Gå til innhold
Hundesonen.no

Usikker på hvilken blogg jeg skal velge


Debbie
 Share

Recommended Posts

Jeg har nå blogspot, og er egentlig veldig fornøyd med den- men folk sier at det er helt utrolig vansklig å kommentere. Har prøvd masse forskjellige ting, men det har ikke hjulpet. Og jeg sliter med samme problemet selv på andre blogspotblogger. Veldig irriterende.

Så jeg vurderer ny blogg- men!

Wordpress liker jeg forsåvdt veldig godt, har testet ut litt, men jeg hater at det er så utrolig komplisert å legge inn bilder, og at det er kronglete med flere bilder samtidig- jeg tar jo masse bilder.

Veldig enkelt å kommentere, greit utseende- dog ville jeg hatt bildene større.

Noen som har tips eller kunne hjulpet meg??

Ville gjerne hatt et slags banner også.

Har også opprettet en konto på blogg.no

Og her var det veldig enkelt å legge inn bilder, flere samtidig, men bildene ble ganske små(jeg tok størst mulig), lett å kommentere.

Men jeg hater reklamen!!

Så kan noen hjelpe meg- er det andre blogger der ute jeg kunne prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplisert med bilder på wordpress? *ikke forstå* Trykk på ikonet med bilde, last opp bilde, og klikk legg til bilde? Tar man mange bilder og laster opp flere samtidig, tar det litt tid, men komplisert er det da ikke? Når du laster opp flere bilder samtidig legges de i album, og du kan velge å legge til hele albumet. Jeg har gjort dette på min hjemmeside om du vil se.

Når det gjelder størelsen på bildene kan de være så store du vil - begrensningen er rammen på templatsen du bruker. Mange av dem er nokså smale, men det er massevis av templates man kan bruke der du får benyttet omtrent hele skjermbildet. EDIT: Hos meg kan man i alle fall trykke på bildene for å se dem i fullt format. Dette er en innstilling man velger når man laster opp bildet, om jeg ikke husker helt feil

Banner er heller ingen sak, men igjen må du se på hvilke templates du kan bruke - ikke alle tillater egendefinert header. Enten lager du et selv med riktig størelse ut fra det som er oppgitt for bakgrunnen du bruker, eller du laster opp et bilde og wordpress viser deg hvilken del av bildet som havner i headeren. Fryktelig dårlig forklart, sorry :P

Jeg er veldig fornøyd med wordpress, jeg syns det er enkelt, kjapt og man får veldig mye ut av en wordpress-side.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med wordpress, og syns det er null stress med mange bilder.Jeg laster opp bildene på photobucket, huker av alle bildene jeg skal ha med, velger at jeg får koden og kopierer den. Tilbake på wordpressbloggen, velger html og bare limer inn kodene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med blogspot og wordpress. Personlig bruker jeg blogspot nå fordi jeg syntes det var hakket lettere å holde på med også var det greit å oppdatere via telefonen. Jeg stresset lenge med kommentar-problemet selv, men føler nå at jeg har klart å løse det, du kan jo teste å se på min side om det fungerer greit der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...