Bjerknez Skrevet 28. November 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 28. November 2011 Endelig har filtrene ankommet Oslo Tenker jeg har dem i posten i morgen eller onsdag, så da blir det bilder til helgen Siter
Bjerknez Skrevet 30. November 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 30. November 2011 Jippi! I dag har filtrene mine kommet, og disse skal hentes etter jobben i dag ASAP! Da blir det bilder til helgen, så lenge været holder seg sånn noenlunde *Tripper fort rundt på kontoret mens jeg later som om jeg er en glad and* 2 Siter
Siri Skrevet 30. November 2011 Rapporter Skrevet 30. November 2011 Kniiiis! Ingen som gleder seg vel? Siter
Quintinus Skrevet 30. November 2011 Rapporter Skrevet 30. November 2011 Jeg er nysgjerrig på dette her! Gått 2 år på fotolinje tidligere, og har aldri hørt om denne effekten he he... Spennende! Siter
Bjerknez Skrevet 30. November 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 30. November 2011 Merkelig at du ikke har hørt om denne effekten... Vi snakker i hovedsak kun om lange lukkertider for å sløre ut vann og bevegelige deler i et bilde. Siri: Jo Siter
Hermes Skrevet 30. November 2011 Rapporter Skrevet 30. November 2011 Vi snakker i hovedsak kun om lange lukkertider for å sløre ut vann og bevegelige deler i et bilde. Men er det et spesielt filter som er laget for å fange opp det bedre? Siter
Bjerknez Skrevet 30. November 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 30. November 2011 Nei, dette er egentlig bare et filter som fungerer som en solbrille, og som gjør at kameraet bruker lenger lukkertider i dagslys. Jeg ser forresten at det ene filteret har en stor sprekk i glasset, så dette håper jeg dem ordner opp i.... :angry: Siter
Riot Skrevet 1. Desember 2011 Rapporter Skrevet 1. Desember 2011 Hvem er dette fra? Ville aldri gått for noen andre enn Lee. Fargeskjær og generelt forringet bilde er hva man får med andre (Cokin er greit valg hvis man ikke vil punge ut et par tusen). Lee 0.9 GND (hard) og 0.8 ND Siter
MonicaT Skrevet 1. Desember 2011 Rapporter Skrevet 1. Desember 2011 Jeg vil se bilder *utålmodig* Siter
Bjerknez Skrevet 1. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Desember 2011 Hvem er dette fra? Ville aldri gått for noen andre enn Lee. Fargeskjær og generelt forringet bilde er hva man får med andre (Cokin er greit valg hvis man ikke vil punge ut et par tusen). Lee 0.9 GND (hard) og 0.8 ND Det er LCW og disse koster 2.500,- for stykket i norsk nettbutikk. Siter
Rocket Skrevet 1. Desember 2011 Rapporter Skrevet 1. Desember 2011 Heter det ikke Neutral density da? Eller er det 2 forkjellige ting kanskje? Siter
Hermes Skrevet 1. Desember 2011 Rapporter Skrevet 1. Desember 2011 Heter det ikke Neutral density da? Lurte også på det. Den ene fotoboken jeg har har et kapittel om neutral density, men ingenting om natural density. Siter
Bjerknez Skrevet 1. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Desember 2011 Sikkert bare jeg som har sleivet litt Siter
MonicaT Skrevet 5. Desember 2011 Rapporter Skrevet 5. Desember 2011 Hvor blir det av bilder da ??????? Siter
Bjerknez Skrevet 5. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Desember 2011 Hvor blir det av bilder da ??????? Hehe, bilder kommer, men må vente til jeg får byttet ut det deffekte filteret som jeg fikk. Dessuten så er dagslyset veldig kort om dagene, samt at jeg har ei bikkje og andre forpliktelser også som tar tid, så det har desverre ikke blitt tid til noen fotoshots desverre. Men det kommer det kommer Slenger inn et uhøytidelig makrobilde av blomsterkvasten jeg har på kontoret med mitt nyinnkjøpte makro objektiv som plaster på såret 1 Siter
Bjerknez Skrevet 2. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Januar 2012 Da har jeg omsider fått tilsendt filteret jeg måtte bytte. Ting tar tid når man skal sende reklamasjonspapirer etc tur/retur Hong Kong, hehe. Bare så synd at det nå er mørkt omtrent døgnet rundt... Siter
Guest vivere Skrevet 2. Januar 2012 Rapporter Skrevet 2. Januar 2012 Søren. Betyr det at jeg må kjøpe mer unyttig ræl som jeg egentlig ikke har bruk for? Siter
Bjerknez Skrevet 2. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Januar 2012 Hehe, ja Men bestiller du fra Hong Kong (ALtså direkte fra produsent) så slipper du unna med å betale ca. 800,- + frakt Siter
Guest vivere Skrevet 12. Januar 2012 Rapporter Skrevet 12. Januar 2012 Har du fått testet filtret ditt Bjerknez og fått noen erfaringer som du kan dele? Siter
Bjerknez Skrevet 12. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Januar 2012 Har ikke blitt mye tid til det desverre... Kommer med oppdatering så fort jeg får testet Siter
Guest vivere Skrevet 12. Januar 2012 Rapporter Skrevet 12. Januar 2012 Har ikke blitt mye tid til det desverre... Kommer med oppdatering så fort jeg får testet Det er bra, venter i spenning og med lengsel Visste du at det finns en app til iPhone hvor man kan legge inn nødvendige data og få ut forslag til f eks lukkertid, blender og "density" ved bruk av ND-filtre? Siter
Bjerknez Skrevet 12. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Januar 2012 Det er bra, venter i spenning og med lengsel Visste du at det finns en app til iPhone hvor man kan legge inn nødvendige data og få ut forslag til f eks lukkertid, blender og "density" ved bruk av ND-filtre? Nei, hehe. Men jeg foretrekker å lære meg dette selv ved å prøve/feile. Har funnet ut at det er den måten man lærer seg slikt på Siter
Guest vivere Skrevet 12. Januar 2012 Rapporter Skrevet 12. Januar 2012 Nei, hehe. Men jeg foretrekker å lære meg dette selv ved å prøve/feile. Har funnet ut at det er den måten man lærer seg slikt på Jaja, hver sin lyst Jeg har ingen smarttelefon så for meg er et slikt program uaktuelt. Dessuten ville jeg ikke hatt en telefon som er smartere enn eieren. Siter
Recommended Posts