Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nye, rare fenomener med ny valp ja, helt klart det. Denne gangen er det å skyte bust. I dag gjorde han nemlig det. Skikkelig. Jeg TROR det ble for mye for han, plutselig var det en staffortshire bullterrier og en annen valp som skulle leke med han samtidig. Usikkerhet kanskje? Hvorfor skyter hunder bust? Burde jeg være oppmerksom på noe?

Skrevet

Mine hunder reiser bust hele tiden, det kan være at de er litt usikre, ivrige, opprømte etc. Må jo se på andre signaler hunden sender også, ikke bare busten, for å forstå hva hunden mener :)

  • Like 2
Skrevet

Mine hunder reiser bust hele tiden, det kan være at de er litt usikre, ivrige, opprømte etc. Må jo se på andre signaler hunden sender også, ikke bare busten, for å forstå hva hunden mener :)

Det er mulig, som du skjønner vet jeg ingenting om det. Aldri sett en hund reise bust på den måten :P

Det er vel en måte å kommunisere på det også?

Med de andre hundene? Mye mulig..

Skrevet

Om de har bust på hele ryggen, er de ofte redd/usikker eller veldig oppskjørtet... Om de har bust bare på nakken/skuldrene er det ofte dominans eller aggresjon...sånn veldig forenklet :P

Skrevet

Følte du at Monti var usikker da han gjorde det? Trakk han seg tilbake på noen måte? Hvordan var kroppspråket hans, hvis du husker det?

Skrevet

Om de har bust på hele ryggen, er de ofte redd/usikker eller veldig oppskjørtet... Om de har bust bare på nakken/skuldrene er det ofte dominans eller aggresjon...sånn veldig forenklet :P

Bust hele veien gitt. Men den stoppa litt utpå halen, så ut som en puddel som var klipt "fint" :P Haha

Følte du at Monti var usikker da han gjorde det? Trakk han seg tilbake på noen måte? Hvordan var kroppspråket hans, hvis du husker det?

Han trakk seg ikke tilbake, halen var ikke mellom bena og han viste ingen tegn til underkastelse (som han er veldig flink til å gjøre med en gang han møter andre, nye hunder). Men han var heller ikke "på" sånn som han pleier. Jeg tenker han kanskje syntes det var litt mye og ble litt usikker. Hvis ikke så aner jeg faktisk ikke. Ble litt overrasket, reagerte ikke sånn umiddelbart på kroppsspråket til tross for at jeg følger nøye med på han i samhandling med andre hunder.

Skrevet

Zara gjør det hvis hun plutselig ser noe ute som hun ikke vet hva er,hvis vi treffer hunder hun er litt usikker på/ikke kjenner, hvis mange hunder leker volsomt rundt henne,og av og til om det kommer mennesker i mot som hun av en eller annen grunn syns ser skumle ut(legger i tillegg til noen bjeff da. ) osv.

Busten hennes er somregel på ryggen og litt nedover halen.

Skrevet

Mange hunder reiser bust for mye rart, både om ting er spennende, skummelt, litt usikker, sint eller veldig oppspilt :) Så trenger ikke ha noe med agresjon og gjøre. Det er en helt naturlig del av språket :) Har forøvrig litt samme oppfatninga som trulte, at i møte med nye hunder etc så reiser mine iallefall gjerne bust langs hele ryggen, mens er det brøling mot andre hannhunder så er det gjerne mer bare i nakke/skulderområdet.

Skrevet
Zara gjør det hvis hun plutselig ser noe ute som hun ikke vet hva er,hvis vi treffer hunder hun er litt usikker på/ikke kjenner, hvis mange hunder leker volsomt rundt henne,og av og til om det kommer mennesker i mot som hun av en eller annen grunn syns ser skumle ut(legger i tillegg til noen bjeff da. ) osv. Busten hennes er somregel på ryggen og litt nedover halen.
Mange hunder reiser bust for mye rart, både om ting er spennende, skummelt, litt usikker, sint eller veldig oppspilt :) Så trenger ikke ha noe med agresjon og gjøre. Det er en helt naturlig del av språket :) Har forøvrig litt samme oppfatninga som trulte, at i møte med nye hunder etc så reiser mine iallefall gjerne bust langs hele ryggen, mens er det brøling mot andre hannhunder så er det gjerne mer bare i nakke/skulderområdet.

Takk for svar. Da gidder jeg ikke bekymre meg.. :D

Skrevet

Yaris og Iver gjør det ofte når vi kommer hjem, rett og slett av glede vil jeg tro. Men også i møte med andre hunder har det skjedd, vet ikke helt hva det er, men jeg har ikke tenkt så veldig mye over det må jeg innrømme.

