Gå til innhold
Hundesonen.no

Rosa poter/puter?


IdaSteffensen
 Share

Recommended Posts

Jeg har nettopp fått meg en liten Pomeranian valp, og kom plutselig over en rasebeskrivelse. Der står det at potene/putene(haha, vet ikke hva det kalles engang) skal være svarte.

De fleste er svarte hos Ludde (valpen min), men det er noen som er rosa, og noen som er litt blandet mellom rosa og svart. Jeg kan såvidt huske å ha lest noe om at de kan forandre seg fra rosa til svart når han blir litt eldre. Stemmer dette?

Hvis ikke, hvor alvorlig er det i forhold til utstilling at han har noen rosa poter/puter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til sonen og gratulerer med valp!

Pigmentet er trolig fremdeles i utvikling - jeg husker da min eldste hund var seks måneder, så var hun enda rosa flere steder på leppene, og hun er nå sort der. Jeg husker ikke når hun ble helt sort, men hun var i hvert fall ikke ferdig med å danne pigmentet da hun var et halvt år. Så jeg ville ikke stresset med din valp, det er ikke uvanlig.

Det er meget sjelden at dommere sjekker under potene på hunden, så jeg ville heller ikke bekymret meg for dette i forhold til utstilling. På valpeshow skal uansett ikke dommere være altfor strenge med feil og mangler som er under utvikling.

Så vidt jeg kan se, er Ludde fin og sort på nese og rundt munnen, og det er det viktigste i ringen, siden det synes best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til sonen og gratulerer med valp!

Pigmentet er trolig fremdeles i utvikling - jeg husker da min eldste hund var seks måneder, så var hun enda rosa flere steder på leppene, og hun er nå sort der. Jeg husker ikke når hun ble helt sort, men hun var i hvert fall ikke ferdig med å danne pigmentet da hun var et halvt år. Så jeg ville ikke stresset med din valp, det er ikke uvanlig.

Det er meget sjelden at dommere sjekker under potene på hunden, så jeg ville heller ikke bekymret meg for dette i forhold til utstilling. På valpeshow skal uansett ikke dommere være altfor strenge med feil og mangler som er under utvikling.

Så vidt jeg kan se, er Ludde fin og sort på nese og rundt munnen, og det er det viktigste i ringen, siden det synes best.

Tusen takk for svar. Var det jeg håpet på. Ja, han er helt svart på nesa og rundt munnen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...