Gå til innhold
Hundesonen.no

Hejsan.


Jonathan Malm
 Share

Recommended Posts

Jonathan här, 29 år gammal. Bor i småland Sverige, satsar på att flytta till Norge nästa år, risk för att jag blir kvar för evigt. Jobbade i Tromsö och Narvik 2010, men då utan hunden. Är intresserad av hundar, natur, foto, fiska osv. Tror på mjuka metoder.

Har en jdj Amerikansk bulldog på lite över 2år. Min 3e ambull. Haft Chihuahua, tax innan och levt med andra raser genom åren innan. Uppvuxen med kennel, flera hundar från min Mors kennel bor i Norge.

Ha det bra. Hälsningar Jonathan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hit. :) Hva betyr jdj foran rasenavnet?

jdj är en linje inom amerikansk bulldog. John D Johnson är en av de som började bevara rasen. Jag skriver jdj först då hon endast har sådant blod i sig, alltså linjeavel. Vissa kallar det Johnson bulldog bara, då enligt många är det en egen ras. Skiljer sig ofta mentalitet jämnfört med andra linjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det er sånne Dorset-bulldoger som er svært lite typelike (noen ser ut som amstaffer, noen som engelske bulldoger, noen som amerikanske bulldoger, noen som ridgebacker og noen som cane corsoer)? Har aldri hørt dem omtalt som amerikansk bulldog bare før, men din frøken ser definitivt ut som en. :) Jeg kjente en amerikansk bulldog som heter Kåre. Han er også hvit, og veldig, veldig kul. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det er sånne Dorset-bulldoger som er svært lite typelike (noen ser ut som amstaffer, noen som engelske bulldoger, noen som amerikanske bulldoger, noen som ridgebacker og noen som cane corsoer)? Har aldri hørt dem omtalt som amerikansk bulldog bare før, men din frøken ser definitivt ut som en. :) Jeg kjente en amerikansk bulldog som heter Kåre. Han er også hvit, og veldig, veldig kul. :wub:

Amerikansk bulldog är väldigt splittrad. Finns 2 typer, Standard och Classic blandar man dessa får man en hybrid. Standard ser mer ut som terrier och har också terrier inblandat. Classic ser mer bulldog ut. Sen skiljer det sig mentalt och fysiskt. Finns mycket ja inte gillar i jdj men endå mer än i andra. och ja vill ha atletiska hundar, inte tjocka :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...