Gå til innhold
Hundesonen.no

Triks!


Guest Vicky

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Astrid- SÅ skjønn Vicky er! Hun ser ut som en skikkelig smart liten frøken.. Helt nydelig

så utrolig hyggelig sagt! :D Blir seriøst nesten rørt her :D Er så glad i lille Vickyjenta mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Jeanette! Vicky kan være en liten rabbagass hvis hun først har lyst :D Men jeg syns det er helt greit at hun er litt rampete. Det viser jo litt personlighet samtidig syns jeg. :)

Pitofina er også helt herlig og nydelig. Snart kommer jeg å stjeler henne! Hun er den vakreste pommen jeg noen gang har sett. Hun utrolig utrykksfullt ansikt. :D Man ser på hele hunden hva den vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Jeanette! Vicky kan være en liten rabbagass hvis hun først har lyst :) Men jeg syns det er helt greit at hun er litt rampete. Det viser jo litt personlighet samtidig syns jeg. :D

Pitofina er også helt herlig og nydelig. Snart kommer jeg å stjeler henne! Hun er den vakreste pommen jeg noen gang har sett. Hun utrolig utrykksfullt ansikt. :D Man ser på hele hunden hva den vil :D

tusen takk!

Tror Pito og Vicky er ganske like sånn sett. De vet begge hva de vil og når de vil det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona kan ingen triks! Dessverre. Jeg er ukreativ når det kommer til sånt. Vil lære henne å sitte bamse' date=' men det skal bli senere når hun er sterk nok til det, hun bare detter utover og klarer ikke holde seg der.[/quote']

burde prøve å lære henne så mye som mulig når hun er ung.. Prøv noe som f.eks musematte, target, slikke på nesa, rulle rundt eller noe sånt hvis du vil ta noe lett først. :D Bare å være kreativ :D Finnes masse morsomt man kan lære hunden. Har selv prøvd ut det meste jeg kan komme på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt å se bilder av hundene mens de gjør triks :P

Skikkelig tøffe og søte hunder dere har alle sammen :D

En spesiell hilsen til lille nudelige og flinke Vicky :P

hehe, takk Katarina! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen Astrid! :P (ps! Vicky er herlig!!! :D )

Nå har kameraet mitt vært ødelagt i 8 mnd da :P Men har noen bilder selv om :wink:

http://i3.photobucket.com/albums/y88/handl...91/IMG_3938.jpg

slå av og på lyset

Har også en film av det:

http://www.freewebs.com/cita4/Film_0019.wmv

http://i3.photobucket.com/albums/y88/handl...91/IMG_3559.jpg

Rulle rundt... :P

http://i3.photobucket.com/albums/y88/handler91/a.jpg

Åpne dører (da hopper hun opp på dørhåndtaket og dytter det ned. Lukker dører nesten på samme måte, men dytter i selve døren)

IMG_1642.jpg

IMG_1641.jpg

IMG_1659.jpg

A.jpg

Åpne kjøleskapet og hente f.eks en brus

http://i21.photobucket.com/albums/b289/chi.../bilderr035.jpg

Sitte bamse

http://i3.photobucket.com/albums/y88/handl...ler91/ccita.jpg

Det var noen.. Skal få tatt noen flere når jeg forhåpentligvis får nytt kamera til jul :P

(Noen av bildene er så store at jeg bare linker til dem + at jeg ikke gidder å krympe de :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunah kan hoppe opp på ryggen (når jeg sitter på huk) også bærer jeg hu rundt. LOL

DSCN2409.jpg

død

DSCN2407.jpg

'har jeg ikke liggi her lenge nok nå' Halen logrer da. høhø

DSCN2392.jpg

bukke

DSCN2404.jpg

åpne dører

DSCN2403.jpg

DSCN2402.jpg

hoppe rett opp på håndsignal

DSCN2398.jpg

Tatt nedenifra

DSCN2399.jpg

hilse

DSCN2393.jpg

Lukke skuffer (noen ganger blir hu så ivrig så hu tar med labben)

DSCN2389.jpg

DSCN2386.jpg

Ikke så bra bilder, men er jaggu ikke lett å kommandere en hund og ta bilder samtidig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...