Gå til innhold
Hundesonen.no

Vet du noe om Ludvig Holberg?


Ia
 Share

Recommended Posts

Jeg fikk akkurat vite at fremføringen jeg trodde jeg skulle holde om flere uker finner sted i morgen. Jeg har fått i oppgave å fordype meg i Teatrets rolle i 1700-tallet, og alt er egentlig klart bortsett fra en del. Jeg skal presentere en forfatter, og har valgt Ludvig Holberg. Ludvig Holberg var en forfatter ra denne tiden, som også går under navnet "Opplysningstiden". Han skrev hovedsaklig komedier.

Men det er lite å finne om han på Gyldendahls sider, som er min hovedkilde. Og jeg trenger mye.

"Sonen før google", det er mitt motto, så da må jeg jo stå for det. Her inne pleier det jo å være noen som vet litt om alt, eller som er umåtelig flinke til å finne frem til informasjon på internett.

Så, kjære dere. Vet dere noe som helst om han, som jeg kan få puttet inn i presentasjonen min? Alt hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for Google. Jeg kunne (og kan nok fortsatt) mye om Holberg, da jeg hadde toppkarakter i norsk muntlig og litteraturhistorie var et av mine "ekspertområder". Men jeg orker ikke å skrive noen oppgave nå, og det er 10 minutter til middag. :P

Du kan jo fokusere på samfunnspolitikk og sosiale klasser, som var et av hans viktigste temaer, språklige virkemidler, mm.

Google vil nok gi deg plenty med analyser og omtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere!

Google har blitt godt brukt, og det er mye å finne. Men det er alltid godt med flere innspill, og å få ting fra flere vinkler! :)

Fokuset vil jeg nok legge på hans rolle i teatret, og hvordan han kan ha bidratt til veien mot teatret sik vi kjenner det i dag. Jeg må også prøve å sammenligne han med en eller flere andre forfattere fra den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...