Skrevet

Yaris og Iver gjør det ofte når vi kommer hjem, rett og slett av glede vil jeg tro. Men også i møte med andre hunder har det skjedd, vet ikke helt hva det er, men jeg har ikke tenkt så veldig mye over det må jeg innrømme.

Tenker vel litt mer over det når jeg ikke har sett det selv, tenker jeg.. :D

Overhodet ingenting å bekymre seg over :D

Jeg som ler av alle de med valper som er bekymret for alt. Så er jeg jammen sånn selv også.. :D

Skrevet

Å buste er ikke en viljestyrt handling, blir som oss når vi får gåsehud. Kan komme av mye rart.

Joda. Men om det hadde kommet konsekvent av usikkerhet feks er det greit å være obs;)

Skrevet

Følte du at Monti var usikker da han gjorde det? Trakk han seg tilbake på noen måte? Hvordan var kroppspråket hans, hvis du husker det?

Kan du huske om våre hunder reiser noe særlig bust? Prinsessa de kan jeg ikke huske å ha sett busten på noen gang, jeg. Den gale kan ha utfall, bjeffetullingdrittoppførsel, men bust? Hm. Grekern har kanskje litt bust hvis han muligens er nesten sikker på at han værer noe kjempefarlig inni et buskas, men nei, jeg er ikke sikker. Skal følge nøye med framover og gi busterapport. Kanskje det syns bedre på korthåra hunder?

Skrevet

Kan du huske om våre hunder reiser noe særlig bust? Prinsessa de kan jeg ikke huske å ha sett busten på noen gang, jeg. Den gale kan ha utfall, bjeffetullingdrittoppførsel, men bust? Hm. Grekern har kanskje litt bust hvis han muligens er nesten sikker på at han værer noe kjempefarlig inni et buskas, men nei, jeg er ikke sikker. Skal følge nøye med framover og gi busterapport. Kanskje det syns bedre på korthåra hunder?

Kan huske å ha sett bust på Tinka, men bare når hun knurrer, f.eks. noe i mørket. Men bare liksom noen hår midt over skuldrene som reiser seg litt, nesten så man ikke merker det.

Skrevet

Om de har bust på hele ryggen, er de ofte redd/usikker eller veldig oppskjørtet... Om de har bust bare på nakken/skuldrene er det ofte dominans eller aggresjon...sånn veldig forenklet :P

Æsj. Nora har bare bust i nakken når vi møter andre hunder.

Skrevet

Kan du huske om våre hunder reiser noe særlig bust? Prinsessa de kan jeg ikke huske å ha sett busten på noen gang, jeg. Den gale kan ha utfall, bjeffetullingdrittoppførsel, men bust? Hm. Grekern har kanskje litt bust hvis han muligens er nesten sikker på at han værer noe kjempefarlig inni et buskas, men nei, jeg er ikke sikker. Skal følge nøye med framover og gi busterapport. Kanskje det syns bedre på korthåra hunder?

Fibi har reist bust flere ganger. Blant annet med nabobikkja, hver gang hun ser henne. Du vet hvem.

Scilos har også reist bust, for eksempel på hundejordet i frognerparken. Er jo ingen hemmelighet at dette ikke er noe yndlingssted.

EDIT:

HETER IKKE BUSK.

  • Like 1
Skrevet

Fibi har reist busk flere ganger. Blant annet med nabobikkja, hver gang hun ser henne. Du vet hvem.

Scilos har også reist busk, for eksempel på hundejordet i frognerparken. Er jo ingen hemmelighet at dette ikke er noe yndlingssted.

Tihi, du sa busk på sonen :teehe:

  • Like 2
Skrevet

Fibi har reist bust flere ganger. Blant annet med nabobikkja, hver gang hun ser henne. Du vet hvem.

Scilos har også reist bust, for eksempel på hundejordet i frognerparken. Er jo ingen hemmelighet at dette ikke er noe yndlingssted.

EDIT:

HETER IKKE BUSK.

Men da reiser han hele busken, mens han skjener sidlengs en heeelt annen vei, fordi elefantene kommer i flokk rett mot lille prinsen :huh: At jeg kunne glemme :icon_confused:

Skrevet

Norma har hatt skikkelig bust et par ganger, og det har skyldtes at hun har blitt skremt eller har vært veldig usikker på situasjonen hun har vært i.

Orry har også skutt bust et par ganger - samme grunnene som over, samt den gangen han ble flydd på skikkelig av en annen hund.

Begge mine har hatt bust langs hele ryggen de gangene det har skjedd.

Skrevet

Jeg har tolket bust som en følge av adrenalin, og at det kun betyr generell opphisselse. Husker lille basenji reiste bust når hun fikk maten sin og når vi kom hjem (innimellom jodling, halevisping og en nydelig liten stepp-dans med alle 4 poter i komplett usynkronisert tripping) - bustet av ren og skjær lykke hun :heart: .

  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...