Gå til innhold
Hundesonen.no

Lørdagskos - oppskrifter


Bellare
 Share

Recommended Posts

I helgane er eg stort sett aleine med lille frøkna sidan mamma er bortevekke ( :w00t:) og eg har jo fått det inn for det at på lørdagane, då skal ein kunne unne seg noko ekstra god mat til middag. Så dei siste lørdagane har det gått i ytrefilet, løvsteik, litt taco og litt gryterett, men til tross for at det er supergodt, så blir ein raskt lei med såpass lik mat heiletida.

Sååå, er det nokon som kan tipse om gode matoppskrifter for litt lørdagskos? Helst ikkje noko innvikla sidan eg ikkje er ein god kokk :icon_redface:

Og berre så det er sagt, så finner eg aldri noko spennande på matprat.no og dei sidene der. Eller har funne noko godt ein gong! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baconsurret kyllingfilet fyllt med brie og timian med tilbehør?

Er det liksom biff-biff har jeg ikke så mange variasjonsforslag; svinindrefilet hel fylt med kremost, franksbiff, filet wellington?

Nesj, kan vere alt i frå kylling, storfe, svin, osv osv... Filet Wellington såg litt artig ut, er det noko brødgreier som er rundt, eller? :P

Edit: ooooh, franskbiff er jo sånn vi til tider har i ferskvaredisken. Men vi kallar det noko anna enn franskbiff då. Om det finst gode rettar på laks også, så er jo det supert! Ovnsbakt laks og laks i taco (istede for kjøttdeig) er jo heeerleg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesj, kan vere alt i frå kylling, storfe, svin, osv osv... Filet Wellington såg litt artig ut, er det noko brødgreier som er rundt, eller? :P

Butterdeig ;)

Den fyllte kyllingfilet'en er en favoritt hos meg, selv om ikke du er superfan av brie, og du kan jo bare bruke eldorado-brie som ikke er såå mye smak i som f.eks brie president.

Svin fyllt med chorizo og marinert ost kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butterdeig ;)

Den fyllte kyllingfilet'en er en favoritt hos meg, selv om ikke du er superfan av brie, og du kan jo bare bruke eldorado-brie som ikke er såå mye smak i som f.eks brie president.

Svin fyllt med chorizo og marinert ost kanskje?

Kanskje eg må prøve ut fyllt kyllingfilet neste helg, har jo så mykje kyllingfilet i frysen at gosh! Er veldig skeptisk til ost, men det skadar vel forhåpentlegvis ikkje å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fan av fisk. Torsk, laks eller ørret i ovnen. Kok potet og gullerøtter litt, del opp i biter og legg i ildfast form sammen med paprika og purreløk. Legg fisken på toppen og hell over en boks med fløte. Krydre med salt og pepper og klem en sitron over. La det stå 20 min i ovnen(eller så lenge fisken trenger) også ferdig :) Nam! Kan jo selvfølgelig bruke de grønnsakene du vil og det krydderet du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje eg må prøve ut fyllt kyllingfilet neste helg, har jo så mykje kyllingfilet i frysen at gosh! Er veldig skeptisk til ost, men det skadar vel forhåpentlegvis ikkje å prøve :)

Timianen skal være fersk og forvelles (kok opp, så under rennende kaldt vann), noen tynne skiver brie sammen med timianen inni filèten. Veldig grei variasjon på kyllingen. Blir mye kylling som student for tiden (med pasta i panne, med ris og salat og saus ovs.) den i panne er veldig god, men spiser den jo til hverdags liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt suksess med afghansk lammegryte med spinat:

afghansk-lammerett-med-spinat401.jpg

Tar litt tid, men det lager seg selv. Ser avansert ut, men var egentlig mer avansert å skaffe alle ingrediensene enn å lage det :D (Forøvrig laget jeg det i en stor, lav panne, og ikke i ovnen.)

Perfekt for de siste, kalde høstkveldene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange alternativer egentlig:

Kylling fylt me mozzarella, ananans og krydder, surret me bacon.

Svinefillet surret me bacon

Marineringer av forskjellige slag gjør at kjøtt får en annen smak

Som tilbehør kan du variere veldig mye.. Pommes frites, bakt potet, ovnstekt potet, hasselbach potet, røstipoteter (de ifra hoff er ufattelig gode). Forskjellige type grønnsaker og salater.. Tomatsalat er veldig godt :) Og så har du tilslutt forskjellige sauser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager meg ofte supernachos, skal ha det idag faktisk :) Enkelt og raskt. (likt taco, men allikevel annerledes)

Du trenger kjøttdeig, tacokryddermix, maiskorn, tortillachips, ost, rømme og tacosaus.

Stek kjøttdeigen med kryddermiksen, ha oppi mais og kok til vannet er borte. Legg i en ildfast form, ha over tortillachips og ost. Gratiner i ovnen i 200 grader til osten er smeltet. Spis med rømme og tacosaus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger:

Kjøttdeig

Nachos chips

Ost

Tomatsaus på glass(eventuelt noe annet)

Gjør: Legg chipsen i bunn av en langpanne, legg så tomatsausen, og deretter den ferdig stekte kjøttdeigen oppå. Topp med ost, og sett i ovnen på 250. Trenger ikke være inne i mer enn rundt 10-15 min. Men følg med i ovnen. Du ser når det er ferdig.

Hilsen mamma(Jeg måtte hilse, siden det er "hennes" oppskrift). Haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså hjemmelaget pizza da :) Tacopizza synes jeg er godt. Da bruker jeg tacosaus på bunnen, så mais, løk og paprika også steker jeg kjøttdeig med tacokrydder og har på den og ost til slutt :) Men med pizza kan man jo variere mye så det kan jo være spennende mange ganger før man går lei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager meg ofte supernachos, skal ha det idag faktisk :) Enkelt og raskt. (likt taco, men allikevel annerledes)

Du trenger kjøttdeig, tacokryddermix, maiskorn, tortillachips, ost, rømme og tacosaus.

Stek kjøttdeigen med kryddermiksen, ha oppi mais og kok til vannet er borte. Legg i en ildfast form, ha over tortillachips og ost. Gratiner i ovnen i 200 grader til osten er smeltet. Spis med rømme og tacosaus :)

Noko sånt trur eg at eg smakte for ein god del år sidan, og det var godt :D Så det må prøvast ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...