok ut to blokker (på 1 kg ) etter jobb ( rundt kl 18) på onsdag. Lot de ligge på benken til kl 22 før jeg puttet de i kjøleskapet. Om morgningen i går når jeg skulle fore ( kl 07) var det fortsatt fryst. Når jeg kom hjem fra jobb kl 17 var det fortsatt ganske fryst.

I dag morges var de endelig tint.

Normalt at det tar så lang tid?

Skrevet

Jeg tror da det? VOH bruker omtrent et døgn på å ble helt opptint om biten er under 2 kg, nå som jeg tiner 5 kg i slengen får de frossent det første døgnet, halvfrosent det andre og siste måltidet er helt opptint.

Skrevet

Hei.

Dumt spørsmål, men jeg lurer likevel

Har startet å fore med Norwegian Polar.

Enten tiner dette foret veldig tregt eller så er det noe galt med kjøleskapet mitt.

Hvor lang tid bruker deres å tine?

Jeg tok ut to blokker (på 1 kg ) etter jobb ( rundt kl 18) på onsdag. Lot de ligge på benken til kl 22 før jeg puttet de i kjøleskapet. Om morgningen i går når jeg skulle fore ( kl 07) var det fortsatt fryst. Når jeg kom hjem fra jobb kl 17 var det fortsatt ganske fryst.

I dag morges var de endelig tint.

Normalt at det tar så lang tid?

Jeg tar ut ca 1 kg i slengen å lar det ligge noen timer på benken før jeg hiver det i kjøleskapet. Bruker lang tid på å bli helt opptint ja.

Her serveres Np ofte i halvfrossen tilstand. :)

Skrevet

Kan du ikke la de tine på benken da?

Joda, men jeg bare lurte på om det var normalt at det brukte 1,5 døgn på å tine

Men da ser det ut som at det er helt normalt. .

Skrevet

Jeg liker konsistensen mye bedre om den tines i kjøleskapet kontra benken. På benken blir konsistensen omtrent som leverpostei som har stått ute, altså litt klissent. I kjøleskap derimot blir den hard som blodpølse omtrent og det er lettere å skjære den i terninger/skiver.