Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Er vel ikke akkurat noen fotohjemmeside, men en blogg med diverse uhøytidig info. samt bilder.

Har dog ikke vært særlig flink til å oppdatere denne bloggen, da jeg funderer på og lage meg en ny blogg med nytt design.

Men her er vertfall bloggen:

http://www.bjerknez.no

• Like 1
Skrevet

Har både blogg og bildegalleri på min hj.side, men er absolutt ikke noe å skryte av da jeg er en amatør i å knipse bilder :P

Jeg elsker å ta bilder, men får ikke til hverken instillinger på kamera eller å redigere de til det bedre etterpå, så de er spyttet rett fra kamera og ut på nettet :P

Her er den ihvertfall: www.snuter.com

• 2 months later...
Skrevet

Har et lite "galleri" på hjemmesiden pluss en konto på Flickr, men ingen eller få hundebilder på noen av dem :)

Skrevet

Har et lite "galleri" på hjemmesiden pluss en konto på Flickr, men ingen eller få hundebilder på noen av dem :)

Vil gjerne se likevel :)

Når jeg spurte etter fotosider det var det helst uten hund (vanlige hjemmesider), men mer rettet mot foto/bilder

Skrevet

Med inspirasjon fra linken Bjerknez sende, så laget jeg en ny fotoside:

www.wix.com/charlotteflygansvaer/photo

Har ikke kjøpt domenet ennå, så derfor er linken som den er.

Her var det mange flotte bilder :)

Men et tips til deg:

Forminsk bildene dine før du legger dem ut. Siden din var fryktelig tung og laste.

En annen grunn til å forminske bildene dine er for at ikke andre skal få kloa i dine høyoppløselige blinkskudd.

En beskjæring på 800px i lengste ende holder i massevis og kompeimeringen kan du fint sette til 80% (jpeg) uten at man kan se noen foringelse. Dett vil redusere mange av bildefilene dine med opp til 90% med tanke på filstørrelse og det merkes godt når man har en del bilder på siden sin :)

Skrevet

Her var det mange flotte bilder :)

Men et tips til deg:

Forminsk bildene dine før du legger dem ut. Siden din var fryktelig tung og laste.

En annen grunn til å forminske bildene dine er for at ikke andre skal få kloa i dine høyoppløselige blinkskudd.

En beskjæring på 800px i lengste ende holder i massevis og kompeimeringen kan du fint sette til 80% (jpeg) uten at man kan se noen foringelse. Dett vil redusere mange av bildefilene dine med opp til 90% med tanke på filstørrelse og det merkes godt når man har en del bilder på siden sin :)

Takk for det! :)

...Og jeg som har forminsket dem før jeg la dem ut :whistle:

Jeg får forminske dem enda mer... :)