Gå til innhold
Hundesonen.no

Rart mørkt utslett på huden


Heidihj
 Share

Recommended Posts

Min golden har utviklet et rart, mørkt utslett på huden. Det er i hoderegionen og litt i nakken jeg har funnet dette. Det ser ut som sårskorper, men det er det ikke. Hun har ikke fått noen sår der, og jeg ser at dette sprer seg.

Jeg har ikke vært i kontakt med veterinær enda, så vil høre om det er noen her som har erfaring med dette eller sett noe lignende før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres litt ut som begynnende våteksem. Det er veldig typisk i hoderegionen og sprer seg raskt. Har du mulighet til å ta bilde? :)

Her er ihvertfall et par bilder fra google av hunder med våteksem:

veckan-001_90564560.jpg

359928-11-1314127205182.jpg

Men som sagt, umulig å si hva det kan være uten bilde egentlig.

Edit: La til noe

Endret av IreneN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det minner veldig om våteksem, men jeg kan bare ikke fatte hvordan hun har fått det.. Er lenge siden hun har badet, men skal klippe ned områdene rundt utslettet i kveld, og prøve å få tak i fucidermpulver i morgen på et apotek. Når jeg tenker meg om minner dette veldig om når hun hadde våteksem for 5? år siden.

Får desverre ikke til å ta bilde ettersom pelsen er lang, og utslettet så lite. Skal se hva jeg får gjort etter klipp i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det minner veldig om våteksem, men jeg kan bare ikke fatte hvordan hun har fått det.. Er lenge siden hun har badet, men skal klippe ned områdene rundt utslettet i kveld, og prøve å få tak i fucidermpulver i morgen på et apotek. Når jeg tenker meg om minner dette veldig om når hun hadde våteksem for 5? år siden.

Får desverre ikke til å ta bilde ettersom pelsen er lang, og utslettet så lite. Skal se hva jeg får gjort etter klipp i kveld.

Våteksem kommer ikke nødvendigvis etter bading. Det kalles ikke våteksem fordi det kommer av bading, men fordi eksemet er "vått". Årsakene kan være mange.

Klipp ned området (helst med maskin) som er angrepet. Det er ikke alltid fuciderm holder, det kan være du må til veterinæren og få antibiotika hvis det uvikler seg til å bli en skikkelig hudinfeksjon.

Lykke til, og hold oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Har fått klipt ned områdene rundt med saks. Får ringe vet. på mandag jeg. Problemet er at hunden er livredd veten, og må omtrent dopes ned bare hun ser vet. konroter.. Derfor jeg er litt kvial til å oppsøke vet om jeg kan fikse selv. Men skal prøve det dere sier, og ta kontakt med veterinæren! Tusen takk for hjelpen soniser :) Skal skrive hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...