Gå til innhold
Hundesonen.no

IA sin EFIT, 1. November

Recommended Posts

Skrevet

ADVARSEL:

Denne tråden inneholder utelukkende bilder av Ia Stavestrand, tatt med Webkamera. Du vil ikke få se en eneste hund, eller noe hunderelatert i løpet av de følgende bildene. Bildene er heller ikke tatt nøyaktig en gang i timen, fordi når man er på skole og teater passer det seg av og til litt dårlig å dra frem macen sin. Men jeg har prøvd!

I dag var jeg helt utrolig fantastisk flink. Jeg stod opp klokken 05:35 (slumret en gang), og klokken 05:56 var jeg ute av døren. Jeg og Tinka tok oss nemlig en morgenjoggetur, til minidivaens store sjokk og forferdelse. Hun hang en meter bak meg absolutt hele turen.

Jeg har ingen bilder av dette, men jeg følte for å dele det.

Da klokken var 07:33 satt jeg på bussen, og kom plutselig på at: "HEY! EFIT JO!". Jeg ble litt smådeprimert over å ha glemt kameraet, men så er det jo sånn at jeg har verdens beste mac. Og da ordner det seg!

Her sitter jeg altså og prøver å ta bilder av meg selv uten at resten av bussen ser det:

Bildetatt31102011kl2057.jpg

Klokken 08:19 satt jeg utenfor dansesalen og ventet, helt alene. Da tok jeg dette pene bildet:

Bildetatt19102011kl0902.jpg

Da klokken var 09:30 tok vi en liten drikkepause i dansingen, og jeg skyndet meg å ta et bilde. Her har dere meg og en venninne:

Bildetatt17102011kl1551.jpg

Klokken 10:30 hadde vi historie, og jeg snek meg til å ta dette bildet av meg og samme venninne som på forrige bilde:

Bildetatt31102011kl12553.jpg

Klokken 11:30 hadde vi lunch. Da tok jeg bilde med en annen venn, kun for å vise dere at jeg har fler enn en.

Bildetatt17102011kl0906.jpg

Klokken 12:30 var vi akkurat kommet inn til tysken.

Bildetatt01112011kl1456.jpg

13:30. Undervisningen har begynt, og venninnen min har det så gøy at hun demonterer en penn.

Bildetatt01112011kl14413.jpg

Omtrent klokken 14:30 rekker jeg opp hånden for å spørre om vi kan få en pause snart.

Bildetatt01112011kl1510.jpg

Når klokken blir 15:30 er jeg nær ved sammenbrudd, og det eneste jeg klarer å tenke på er at jeg faktisk ikke forstår hva tittelen på boken min betyr. SÅ flink er jeg i tysk.

Bildetatt01112011kl14422.jpg

Nå må vi hoppe litt her.

Jeg ble med bestevennen hjem for å spise middag før jeg dro på teater. På dette tidspunktet vurderte jeg også å sminke meg, men det ble aldri noe av. Jeg har liksom sluttet litt.

Klokken 18:30 satt jeg på t-banen, og ga opp alt om å se naturlig ut.

Bildetatt31102011kl1803.jpg

Teatret var veldig fint. Så Fundamentalisten ved Det Norske Teatret, og fikk snakket litt med regissør og slikt etter forestillingen. Det var fint.

Klokken 23:30 er neste bilde, og det er dette:

Bildetatt01112011kl23513.jpg

Bestevennen hadde kjøpt marshmellows for å lage kakao til meg. Skjønne!

Nå sover hun, og jeg burde strengt tatt gjøre det samme. Men jeg finnes jo ikke trøtt, så jeg sitter nok her med kakao og internettgøy litt til.

Grunnen til at hundene ikke finnes i denne tråden, er den at jeg ikke har vært hjemme i dag. Beklager det!

Skrevet

Så ut som en spennende dag da! Kjekt med bilder av medsoniser også! :D *sier hun som ikke postet ett eneste ett av seg selv i sin EFIT :P*

Veldig standard teaternerddag. Det er de beste dagene, det!

Godt jeg postet nok egobilder for hele sonen, da :lol:

• Like 1
Skrevet

Så bra du synes det! :lol:

Jeg prøvde iallefall å variere litt, da, med sort/hvitt. Haha, kommer sterkere tilbake neste måned!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...